Αντιπολίτευση για σχολεία: “Νέα αποτυχία της κυβέρνησης” – Συνομιλίες Τσίπρα και Γεννηματά με ΔΟΕ

Κριτική για τον τρόπο που άνοιξαν τα σχολεία αλλά και για τις ανισότητες που άφησε η τηλεκπαίδευση, ασκεί η αντιπολίτευση.

“Ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, κατά προτεραιότητα σε όλες τις βαθμίδες, θα έπρεπε να είναι ένα μέλημα της κυβέρνησης που δεν έγινε. Επιδεικνύουν και εξαιρετική επιδεξιότητα στο να προωθούν συμβάσεις με εταιρείες όπως η Cisco για την τηλεκπαίδευση, που πέρα από το ότι επιβαρύνουν το δημόσιο ταμείο δημιουργούν και πολύ μεγάλα ερωτηματικά σε σχέση με τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων», είπε ο Αλέξης Τσίπρας σε τηλεδιάσκεψη που είχε με τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ), επισημαίνοντας:

“Η Ελλάδα είναι η χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον περισσότερο χρόνο με κλειστά σχολεία φέτος και ότι όχι μόνο ανοίγουν όπως έκλεισαν, όπως είπε, αλλά και «με αυξημένο τον ανώτατο αριθμό μαθητών στις τάξεις του δημοτικού -λόγω της καλοκαιρινής νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης και με μοναδικό όπλο τα self test που είναι ένα χρήσιμο εργαλείο αλλά απολύτως συμπληρωματικό δεδομένου ότι δεν έχουν και πολύ υψηλή ευαισθησία”.

Ο κ. Τσίπρας κάλεσε να υπάρξει άμεσα διαδικασία δρομολόγησης προσλήψεων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Η εκτίμηση που έχουμε με βάση τον αριθμό των συνταξιοδοτούμενων εκπαιδευτικών είναι ότι αν δεν υπάρξει ένα σοβαρό πρόγραμμα τουλάχιστον 15.000 προσλήψεων το επόμενο διάστημα σχεδόν το 1/3 των εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια την επόμενη χρονιά θα πρέπει να είναι αναπληρωτές.

Πρόσθεσε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει ένα πρόγραμμα 5.000 + 5.000 για το 2020 και το 2021, «δεν προχώρησε ή προχώρησε καθυστερημένα, προφανώς με τα δεδομένα που έχουν προκύψει ούτε αυτό το πρόγραμμα θα ήταν επαρκές».

Αναφερθείς στα προβλήματα και τα θέματα που απασχολούν το χώρο της Εκπαίδευσης, ο γενικός γραμματέας της ΔΟΕ, Σταύρος Πετράκης, είπε μεταξύ άλλων ότι ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών «απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί κι αυτό δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα». Έκανε λόγο για παιδαγωγικές ανισότητες και αρκετά ανοικτά ζητήματα που υπάρχουν, επισημαίνοντας ότι «η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία», για να τονίσει ότι «θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για την ενισχυτική διδασκαλία για να μη μεγαλώσουν οι ανισότητες».

Φ. Γεννηματά: Μαθησιακό χάσμα  προκαλεί η πολιτική της κυβέρνησης

Μετά την τηλεδιάσκεψη με το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ), η κ. Γεννηματά δήλωσε πώς τον τελευταίο χρόνο η κυβέρνηση της ΝΔ απέτυχε να εξασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων έχοντας επιτρέψει τον συνωστισμό στις τάξεις, ενώ η εξ αποστάσεως εκπαίδευση λειτούργησε μόνο χάρη στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών με τις υποδομές της παραμένουν σε πολλά σχολεία προβληματικές.

«Με την πολιτική της, (σ.σ η κυβέρνηση) διεύρυνε το μαθησιακό χάσμα και τις εκπαιδευτικές ανισότητες», υποστήριξε η κ. Γεννηματά, για να προσθέσει ότι τα σχολεία ανοίγουν, όπως ακριβώς έκλεισαν, δηλαδή με τον ίδιο αριθμό μαθητών στις τάξεις, μιας και δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη για την αποσυμφόρηση από τον συνωστισμό και η ασφαλής λειτουργία τους επαφίεται στους μαθητές και τις οικογένειές τους. «Χρήσιμα είναι τα self tests αλλά είναι ανεπίτρεπτο το κράτος να απουσιάζει στα θέματα προστασίας της δημόσιας υγείας και να μεταφέρει όλη την ευθύνη του στους πολίτες», συμπλήρωσε.

Για να αντιμετωπισθούν επιτέλους τα προβλήματα ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, η κ. Γεννηματά ανέφερε πώς το Κίνημα Αλλαγής προτείνει:

Να επιταχυνθεί ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών, ο ΕΟΔΥ να προχωρήσει σε δειγματοληπτικά και περιοδικά rapid tests, η ύλη για την νέα σχολική χρονιά  να αναδιαταχθεί με την ευθύνη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και να προβλεφθεί πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας για όσους απαιτείται, ώστε να αντιμετωπισθούν το μαθησιακό χάσμα και οι ανισότητες.

.Επίσης,  να καλυφθούν τα κενά της εκπαίδευσης, με την πρόσληψη 10.500 εκπαιδευτικών και να εξευρεθούν πρόσθετες αίθουσες, ώστε με την νέα σχολική χρονιά να αντιμετωπιστεί ο συνωστισμός στις τάξεις.

ΚΚΕ: Η κανονικότητα του σχολείου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών

«Η χαρά μαθητών και εκπαιδευτικών, που ξαναβρίσκονται μετά τα συνεχόμενα “άνοιξε-κλείσε”, συνυπάρχει με την αγωνία τους για την κατάσταση των σχολείων, πολλά εκ των οποίων βρίσκονται σε χειρότερη κατάσταση απ’ αυτήν που έκλεισαν. Και όλα αυτά γιατί το υπουργείο Παιδείας “σφυρίζει” αδιάφορα στα αιτήματα του εκπαιδευτικού κόσμου ενώ, αφού μετέτρεψε τα σπίτια σε σχολικές αίθουσες με την τηλεκπαίδευση, τώρα τα μετατρέπει σε διαγνωστικά κέντρα με τους γονείς να καλούνται να διαχειριστούν, εκτός των άλλων, και τα διάφορα ευτράπελα με τη διάθεση των self tests, τις καθυστερήσεις στις πλατφόρμες κλπ», αναφέρει το ΚΚΕ.

«Το κρίσιμο σήμερα είναι να παρθούν ουσιαστικά μέτρα ώστε η κανονικότητα του σχολείου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών. Γι’ αυτό πρέπει τώρα -αλλά και από τον Σεπτέμβρη- να καταγραφούν και, κυρίως, να αντιμετωπιστούν τα μορφωτικά κενά, τα ψυχοσωματικά προβλήματα και όλες οι αρνητικές συνέπειες που έχουν συσσωρευθεί», τονίζει καταλήγοντας το σχόλιο του κόμματος.

ΜέΡΑ 25: Με τον γνωστό πλέον κυβερνητικό “τυφλοσούρτη”

Το ΜέΡΑ 25 επικρίνει την κυβέρνηση επειδή άνοιξαν σήμερα τα δημοτικά σχολεία και τα γυμνάσια, χωρίς κανένα ουσιαστικο μέτρο. Ειδικότερα στην ανακοίνωση αναφέρονται τα ακόλουθα:

«Ανοίξανε σήμερα και οι υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης με τον γνωστό πλέον κυβερνητικό “τυφλοσούρτη”: κανένα απολύτως ουσιαστικό μέσο προστασίας, μόνο “επικοινωνία” και φυσικά μπόλικη ατομική ευθύνη.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος