Στα αναγκαία μέτρα και έργα που εξελίσσονται, αλλά και στις προτάσεις για επιπλέον παρεμβάσεις, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο λεκανοπέδιο της Αττικής, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο ΕΡΤnews και στην εκπομπή «Συνδέσεις» (Κ. Παπαχλιμίντζος, Κ. Δούκα).
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων: «Με το που δίνεις καινούργιους δρόμους αυξάνεται κυκλοφορία, βγαίνουν περισσότερα αυτοκίνητα στο δρόμο. Αυτό το ζούμε τώρα στην Αθήνα, το ζούμε γιατί πέρασε και η περίοδος της κρίσης. Βλέπετε ότι οι δρόμοι όπως η Αττική Οδός, η Αττική Οδός έχουν φτάσει στα όριά τους.
Ο ίδιος τώρα το πρωί, περνώντας από το δαχτυλίδι, προσπάθησε να βιντεοσκοπήσει την είσοδο εκεί που λέτε, προς την περιοχή που είναι κατάντι της. Αττικής Οδού. Δεν είχε μποτιλιάρισμα σε λίγη ώρα. Αυτή την ώρα είμαι σίγουρος ότι έχει αρχίσει να έχει γιατί 9 η ώρα πιάνουν όλοι δουλειά και πραγματικά εκεί γίνεται ένας χαμός.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν σημεία που ξέρουμε ότι έχουν μποτιλιάρισμα σε συγκεκριμένες ώρες. Η απάντηση δεν είναι μόνο καινούργιοι δρόμοι γιατί χρειάζεται να υπάρξει μια ισορροπία. Είναι αυτό που σας έδωσε ο πρωθυπουργός στην προχθεσινή του συνέντευξη. Στην πρώτη ερώτηση που του κάνατε είναι ότι πρέπει να δώσουμε βάρος στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ουσιαστικά αυτό το οποίο επείγει για την Αττική να προχωρήσει. Δεν είναι εύκολο και δεν είναι και φθηνό. Είναι το μετρό, που είναι το μητροπολιτικό μέσο πάνω στο οποίο πηγαίνουν και κολλάνε όλα τα συγκοινωνιακά μέσα. Η γραμμή 4 θεωρητικά τελειώνει το 2029. Ξεκίνησε το 2021, έχει 8 χρόνια διάρκεια η σύμβαση και θεωρητικά τελειώνει το 2029. Λέω θεωρητικά γιατί κατά την άποψή μου εκεί στο τέλος της δεκαετίας θα αρχίσει να διαφαίνεται και ο χρόνος ολοκλήρωσης».

Για το μετρό
Αναφερόμενος στην επέκταση του μετρό και τη νέα γραμμή 4, ο κ. Ταχιάος είπε: «Ξεκινάει από το Άλσος Βεΐκου, κάνει τη γραμμή, δηλαδή περνάει, φτάνει μέχρι την Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Εκεί στη γωνία με μούστο, ξύδι, μπαίνει μέσα Εξάρχεια, μετά ανεβαίνει Ακαδημίας και φτάνει μέχρι το Γουδί μετά. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο. Το επόμενο στάδιο είναι η επέκτασή του προς το φάρο και μετά κατά μήκος της Κηφισίας, για να φτάσει μέχρι την εθνική οδό μέχρι το Μαρούσι.
Ουσιαστικά σε πρώτη φάση. Αυτό όμως είναι η επόμενη γενιά του έργου. Αυτό το κακό υπάρχει με το μετρό. Είναι δαπανηρό έργο, θέλει αρθρωτή ανάπτυξη. Βεβαίως μελετάται αυτή τη στιγμή και μία γραμμή προς την Γλυφάδα, η επέκταση γραμμής προς την Γλυφάδα, που είναι πάρα πολύ σημαντικό. Με την νέα μελέτη που κάνουμε θα έχει δύο κλάδους. Ένας θα πηγαίνει στην Άνω Γλυφάδα και ο άλλος θα περνάει από το Ελληνικό και θα πηγαίνει στην Γλυφάδα.
Το μετρό είναι ένα έργο το οποίο δημοπρατείται, ενώ αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να το χωρέσουμε στο χρηματοδοτικό εργαλείο που λέγεται ΕΣΠΑ. Το πρόβλημα είναι ότι το ΕΣΠΑ πια δεν είναι τόσο γενναιόδωρο όσο ήταν για τις μεταφορές. Έχουν πέσει πάρα πολύ οι σχετικές χρηματοδοτήσεις.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τώρα προσπαθούμε να το προχωρήσουμε, γιατί το έργο αυτό, εκτός των άλλων, έχει και την κατασκευή ενός αμαξοστασίου που είναι απολύτως χρήσιμο. Αυτή τη στιγμή για να σταθμεύουν οι συρμοί τα τρένα. Αλλά βέβαια στο μετρό είπα τη λέξη τη μαγική.
Οι συρμοί είναι πάρα πολύ βασικό να πάρουμε καινούριους συρμούς. Αυτό είναι ένα πρότζεκτ το οποίο το τρέχει και ελληνικό μετρό και η στάση. Υπάρχει μια συνεργασία και του Χρήστου Δήμα και του Κωνσταντίνου Κυρανάκη και δική μου, ώστε να μπορέσουμε να τρέξουμε πολύ γρήγορα αυτές τις προμήθειες. Δεν είναι εύκολο, γιατί τα τρένα δεν είναι έτοιμα και έρχονται τα τρένα κατασκευάζονται όπως εσύ τα δίνεις, όπως τα περιγράφεις στις προδιαγραφές. Υπάρχουν και οι επενδύσεις που γίνονται στις δημόσιες συγκοινωνίες, στα λεωφορεία, μεγάλες προμήθειες λεωφορείων».
Ακολούθως ο κ. Ταχιαός είπε πως: «Για τον Υμηττό, για παράδειγμα, όπου συζητάμε για τον περιφερειακό του Υμηττού και την επέκταση της υπογειοποίησης από τον Καρέα. Τα ποσοστά που έχουμε για τα φορτηγά είναι ότι δεν υπερβαίνουν το 5% της συνολικής κίνησης. Αντίθετα στον Κηφισό είναι πάρα πολύ υψηλή η κυκλοφορία των φορτηγών.
Ως προς το έργο της νότιας επέκτασης την πρόταση θα τη συζητήσουμε σύντομα με αυτούς που την πρότειναν. Δεν μπορώ να σου πω αν θα γίνει, δεν θα γίνει. Πρέπει να δούμε τα οικονομικά στοιχεία του έργου. Έχει πολύ μεγάλη σημασία αυτό, γιατί είναι ένα έργο το οποίο δεν είναι φθηνό και το κόστος του εξαρτάται από το αν θα μπαίνουν, δεν μπαίνουν φορτηγά με στη σήραγγα. Θα είναι για τα κάτω των τρεισήμισι τόνων.
Δεν έχουμε ανοίξει τους φακέλους ακόμα της σχετικής πρότασης. Εκείνο που είναι ενδιαφέρον όμως είναι ότι ο Κηφισός φορτώνει γιατί υπάρχει αυτή η έξοδος από τα Logistics της Ελευσίνας. Όπως ξέρετε όλες εκείνες τις περιοχές μέχρι τον Ασπρόπυργο, οπότε είναι σημαντικό να δούμε μια άλλη πρόταση που υπάρχει και αφορά ένα νέο δρόμο, ο οποίος πιθανότατα να έχει τα χαρακτηριστικά παραχώρησης, Οινόφυτα – Ελευσίνα».

Η θέση του ΤΕΕ
Στην ίδια εκπομπή ο Γιώργος Στασινός πρόεδρος του ΤΕΕ, τόνισε μεταξύ άλλων: «Να πω όλα, όλα όσα είπε ο υπουργός είναι σωστά και έτσι θα γίνουν, παρά μόνο ένα που δεν το απάντησε. Σας το λέω σήμερα. Θυμηθείτε το το 2029, εννοείται ότι δεν θα έχει γίνει η γραμμή 4 ούτε το 2030. Θυμηθείτε ότι το λέω από τώρα. Όσον αφορά το μετρό που χρειάζεται και να αναπτυχθεί γρήγορα γιατί η Αθήνα θα έπρεπε να έχει 8 γραμμές, έχει 3 και 200 σταθμούς και δεν έχει ούτε 50 – 60.
Επομένως υπάρχουν άμεσα μέτρα που πρέπει να γίνουν και υπάρχουν ορισμένα μακροπρόθεσμα, όπως αυτά. Δηλαδή υπάρχουν έργα που πρέπει να γίνουν, πρέπει να να ενισχυθεί ο στόλος ώστε να έχουμε πιο τακτικά δρομολόγια για να βοηθήσουν όλες τις συγκοινωνίες, ώστε ο κόσμος να παίρνει το μετρό., το λεωφορείο, το οποίο όμως θα είναι συνεπές, θα ξέρεις τι ώρα έρχεται, τι ώρα φεύγει και πόσο χρόνο θα κάνεις να φτάσεις εκεί που είναι να φτάσεις.
Γιατί οι διαφορές είναι σημαντικές, αν αργήσει ένα λεπτό το μετρό, η διαφορά στην κυκλοφορία είναι τεράστια. Αν κάνεις 8μιση, 9 η ώρα να πάρεις δύο τρένα γιατί δεν χωράς στην πραγματικότητα γιατί στοιβάζεσαι, είναι τεράστια η διαφορά. Άρα είναι σημαντικό το υλικό και να προγραμματίζουμε εγκαίρως, όχι μόνο όταν έχουμε το πρόβλημα, γιατί έτσι όπως πηγαίναμε θα συζητούσαμε για το πρόβλημα όταν μέναμε όλοι ακίνητοι γιατί θα είχαν γίνει διάφορα. Επομένως πρέπει να είμαστε λίγο πιο έγκαιρα στον προγραμματισμό μας.
Δηλαδή 7 με 10 που είναι όλα ακίνητα. Εννοείται ότι όσο χώρο στα αυτοκίνητα θα σας το πει και ο κύριος Κυρανάκης, ο κύριος Ταχιάος και κύριος Δήμας. Όσο δώσουμε χώρο στο αυτοκίνητο και 20 λωρίδες να κάνουμε τον Κηφισό κάποια στιγμή θα γεμίσει, γιατί όσο δίνεις χώρο στο αυτοκίνητο, αυτό αναπτύσσεται και παίρνει περισσότερο αυτοκίνητο.
Εννοείται ότι πρέπει να πάρουμε μέτρα, να μη χρησιμοποιούμε τόσο το αυτοκίνητο, αλλά πρέπει να δώσουμε λύσεις στον πολίτη γιατί δεν έχουμε μέτρο παράλληλα με τον Κηφισό δεν έχουμε γραμμή μετρό, παράλληλα στην Κηφισίας.
Άρα όσο δεν του δίνεις λύση αναγκάζεται να πάρει το αυτοκίνητο.
Επομένως ας πάρουμε κάποια άμεσα μέτρα, όπως είναι για παράδειγμα και ας το δοκιμάσουμε πιλοτικά 7 με 10 σε κύριους άξονες όπως ο Κηφισός, η Κηφισίας, η Ποσειδώνος, η Βάρης – Κορωπίου. Ξέρει το αρμόδιο υπουργείο ποιοι είναι οι άξονες σε συνεργασία με την Περιφέρεια να σταματήσουμε την κυκλοφορία των φορτηγών, η οποία μπορεί να γίνεται νωρίτερα ή αργότερα και να προγραμματιστεί.
Και το ίδιο να συμβεί 4 – 7. Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν πει ποιες ώρες πρέπει να είναι. Είναι περίπου αυτές οι ώρες που σας λέω. Άρα ας δοκιμάσουμε πιλοτικά μια, δυο, τρεις βδομάδες να δούμε πως πηγαίνει αυτό το μέτρο για να ελαφρύνουμε λίγο τους Αθηναίους.
Είναι ένα έργο η παράκαμψη της Κύμης, το οποίο είχε δημοπρατηθεί αυτά τα τρία χρόνια. Η επέκταση της Αττικής Οδού, ακριβώς αν αυτά τα τρία έργα γίνουν, θα διευκολύνουν πάρα πολύ. Αλλά επειδή μέχρι να γίνουν, κατ’ αρχήν πρέπει να προχωρήσουμε γρήγορα και με τις πρότυπες προτάσεις για να δούμε αν θα προχωρήσουν.
Η κίνηση είναι δημοπρατημένη, άρα αν βρεθεί ο χρηματοδοτικός τρόπος μπορεί να ξεκινήσει και άμεσα.
Αν γίνουν αυτοί οι δρόμοι που πρέπει να το αποφασίσουμε όμως τώρα, το επόμενο εξάμηνο θα διευκολύνει πολύ αυτή την κατάσταση. Δεν μπορεί να συζητάμε για ελληνικό και να μην γίνει η σύνδεση με τη Βουλιαγμένης».
Οι νέοι σταθμοί του μετρό και το πάρκινγκ
Μιλώντας ο κ. Ταχιάος για τους νέους σταθμούς του μετρό και το αν θα υπάρχουν μεγάλοι χώροι στάθμευσης, είπε ότι: «Αυτό έχει σημειακές λύσεις. Δηλαδή δεν θέλεις παντού στους κεντρικούς σταθμούς, προφανώς δεν θέλεις χώρους στάθμευσης γιατί δεν θέλεις να πηγαίνουν με τα αυτοκίνητα. Πρέπει οι περιμετρικοί σταθμοί να έχουν χώρους στάθμευσης.
Στο έργο του μετρό το ίδιο, όχι. Αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να συμβάλλουν και οι δήμοι.
Πρέπει να υπάρξει μια σχετική πρωτοβουλία και από τους δήμους, γιατί πρέπει να υπάρξουν χώροι στους οποίους να μπορέσουν να δημοπρατηθούν πάρκινγκ. Δωρεάν πάρκινγκ δεν είναι εύκολο να υπάρξει. Για να είμαστε ειλικρινείς, όσο δίνεις δωρεάν πάρκινγκ τόσο πιο πολύ ακινητοποιούν το αυτοκίνητο».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος