Στην κυκλοφορία παραδίδεται το τμήμα Καμίνια – Πύργος, μήκους 65 χιλιομέτρων, του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, που αλλάζει τα δεδομένα στις οδικές μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα. Το έργο αναμένεται να μειώσει σημαντικά τους χρόνους διαδρομής – σε 45 λεπτά η σύνδεση Πάτρας – Πύργου και σε 2 ώρες και 45 λεπτά η διαδρομή από την Αθήνα, με αυξημένη ασφάλεια και άνεση.
Πρόκειται για τον πρώτο πλήρως αυτοματοποιημένο αυτοκινητόδρομο στη χώρα, όπου οι πληρωμές θα γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρονικά μέσα.
Το μεγαλύτερο τμήμα το οποίο εγκαινιάστηκε χθες (31/7) το απόγευμα της 31ης Ιουλίου, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όπου μετατρέπει ολόκληρη τη διαδρομή σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, το νέο έργο ενισχύει το επίπεδο οδικής ασφάλειας και περιορίζει στο ελάχιστο τον κίνδυνο σοβαρών τροχαίων.
Είναι το μεγαλύτερο μέρος του νέου αυτοκινητόδρομου με την ολοκλήρωση των πρώτων 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα, που θα συνδέουν την Αχαΐα με την Ηλεία μέσω ενός σύγχρονου, πλήρως αυτοματοποιημένου οδικού άξονα. Η παράδοση του άξονα αποτελεί μια εξαιρετικά χαρμόσυνη είδηση για τη Δυτική Ελλάδα, καθώς πρόκειται για ένα έργο που βρισκόταν επί δεκαετίες σε εκκρεμότητα αντιμετωπίζοντας πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις.
Για το κλείσιμο μίας πάρα πολύ σημαντικής εκκρεμότητας που έρχεται από το βαθύ παρελθόν, αλλά και ότι διορθώνεται μία διαχρονική αδικία που ταλαιπώρησε τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας, έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του, κατά τα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου.
«Σήμερα για λογαριασμό ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας και των Επτανήσων κλείνουμε μία εκκρεμότητα που έρχεται από το βαθύ παρελθόν και διορθώνουμε μία διαχρονική αδικία, η οποία τόσο πολύ ταλάνισε και ταλαιπώρησε τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας», ανέφερε αρχικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο Πρωθυπουργός έκανε λόγο για «μία μέρα χαράς ικανοποίησης συγκίνησης αλλά και ευθύνης για αυτά που πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής», αλλά σημείωσε ότι ο «δρόμος αυτός μας ταλαιπώρησε διαχρονικά πολύ».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στην πρώτη φορά που βρέθηκε στην Ηλεία σε προεκλογική του ομιλία στον Πύργο το 2019. Τότε όπως είπε ανέλαβε «τη δέσμευση ότι θα ξεμπλέξουμε το κουβάρι αυτής της πολύ προβληματικής εργολαβίας και θα ολοκληρώσουμε τον δρόμο Πατρών – Πύργου».
«Δεν ήξερα και ο ίδιος τη συνθετότητα του εγχειρήματος, το οποίο κληθήκαμε να αναλάβουμε και με πολύ μεγάλη προσπάθεια όλων όσοι βρέθηκαν στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τους υπουργούς μέχρι τους υπηρεσιακούς παράγοντες», προσέθεσε.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι «ανήμερα της μεγάλης γιορτής του Αγίου Ανδρέα, θα παραδοθεί και το τελευταίο κομμάτι ώστε να ολοκληρώσουμε αυτόν τον τόσο σημαντικό αυτοκινητόδρομο, τη σημασία του οποίου δεν νομίζω ότι χρειάζεται να αναπτύξω ιδιαίτερα για την ασφάλεια των επιβατών, την ασφάλεια των μεταφορών, τη σημασία του πρωτογενή τομέα».
Κυρ. Μητσοτάκης: Και τα «γεφύρια της Άρτας» ενίοτε τελειώνουν
Πριν την εκδήλωση ο Πρωθυπουργός επισκέφτηκε σημεία του αυτοκινητόδρομου, όπου συζήτησε για το έργο με τους εκπροσώπους της σύμπραξης του παραχωρησιούχου (Vinci Concessions, AVAX, ΑΚΤΟΡ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και εργαζόμενους.
Τονίστηκε η σημασία των κινήσεων που έγιναν από την κυβέρνηση από το 2019 και μετά ώστε να επανεκκινήσει το έργο, μετά την κατάτμηση που είχε γίνει προηγουμένως, και να εξασφαλιστούν οι ευρωπαϊκοί πόροι. Επισημάνθηκε ότι δίχως αυτές τις ενέργειες, τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το έργο δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί.
«Είναι μεγάλη στιγμή για τη Δυτική Ελλάδα, πολύ συγκινητικές οι στιγμές για όλους. Ένας δρόμος πολύ εντυπωσιακός, που μας ταλαιπώρησε πάρα πολύ και διαχρονικά, αλλά και τα “γεφύρια της Άρτας” ενίοτε τελειώνουν. Δουλέψαμε πολύ για το έργο αυτό και το παρακολουθήσαμε από την πρώτη στιγμή, από τις “αμαρτωλές“ εποχές μέχρι και σήμερα», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Αλλιώς δεν θα τελείωνε ποτέ», συνέχισε ο Πρωθυπουργός, αναφερόμενος στην αντιμετώπιση των προκλήσεων από το 2019. «Με το καλό θα ξαναέρθουμε τέλη Νοεμβρίου να εγκαινιάσουμε και το τελευταίο κομμάτι».
Η ταυτότητα του έργου
Η νέα εθνική οδός Πατρών – Πύργου θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια στη Δυτική Ελλάδα, θα μειώσει τον χρόνο των μετακινήσεων και των μεταφορών, θα συνδέσει με το κύριο οδικό δίκτυο περιοχές και κοινότητες που έως σήμερα δεν εξυπηρετούνταν επαρκώς και θα τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιοχής.
Πρόκειται για εμβληματικό έργο το οποίο κατέστη δυνατό χάρη σε κυβερνητικές παρεμβάσεις και την ένταξή του στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, αφότου την περίοδο 2015-19 έγινε κατάτμηση σε πολλές εργολαβίες, υπήρξαν προβλήματα στη δημοπράτηση των τμημάτων και εν τέλει σημειώθηκε ελάχιστη πρόοδος από πλευράς υλοποίησης, τη στιγμή που εξακολουθούσαν να υπάρχουν σοβαρά θέματα οδικής ασφάλειας.
Τα πρώτα 65 χιλιόμετρα της νέας εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, που παραδόθηκαν σήμερα και θα διατεθούν προς χρήση αύριο στις 12:00 το μεσημέρι, εκτείνονται ανάμεσα στα Καμίνια Αχαΐας και στον Πύργο Ηλείας. Περιλαμβάνουν ολόκληρη τη νέα χάραξη και αντιστοιχούν στο 90% του συνόλου του έργου.
Έως τα τέλη του προσεχούς Νοεμβρίου θα παραδοθούν και τα περίπου 10 χιλιόμετρα που απομένουν, από την περιμετρική Πατρών έως τα Καμίνια, όπου είναι σε εξέλιξη εργασίες διαπλάτυνσης και βελτίωσης του υφιστάμενου άξονα.
Από το 2023, ενώ ήταν σε εξέλιξη το έργο, έγιναν ουσιαστικές παρεμβάσεις για την προστασία των οδηγών στον υφιστάμενο δρόμο, συμβάλλοντας στη δραστική μείωση των ατυχημάτων, κατά 85% στα συγκεκριμένα κομμάτια συγκριτικά με την περίοδο 2016-20, βάσει της οποίας σχεδιάστηκαν οι παρεμβάσεις.
Ο συνολικός προϋπολογισμός ανήλθε σε 385 εκατομμύρια ευρώ, με σημαντική συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Το έργο περιλαμβάνει 14 αντιπλημμυρικά έργα, ενώ διαθέτει εννέα κόμβους, 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, μία τεχνική βάση στον Πύργο, τέσσερις Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, δύο Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος