Αδ. Γεωργιάδης για αισχροκέρδεια στην εκπομπή «Επτά»: Κάτω από 6% το ποσοστό παραβατικότητας

Στους 100 ελέγχους που κάνουμε για αισχροκέρδεια στα σούπερ μάρκετ το ποσοστό παραβατικότητας είναι κάτω από 6%, τόνισε μιλώντας στην εκπομπή «Επτά» της ΕΡΤ ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.

Αναφερόμενος στα καύσιμα σημείωσε μεταξύ άλλων: «οριζόντια μείωση των φόρων στα καύσιμα να πω ότι δεν εξετάζει η κυβέρνηση σε αυτή τη φάση. Η οριζόντια μείωση του φόρου στα καύσιμα θα είχε δύο μεγάλα προβλήματα: το πρώτο θα είχε πολύ μεγάλη δημοσιονομική επίπτωση, καθώς δεν βάλαμε εμείς τους υψηλούς φόρους,  τους παραλάβαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ιδιαίτερα από την περίοδο Τσίπρα» και πρόσθεσε «δεν υπάρχει αισχροκέρδεια στα καύσιμα. Βάζω τα περισσότερα πρόστιμα. Χθες έβαλα σε 4 πρατήρια[…] Είναι όμως μικροπαραβάσεις στην πραγματικότητα».

Στην εκπομπή φιλοξενήθηκε και ο βουλευτής και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής, Κώστας Σκανδαλίδης, ο οποίος τόνισε ότι οι οριζόντιες παροχές δεν βοηθούν πραγματικά  ώστε υπάρξει παραγωγική επένδυση των πόρων που δίνονται.

Αναλυτικά ο διάλογος για τα οικονομικά θέματα μεταξύ των καλεσμένων Α. Γεωργιάδη και Κ. Σκανδαλίδη καθώς και των δημοσιογράφων της εκπομπής Β. Πετούρη και Τ. Οικονόμου:

Τάσος Οικονόμου: Κατ’ αρχήν να ξεκινήσουμε με την τοποθέτηση του κύριου Θεόδωρου Τσακίρη, του Επίκουρου καθηγητή Γεωπολιτικής και Ενεργειακής Πολιτικής, ο οποίος στο Facebook σχολίασε το θέμα των τιμών των καυσίμων, στο οποίο ανέφερε ότι δύο σενάρια είναι αυτά που θα καθορίσουν την πορεία των τιμών των καυσίμων το προσεχές χρονικό διάστημα και αυτά συνδέονται με την Κίνα, με την κατανάλωση της Κίνας, αλλά και τη μάχη που γίνεται ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Ρωσία για το πλαφόν. Τόνισε όμως ότι πρέπει να γίνει σαφές ότι στην περίπτωση της Ελλάδας έχει μία από τις υψηλότερες φορολογίες στο πετρέλαιο σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Και εδώ θα ήθελα να θέσω το ερώτημα και στον κ. Γεωργιάδη και στον κ. Σκανδαλίδη εάν αναγνωρίζει η κυβέρνηση ότι υπάρχει υψηλή φορολογία στα καύσιμα. Είναι ένα ζήτημα που επανέρχεται συχνά πυκνά στην επικαιρότητα και αν ακόμη και μετεκλογικά θα εξέταζε τη δυνατότητα εξορθολογισμού της φορολόγησης των καυσίμων.

Κώστας Σκανδαλίδης: Το θέμα είναι δεν είναι απλά να συγκρινόμαστε με τους Ευρωπαίους, γιατί εκεί και οι μισθοί και τα εισοδήματα είναι πολλαπλάσια και υπάρχουν στοιχεία που έχουν βγει στο φως της δημοσιότητας. Είμαστε τρίτοι από το τέλος φτωχότεροι Ευρωπαίοι πολίτες στην αγοραστική μας δύναμη. Αυτό δίνει απάντηση στα προβλήματα όλα αυτά, γιατί η οικονομία μας δεν μπορεί ουσιαστικά να σταθεί στα πόδια της.[…] Νομίζω ότι αυτό είναι το βασικό θέμα. Δηλαδή ξοδεύονται δισεκατομμύρια, δεν λέει κανείς ότι η κυβέρνηση δεν ξοδεύει χρήματα, είμαστε από τις χώρες που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα για παροχές. Λοιπόν, οι οριζόντιες παροχές κατά τη γνώμη μας, δεν βοηθούν πραγματικά να πάει στα του Καίσαρος τω Καίσαρι, δηλαδή να έχουν παραγωγική επένδυση αυτοί οι πόροι που δίνονται.

Βάλια Πετούρη: Θεωρείτε ότι το εισοδηματικό κριτήριο πρέπει να είναι το μοναδικό; Διότι κάποιος με ένα υψηλό εισοδηματικό κριτήριο εδώ και αρκετά χρόνια πριν αρχίσει η δεκαετής κρίση, έχει δημιουργήσει ανελαστικές υποχρεώσεις πάρα πολύ σημαντικές. Είναι γνωστό το τι έγινε στην Ελλάδα πριν από 15 χρόνια με τα στεγαστικά δάνεια, οπότε η εικόνα είναι πολύ πιο σύνθετη. Η εισοδηματική εικόνα του φορολογούμενου είναι πολύ πιο σύνθετη. Έχει να κάνει και με τις υποχρεώσεις.

Κώστας Σκανδαλίδης: Αλλά το θέμα είναι ότι όλες οι επιχειρήσεις και όλοι οι φορολογούμενοι αυτή την εποχή με την ψηφιακή οργάνωση του κράτους κλπ. ξέρουμε ποιοι φοροδιαφεύγουν, ποιες είναι πραγματικά βιώσιμες επιχειρήσεις, ποιες δεν είναι βιώσιμες επιχειρήσεις και ούτω καθεξής[..] Θα μπορούσε η κυβέρνηση να κάνει πιο στοχευμένες πολιτικές[…] Και για το θέμα των καυσίμων, θέλω να πω το εξής ότι η πρόταση του κυρίου Ανδρουλάκη για πλαφόν για πλαφόν στη λιανική τιμή, που είναι μια πρόταση η οποία σε δυο τρεις ευρωπαϊκές χώρες έχει εφαρμοστεί και είχε αποτέλεσμα, νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σοβαρή πρόταση που λύνει διαφορετικά το πρόβλημα από τη λύση που έδωσε η κυβέρνηση  με το πλαφόν στη χονδρική τιμή. Διότι έρχεται στο τέλος της αλυσίδας, είναι ένα είδος ας πούμε διατίμησης, το οποίο στη συγκεκριμένη κατηγορία η Ευρωπαϊκή Ένωση το επιτρέπει λόγω της έκτακτης κατάστασης. Προφανώς θα ήταν για μας ένα πιο αποτελεσματικό μέτρο, θα ήταν πιο δίκαιο και θα μπορούσε να ελέγξει πολύ περισσότερο τα υπερκέρδη των μεγάλων παραγωγών της ενέργειας.

Άδωνις Γεωργιάδης: Όσον αφορά το πλαφόν, το πλαφόν είναι διατίμηση, είπα πριν γιατί θεωρώ τη διατίμηση λανθασμένο μέτρο. Όμως η κυβέρνησή μας τι έκανε στα καύσιμα; Χρησιμοποίησε το λεγόμενο fuel pass σε διάφορες στιγμές αυτού του έτους, του προηγούμενου μάλλον έτους, όπου πήγε στοχευμένα, αυτό που πριν έλεγε ο κ. Σκανδαλίδης, και ενίσχυσε εκείνους οι οποίοι είχαν πραγματικά μεγαλύτερη ανάγκη. Όσον αφορά τα υπερκέρδη των παραγωγών που είπε στο κλείσιμο της κουβέντας του με το market pass που δίνεται από τον Φεβρουάριο, πληρώνεται από τα υπερκέρδη αυτών των παραγωγών ενέργειας. Δηλαδή φορολογούμε εκτάκτως από τα διυλιστήρια[…] 680 εκατομμύρια το εξάμηνο είναι περίπου 1,3 δισ. το χρόνο. Ένας πολύ μεγάλος έκτακτος φόρος[…] Οριζόντια μείωση των φόρων στα καύσιμα, το οποίο ήταν και το ερώτημα του συναδέλφου σας να πω ότι δεν εξετάζει η κυβέρνηση σε αυτή τη φάση. Η οριζόντια μείωση του φόρου στα καύσιμα θα είχε δύο μεγάλα προβλήματα: το πρώτο θα είχε πολύ μεγάλη δημοσιονομική επίπτωση, καθώς  δεν βάλαμε εμείς τους υψηλούς φόρους,  τους παραλάβαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και ιδιαίτερα από την περίοδο Τσίπρα. Όμως όταν κάτι εγγράφεται με υπολογισμό[…]  Δεν υπάρχει αισχροκέρδεια στα καύσιμα. Βάζω τα περισσότερα πρόστιμα. Χθες έβαλα σε 4 πρατήρια[…] Είναι όμως μικροπαραβάσεις στην πραγματικότητα[..] Καταλαβαίνω ότι βλέπετε ότι οι τιμές αυξάνονται, άρα λέτε κάποιοι αισχροκερδούν. Άκουσα τον κύριο Τσίπρα, που έχει μάθει τώρα από οικονομικά ο κ. Τσίπρας αν είναι δυνατόν, να λέει ότι αυτό δεν είναι αισχροκέρδεια είναι ληστεία[…]  Θέλω να σας πω επί κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα ξέρετε πόσα πρόστιμα μπήκαν για αισχροκέρδεια; Στα πέντε χρόνια; ΜηδένΟύτε ένα ευρώ. Επί κυβερνήσεως Κυριάκου Μητσοτάκη “που τους αφήνει να κάνουν ληστεία” κατά τον Τσίπρα ξέρετε πόσα πρόστιμα έχουν μπει για αισχροκέρδεια;  πάνω από 4 εκατομμύρια. Είμαστε 4 εκατομμύρια φορές καλύτεροι από τον Τσίπρα στην πάταξη της φοροδιαφυγής.

Κώστας  Σκανδαλίδης: Επειδή εγώ δεν προέρχομαι από την κυβέρνηση του κ. Τσίπρα, για να απαντήσω στον κ. υπουργό, θέλω να πω το εξής σε ό,τι αφορά τα υπερκέρδη, εμείς αμφισβητούμε το ύψος των υπερκερδών που έχουν δηλώσει οι εταιρείες που βρήκανε και που ουσιαστικά με βάση αυτά που συμβαίνουν σε όλη την Ευρώπη, πιστεύουμε ότι είναι πολλαπλάσια και θα χάνει το Δημόσιο τεράστια φορολογικά έσοδα από την φορολόγηση σύμφωνα με την πρόταση του κ. πρωθυπουργού[…]

Άδωνις Γεωργιάδης: Τώρα 1,3 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση είναι μικρός φόρος;

Κώστας Σκανδαλίδης: Μικρός, πολύ μικρός… Όπως επίσης αμφισβητούμε πολύ ζωηρά το ότι αυτή τη στιγμή η τάξη η οποία ουσιαστικά νέμεται το θέμα της ακρίβειας είναι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ και οι μεγάλες επιχειρήσεις τροφίμων. Αυτό είναι εμφανές.

Άδωνις Γεωργιάδης: Θα σας δώσω ένα στοιχείο. Στους 100 ελέγχους που κάνουμε για αισχροκέρδεια στα σούπερ μάρκετ το ποσοστό παραβατικότητας είναι κάτω από 6%[…] Αν αυτό θεωρούμε ότι είναι γενικευμένη αισχροκέρδεια…».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος