Με στόχο τη διαμόρφωση πρότασης για το σχολείο που οραματίζεται ο κλάδος τωνεκπαιδευτικών, η διδασκαλική ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) ανοίγει κύκλο εκδηλώσεων, με στόχο στην 85η Γενική Συνέλευση του Κλάδου, να έχει διαμορφωθεί ένα επαρκές πλαίσιο.
Αρωγός της προσπάθειας αυτής θα είναι οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα οργανώσουν τις κατά τόπους εκδηλώσεις. Το επόμενο στάδιο θα είναι εκδηλώσεις – συζητήσεις – δράσεις σε επίπεδο Περιφερειών με τη συμμετοχή των Δ.Σ. των Συλλόγων, εκπαιδευτικών και πανεπιστημιακών δασκάλων.
Πιο συγκεκριμένα η πρώτη περιφερειακή συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την 1η Φεβρουαρίου 2016 για τους Συλλόγους της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας (εκτός των Συλλόγων των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας) στις Σέρρες και η δεύτερη στις 2 Φεβρουαρίου 2016 για τους Συλλόγους των Νομών Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πιερίας, ενώ για τις άλλες περιοχές οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα.
Η ΔΟΕ διευκρινίζει πως: “Οι διαδικασίες αυτές σε καμία περίπτωση δεν εντάσσονται στον «εθνικό διάλογο» που οργανώνει αυτή την περίοδο το υπουργείο Παιδείας. Η συλλογική μας προσπάθεια για τον προσδιορισμό του σχολείου που διεκδικούμε είναι ανεξάρτητη από τις στοχεύσεις, τους περιορισμούς και τα χρονοδιαγράμματα του «εθνικού διαλόγου», αφού είναι πολύ πιθανό το σχολείο αυτό να διαφοροποιείται ριζικά από το σχολείο της κυβερνητικής/μνημονιακής πολιτικής”.
Ενδεικτικό του σκεπτικού της διδασκαλικής ομοσπονδίας, είναι το ακόλουθο απόσπασμα από τη σχετική ανακοίνωσή της: “Τα τελευταία 25 χρόνια με την εφαρμογή νεοφιλελεύθερων/νεοσυντηρητικών πολιτικών και με πρόσχημα την κρίση, επιχειρείται το δημόσιο σχολείο και η δημόσια εκπαίδευση να μετασχηματιστούν από δημόσια αγαθά σε εμπόρευμα. Οι πολιτικές αυτές περιλαμβάνουν μειώσεις δημοσίων δαπανών, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, αύξηση του αριθμού των αναπληρωτών, θυματοποίηση των εκπαιδευτικών για τις επιδόσεις των μαθητών, αναζήτηση νεοφιλελεύθερων «συνταγών» για τις παθογένειες της δημόσιας εκπαίδευσης (π.χ. αξιολόγηση, ανταγωνισμός σχολείων κλπ).
Τις πολιτικές αυτές προωθούν και πιέζουν για την επιβολή τους διεθνείς οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ. Όλο και περισσότερο η εκπαίδευση από δικαίωμα των πολιτών και υποχρέωση της πολιτείας γίνεται υπηρεσία και εμπόρευμα όπου ο καταναλωτής πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο. Η ΔΟΕ εκφράζοντας την ανάγκη των συναδέλφων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επιδιώκει να φέρει στο προσκήνιο τη φωνή αυτών που λειτουργούν τα σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί, πρώτοι απ’ όλους θα πρέπει να μιλήσουν δημόσια για τη δουλειά τους.
Το ΔΣ της ΔΟΕ έχοντας αίσθηση της ευθύνης αναλαμβάνει την οργάνωση αυτής της συζήτησης. Οι εμπειρίες και οι απόψεις των εκπαιδευτικών της πράξης μπορούν να συμβάλουν στη διατύπωση συγκεκριμένων αιτημάτων αλλαγής του υπάρχοντος σχολείου”.
Πλαίσιο και θεματολογία
Το πλαίσιο συζήτησης που προτείνει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. (χωρίς αυτό να αποκλείει τον περαιτέρω εμπλουτισμό του) στηρίζεται στους παρακάτω άξονες:
-Αναλυτικά προγράμματα – εκπαιδευτικός προσανατολισμός και στόχοι του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου
-Δομή του σχολείου
-Διδακτέα ύλη
-Σχολικά βιβλία
-Ωρολόγιο πρόγραμμα
-Εκπαιδευτικές και κοινωνικές ανισότητες
-Κυρίαρχη ιδεολογία: σχολική γνώση και σχολικές πρακτικές
-Χρηματοδότηση εκπαίδευσης
-Εργασιακές σχέσεις εκπαιδευτικών
-Διοικητική δομή εκπαίδευσης (διοίκηση, γραμματειακή υποστήριξη κτλ.)
-Ρόλος των στελεχών Εκπαίδευσης
-Σχέση σχολείου με την κοινωνία
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος