Τα πρώτα 40 λεωφορεία μέσω leasing σήμερα στους δρόμους της Αθήνας – Στο αμαξοστάσιο του ΟΣΥ ο πρωθυπουργός

Στους δρόμους της Αθήνας βγαίνουν από σήμερα τα πρώτα λεωφορεία μέσω leasing ενισχύοντας δρομολόγια σε επιβαρυμένες γραμμές. Ο πρωθυπουργός βρέθηκε στο αμαξοστάσιο για να επιθεωρήσει τα οχήματα και ευχήθηκε καλή αρχή.

“Η πολιτική στήριξης των μέσων μεταφοράς αποτελεί για εμάς προτεραιότητα. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις αστικές συγκοινωνίες η ηλεκτροκίνηση, εκει μας οδηγεί το μέλλον, με λεωφορεία φιλικά για το περιβάλλον και για τους πολίτες. Ας κάνουμε προσπάθεια όσο κρατά ο κορονοϊός να είμαστε σχολαστικοί στην τήρηση των μέτρων. Πρώτοι αναγνωρίσαμε ότι υπήρχαν σε κάποιες γραμμές συνωστισμοί που ενδεχομένως δημιουργούσαν προβλήματα. Κάναμε όμως το αδύνατο δυνατό, διότι σε αυτή τη συγκυρία δεν ήταν εύκολο να βρεθούν μεταχειρισμένα λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά. Έγινε τεράστια προσπάθεια από το υπουργείο, 500 νέα λεωφορεία σε 18 μήνες δεν είναι μικρό έργο. Η ίδια προσπάθεια έχει γίνει και στη Θεσσαλονίκη με 220 λεωφορεία. Συνεχίζουμε στην κατεύθυνση της δέσμευσης που έχουμε αναλάβει”, είπε ο πρωθυπουργός.

Πρόκειται για τα πρώτα 40 λεωφορεία από τα 300 μέσω leasing, τα οποία και θα καλύψουν 14 περιοχές, ενώ το επόμενο διάστημα σταδιακά θα προστεθούν και τα υπόλοιπα νέα οχήματα. Πρακτικά σημαίνει έως και 30 επιπλέον δρομολόγια την ημέρα σε καθεμία από τις γραμμές αυτές.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές το leasing είναι μία μόνο πτυχή του ευρύτερου σχεδίου ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών, οι οποίες το 2019 είχαν ήδη διανύσει μία και πλέον δεκαετία αποεπένδυσης και κατά την οποία δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη στο Μετρό ή στα λεωφορεία, ενώ δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα όχημα για τις ανάγκες των λεωφορειακών γραμμών.

Στο πλαίσιο αυτό, η εικόνα εγκατάλειψης αντιστράφηκε και ο στόλος των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας ενισχύθηκε κατά 450 οχήματα, αριθμώντας σήμερα 1.300 οχήματα. Αυτό σύμφωνα με πληροφορίες είχε απτό αντίκτυπο στην καθημερινότητα των πολιτών, καθώς τα δρομολόγια ανά ημέρα αυξήθηκαν κατά περίπου 23%, από 14.200 το 2019 σε 17.500 δρομολόγια σήμερα.

Πέραν του leasing, 200 λεωφορεία προήλθαν από σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και δεκάδες άλλα προστέθηκαν στο ενεργό δυναμικό της ΟΣΥ χάρη στην ανάταξη και επισκευή οχημάτων, δεδομένου ότι οι δαπάνες για επισκευές και συντήρηση του στόλου έχουν υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με το 2019.

Η διεύρυνση του στόλου συνοδεύτηκε από αύξηση του προσωπικού, καθώς ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο διαγωνισμός για 609 προσλήψεις για τις ανάγκες ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. «Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε κάνει προσλήψεις όπως δεσμευτήκαμε, για πρώτη φορά. Το είπατε κι εσείς, οι τελευταίες προσλήψεις έγιναν ουσιαστικά πριν από 12-13 χρόνια», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

«Σήμερα έχουμε το τέταρτο βήμα ενός συγκεκριμένου σχεδίου. Το πρώτο ήταν η ανάταξη του στόλου, αυξήσαμε τις δαπάνες για επισκευές πάνω από 200%. Το δεύτερο είχε να κάνει με την ενίσχυση του στόλου με τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και τα ΚΤΕΛ. Το τρίτο και το πιο σημαντικό ήταν οι προσλήψεις, Το τέταρτο, το βλέπουμε σήμερα, είναι τα 300 λεωφορεία με leasing τα οποία θα αυξήσουν σημαντικά το συγκοινωνιακό έργο στην Αθήνα. Και το τελευταίο -όπως αναφερθήκατε κι εσείς- είναι ο μεγάλος διαγωνισμός», δήλωσε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο οποίος συνόδευσε τον πρωθυπουργό.

«Ευχαριστώ» για την προσφορά των εργαζομένων εν μέσω πανδημίας

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τους εργαζόμενους για τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες των νέων οχημάτων, με έμφαση στην ασφάλεια και την άνεση που παρέχουν στους επιβάτες. Τους ευχήθηκε καλή αρχή ενώ ευχαρίστησε σύσσωμο το προσωπικό για το έργο του, ειδικά εν μέσω πανδημίας. «Είναι κάτι που εκτιμούμε ιδιαίτερα αλλά κυρίως νομίζω το εκτιμά το επιβατικό κοινό της πόλης, το οποίο στηρίζει τις αστικές συγκοινωνίες, όπως εξακολουθούμε να τις στηρίζουμε και εμείς», σημείωσε.

Με την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος leasing θα κυκλοφορούν στην Αθήνα 1.500 λεωφορεία και θα εκτελούνται καθημερινά περίπου 21.000 δρομολόγια, ενισχύοντας περαιτέρω το έργο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Οι 14 γραμμές που θα “υποδεχθούν” τα πρώτα νέα λεωφορεία μέσω leasing είναι:

051 «ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ – ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.),

224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ – ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ),

813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ),

211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ),

550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ),

040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ),

049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ),

Α7(ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ),

Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ – ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ),

Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ),

Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ -ΑΝΘΟΥΣΑ),

και τρεις διπλές που εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές:

622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ),

136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) και

106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ).

Υπενθυμίζεται πως η μίσθωση ανατέθηκε στις εταιρείες «MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΑΕ», «ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «ΕΘΝΙΚΗ LEASING AE» και αφορά 90 αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) ντιζελοκίνητα λεωφορεία.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος