Πανελλαδικές 2023: Οι απαντήσεις σε Χημεία, Πληροφορική, Λατινικά από την ΟΕΦΕ

Τρίτη ημέρα Πανελλαδικών Εξετάσεων σήμερα, Πέμπτη, για τους υποψήφιους των ΓΕΛ, οι οποίοι εξετάζονται σε μαθήματα Προσανατολισμού.

Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι εξετάζονται στα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τα σημερινά θέματα, ενώ η ΟΕΦΕ προχώρησε στον σχολιασμό τους

Τα θέματα στα Λατινικά

Οι απαντήσεις στα Λατινικά

Ο σχολιασμός από την ΟΕΦΕ

Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 23 και 38 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού – Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές. Η λεξιλογική άσκηση κινήθηκε στα περσινά φυσιολογικά επίπεδα, ενώ οι ερωτήσεις Γραμματικής και Συντακτικού εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν.

Τα θέματα στη Χημεία

Οι απαντήσεις στη Χημεία

Σχολιασμός από την ΟΕΦΕ

ΘΕΜΑ Α, Β
Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες στις απαντήσεις των θεμάτων, παρά μόνο το μέγεθος των απαντήσεων.
ΘΕΜΑ Γ
Αναμενόμενα ερωτήματα,όπου χρειάζονται προσοχή στις λεπτομέρειες των απαντήσεων και στη σωστή διαχείριση του χρόνου.
ΘΕΜΑ Δ
Διαβαθμισμένης δυσκολίας ερωτήματα,όπου απαιτείται σχεδιασμός της απάντησηςώστε να προκύψει επιτυχία στο σύνολο των μορίων.

Τα θέματα στην Πληροφορική

Οι απαντήσεις στην Πληροφορική

Σχολιασμός από την ΟΕΦΕ

Τα σημερινά θέματα της Πληροφορικής θεωρούνται βατά για έναν προετοιμασμένο μαθητή που θα είχε κατανοήσει την ύλη. Δεν κρύβουν παγίδες και εξετάζουν ικανοποιητικά την ύλη. Ο χρόνος που δόθηκε στους μαθητές να απαντήσουν τα θέματα είναι αρκετός. Τέλος, μένει να δούμε πως θα αποτυπωθεί στις βαθμολογίες των μαθητών η κλιμάκωση της δυσκολίας των
θεμάτων καθώς δεν υπήρχε ερώτημα το οποίο να ξεχωρίζει ως προς τη δυσκολία του για να ξεχωρίσει ο άριστα προετοιμασμένος μαθητής.

Αναλυτικότερα:
Θέμα Α: Θεωρητικό θέμα με κατανοητές ερωτήσεις και χωρίς παγίδες.
Θέμα Β: Θέματα που εξέταζαν την εμπέδωση της ύλης από τους μαθητές,
χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Θέμα Γ: Πρόγραμμα με δομή επανάληψης και κλήση υποπρογράμματος. Τα ζητούμενα ήταν κατανοητά και δουλεμένα.
Θέμα Δ: Κλασικό θέμα με επεξεργασίες πινάκων με κατανοητή εκφώνηση.

Το πρόγραμμα των εξετάσεων

Ακολουθούν στις 12 Ιουνίου: Ιστορία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Σχετικά με τις εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, αυτές θα διεξαχθούν στο διάστημα 17 – 29 Ιουνίου. Αρχικά, στις 17 Ιουνίου οι υποψήφιοι θα εξεταστούν στο μάθημα των Αγγλικών και στις 19 Ιουνίου στα Γερμανικά. Στη συνέχεια, θα διεξαχθούν οι εξετάσεις του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου (20 και 21 Ιουνίου, αντίστοιχα).

Θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των μαθημάτων που αφορούν στην εισαγωγή σε μουσικά τμήματα: Αρμονία (22 Ιουνίου), Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων (23 Ιουνίου), Μουσική Αντίληψη και Γνώση (24 Ιουνίου), Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία (26 Ιουνίου).

Τέλος, οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ολοκληρωθούν με τα Γαλλικά (27 Ιουνίου), τα Ισπανικά (28 Ιουνίου) και τα Ιταλικά (29 Ιουνίου).

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος