Η ΕΕΔΑ για μαθητές ΑμεΑ: “Ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση”

Tη θέση της για το θέμα που εμφανίστηκε πριν από λίγες ημέρες, σχετικά με την πρόσβαση – συμμετοχή στα ιδιωτικά σχολεία μαθητών ΑμεΑ, δημοσιοποίησε η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Συγκεκριμένα αναφέρει πως “εκφράζει έκπληξη και ανησυχία για τις θέσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων σχετικά με το ζήτημα της φοίτησης στα ιδιωτικά σχολεία μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως αυτές εκφράζονται στο Υπόμνημά του για το Σχέδιο Νόμου «Οργάνωση και λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την Έρευνα και άλλες διατάξεις».

Οι θέσεις του Συνδέσμου είναι αντίθετες με κάθε έννοια ισότιμης πρόσβασης στο αγαθό της εκπαίδευσης και υποδηλώνουν βαθιά υποτίμηση των μαθητών με αναπηρία. Ως τέτοιες επιτείνουν τις διακρίσεις στο χώρο της εκπαίδευσης, αναπαράγουν τον κοινωνικό ρατσισμό και στιγματίζουν ευάλωτες ομάδες του μαθητικού πληθυσμού ως ανεπιθύμητες ή προβληματικές”.

Χαρακτηρίζοντας τη θέση των σχολαρχών, ως μη αντέχουσα σε σοβαρή κριτική, καθώς είναι αντίθετη με μια σειρά εθνικών και διεθνών κειμένων για τα δικαιώματα του ανθρώπου που θεμελιώνουν και ορίζουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση, σχολιάζει: “Γεννά ωστόσο βαθύ προβληματισμό ως προς το πώς αντιλαμβάνονται φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας τον θεσμικό τους ρόλο.

Νιώθουμε λοιπόν την ανάγκη να θυμίσουμε στο ΔΣ των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων ότι η καταπολέμηση των διακρίσεων δεν αποτελεί προαιρετική επιλογή αλλά θεμελιώδη υποχρέωση όλων και πρωτίστως των εκπαιδευτικών φορέων. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας να διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων στην εκπαίδευση”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος