Μια βουτιά στον ουρανό της συμπερίληψης… (audio)

Μαθήματα ζωής, δυνατοτήτων, συμπερίληψης, γονεϊκότητας δίνουν στην κοινωνία η 17χρονη Λήδα και η οικογένειά της, ένα παιδί με νοητική υστέρηση, μαθήτρια Α΄ Λυκείου σε ένα τυπικό σχολείο και όχι Ειδικής Αγωγής, που πρόσφατα δοκίμασε με πολύ μεγάλη χαρά ελεύθερη πτώση στον αέρα με συνοδό από ύψος 14.000 μέτρων.

Στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 & 105,8 https://webradio.ert.gr/proto/, την εκπομπή “ZOI GR” και τη Χριστίνα Βίδου, μίλησε ο πατέρας της Ανδρέας Θεοδωρόπουλος για το τι σημαίνει να είσαι γονιός ενός παιδιού με οποιαδήποτε διαφορετικότητα, να προσπαθείς να το κάνεις καθημερινά ευτυχισμένο και να καλύψεις το κενό του να μην έχει φίλους, σε μια πραγματικότητα με καθημερινά γεγονότα σχολικού εκφοβισμού, αποκλεισμού και έλλειψης μόρφωσης για το πώς να χειριστείς και να προσεγγίσεις ένα τέτοιο παιδί.

 

Οπως είπε, η Λήδα στην ουσία πατά σε δύο βάρκες γιατί από τη μία έχει νοητική υστέρηση, από την άλλη υψηλή λειτουργικότητα.
Μεγαλώνει χωρίς παρέες με σημαντική απόσταση από άλλα παιδιά και αυτό που παλεύουμε είναι η ενασχόλησή της με τον αθλητισμό. Ήδη έχει κάνει πολλά σπορ και πάντα προσπαθούμε να της κινήσουμε το ενδιαφέρον για νέα, όπως η πτώση με αλεξίπτωτο (attending air scuba diving). Αυτό έγινε στις 30 Απριλίου και έγινε πολύ εύκολα. Της άρεσε πάρα πολύ. Δεν φοβήθηκε καθόλου και σκεφτόμαστε πώς θα το βάλουμε στην ζωή της, πώς θα το προτείνουμε, πώς θα παρακινήσουμε και άλλους γονείς και παιδιά να το κάνουν.

Το ενδιαφέρον μας, τονίζει ο πατέρας της, δεν είναι μόνο να το κάνουμε για να είναι ευτυχισμένη η Λήδα, αλλά να έρθουν και άλλα παιδιά και γονείς και να περάσουμε το μήνυμα της συμπερίληψης. Ειναι αυτό για το οποίο πρέπει να μιλήσουμε για τα παιδιά που έχουν αναπηρία, αλλά και γενικά οποιαδήποτε διαφορετικότητα. Να διαδώσουμε το μήνυμα της συμπερίληψης. Σημασία έχει περισσότερο η μόρφωση και όχι η εκπαίδευση για να χειριστούμε παιδιά σαν τη Λήδα. Είναι στην Α Λυκείου, έχει αλλάξει τρία σχολεία, περνά απαρατήρητη. Δεν την κάνει παράδειγμα για τα άλλα παιδιά. Για το πώς θα μάθει τα παιδιά να την χειρίζονται.
Η Λήδα αυτό το αντιλαμβάνεται. Οταν πηγαίνει στο σχολείο αισθάνεται χαρούμενη ακόμη κι αν δεν κάνει παρέα. Είναι χαρούμενη γιατί ανήκει σε έναν κύκλο, του σχολείου.
Η παρότρυνση των γιατρών ήταν να πάει σε συμβατικό, τυπικό σχολείο και όχι σε ένα ειδικό.
Θεωρήσαμε ότι θα ήταν καλύτερο για την ίδια. Περπατά 20′ για να πάει στο σχολείο. Δεν θεωρούμε ότι κάνουμε λάθος.
Προσπαθούμε να καλύψουμε όσο το δυνατόν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας.
Χρειάστηκε να κάνουμε όλες τις γραφειοκρατικές εξυπνάδες για να πάει χωροταξικά σε αυτό το σχολείο και να έχει μιά φίλη.
Προσπαθούμε να ζυγίσουμε τα πραγματα ανάμεσα στην ανεξαρτησία και τον φόβο μας. Ειναι μια άσκηση δύσκολη. Πάμε χωρίς υπερβολές.
Το ζητούμενο είναι τι θα γίνει τα επόμενα χρόνια. Τι θα γίνει μετά τα 18, μετά το σχολείο;
Προσπαθούμε να το σχεδιάσουμε και να το μελετήσουμε όσο περισσότερο γίνεται.
Κάνει σκι στο βουνό. Μπορεί να περάσει μια ολόκληρη μέρα που να είναι ευτυχισμένη.
Μπορούν τα παιδιά να δοκιμάσουν τα όρια.
Προσπαθούμε και η Λήδα να δοκιμάσει και άλλα πράγματα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος