Η ΠΕΝΕΝ για το πρόβλημα των ναυτεργατικών ατυχημάτων

Με αφορμή το τελευταίο περιστατικό και το σοβαρό ατύχημα στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου της Ικαρίας, η ΠΕΝΕΝ παρουσίασε τις θέσεις της.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού αναφέρει ότι: “Τα ξημερώματα στις 26/1/2018 στο Ε/Γ- Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ» της Ναυτιλιακής εταιρείας HellenicSeaways το οποίο ήταν στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου της Ικαρίας με προορισμό τον Πειραιά, κατά την διαδικασία απόδεσης των κάβων και απόπλου του πλοίου συνέβη σοβαρότατο Ναυτικό ατύχημα στον Ναύτη Οσμάνογλου Χουσεΐν ο οποίος χτυπήθηκε από κάβο ο οποίος έσπασε λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

Ο Ναυτεργάτης έχασε το ένα πόδι του και τραυματίστηκε σοβαρά στο δεύτερο, ακολούθησε η μεταφορά του σε νοσοκομείο των Αθηνών όπου νοσηλεύεται.

Με αφορμή το ατύχημα αυτό η ΠΕΝΕΝ θέλει να επισημάνει τα παρακάτω:

Στην περιοχή έπνεαν άνεμοι έντασης 8 και τοπικά 9 μποφόρ, ο αριθμός των καβοδετών ήταν ανεπαρκής στον χώρο του λιμανιού ενώ με εντολή της εταιρείας και με την σύμφωνη γνώμη του Πλοιάρχου το πλοίο επιχείρησε να αποπλεύσει ενώ στο λιμάνι επικρατούσαν θυελλώδεις άνεμοι, γεγονός που συνετέλεσε τα μέγιστα στο Ναυτικό ατύχημα.

Σχετικά με τον κάβο που έσπασε αυτός ελέγχεται από τις τοπικές εισαγγελικές και λιμενικές αρχές για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά του ή όχι.

Με βάση τις παραπάνω διαπιστώσεις θεωρούμε ότι η νομοθεσία που εφαρμόζεται σχετικά με το απαγορευτικό λόγω καιρικών συνθηκών που στην ουσία η εμπλεκόμενη εταιρεία (Πλοίαρχος) αποφασίζει ή όχι τον απόπλου του πλοίου, συνιστά τον υπ’ αριθμό 1 κίνδυνο για την ασφάλεια των Ναυτεργατών, των επιβατών και των ίδιων των πλοίων.

Απαιτούμε, όπως εξάλλου είχαμε επισημάνει και κατά την περίοδο της τροποποίησης του νόμου την περίοδο διακυβέρνησης Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ να επανέλθει το απαγορευτικό χωρίς αστερίσκους, υποσημειώσεις και σε καμιά περίπτωση να μην επιτρέπεται η άρση του απαγορευτικού όπως ίσχυε και κατά το παρελθόν”.

H ΠΕΝΕΝ εκτός από την απαίτηση έρευνας και απόδοσης ευθυνών για το τελευταίο ατύχημα, ζητάει τη διενέργεια ελέγχων σε όλα τα πλοία,, όπως και “να επανδρωθούν και να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες στα λιμάνια με επαρκή αριθμό καβοδετών έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες που απαιτούν για την πραγματική ασφάλεια των πλοίων”.

Άλλα σημεία στα οποία το ναυτεργατικό σωματείο επικεντρώνει την προσοχή του, είναι η βελτίωση και η αναβάθμιση των Λιμενικών εγκαταστάσεων και των λιμανιών εκφράζοντας την άποψη ότι σήμερα “τα περισσότερα λιμάνια είναι ανασφαλή και επικίνδυνα”, ενώ θίγει και τις “συστηματικές παραβιάσεις της νομοθεσίας, τα εξοντωτικά και επιβαρυμένα ωράρια εργασίας, η υπερκόπωση και η εντατικοποίηση της δουλειάς που είναι καθημερινό φαινόμενο σε πολλά πλοία της Ακτοπλοΐας και πολλές φορές αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων”.
 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος