«Ίσως να έκανα λάθος χειρισμό» – Η απολογία του σταθμάρχη

Ολοκληρώθηκε το απόγευμα της Τετάρτης (1/3) η απολογία του σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία στα Τέμπη. «Ίσως να έκανα εγώ λάθος χειρισμό» φέρεται να είπε.

Επίσης φέρεται να ανέφερε ότι είχε και μία άλλη αμαξοστοιχία πρόβλημα νωρίτερα και είχε φόρτο εργασίας.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο της ΕΡΤ Αλέξανδρο Καλαφάτη, ο σταθμάρχης προσήχθη νωρίς το πρωί και από την πρώτη στιγμή έδωσε κάποιες πρώτες εξηγήσεις στους αστυνομικούς. Ανέφερε λοιπόν, το πρωί ότι όλα τα έκανε σωστά, ότι γύρισε το κλειδί για να αλλάξει γραμμή το τρένο, όπως έπρεπε να γίνει, ωστόσο αυτό δεν δούλεψε, αφήνοντας ευθέως να εννοηθεί ότι υπήρχε τεχνικό πρόβλημα. Όταν άρχισε να αντιλαμβάνεται, σύμφωνα με πηγές από την ΕΛΑΣ, ότι τα πράγματα είναι δύσκολα για εκείνον, ζήτησε δικηγόρους. Στις 5 λοιπόν το απόγευμα, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ξεκίνησε η επίσημη κατάθεσή του, η οποία ολοκληρώθηκε πριν από λίγα λεπτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της κατάθεσης αστυνομικοί της Τροχαίας του παρέθεσαν κάποια έγγραφα εν είδει πραγματογνωμοσύνης, τα οποία παρείχαν αποδείξεις σε εκείνον ότι το σύστημα με το οποίο αλλάζει η αμαξοστοιχία γραμμή λειτουργούσε κανονικά. Τότε φέρεται να ανέφερε ο σταθμάρχης ανασκευάζοντας τα λόγια που είχε πει αρχικά τις πρωινές ώρες στους αστυνομικούς ότι «ίσως να έκανα εγώ λάθος χειρισμό». Επίσης ανέφερε ότι είχε και μια άλλη αμαξοστοιχία πρόβλημα νωρίτερα και είχε φόρτο εργασίας. Πάντως από τη μέχρι στιγμής έρευνα, αν και βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο, προκύπτει ότι όχι απλά δεν γύρισε κάποιος το κλειδί για να αλλάξει γραμμή το τρένο, αλλά φαίνεται ότι αυτό ξεχάστηκε παντελώς, καθώς και στη συνέχεια κανείς δεν ειδοποίησε τον μηχανοδηγό ότι βρίσκεται σε λάθος γραμμή.

Οι πληροφορίες της ΕΡΤ από την Ελληνική Αστυνομία αναφέρουν ότι εμμέσως παραδέχτηκε το λάθος του, όχι όμως ευθέως. Ωστόσο σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, ήδη υπάρχουν στοιχεία τα οποία δίνουν μια σχετικά καθαρή εικόνα με το τι ακριβώς συνέβη και δεν θα μείνουν κενά στην έρευνα.

Όσο για το πόσο γρήγορα θα ολοκληρωθεί η έρευνα, ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ είπε ότι δεδομένου ότι θα οριστεί από την Εισαγγελία ανεξάρτητος πραγματογνώμονας, ο οποίος θα πάρει σειρά καταθέσεων από πάρα πολλούς ανθρώπους που σχετίζονται με το περιστατικό. Η εκτίμηση είναι ότι θα πάρει αρκετό χρόνο μέχρι να έχουμε τα τελικά πορίσματα.

Την Πέμπτη στον ανακριτή ο σταθμάρχης

Υπενθυμίζεται ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες θα προσαχθεί αύριο Πέμπτη (2/3) στον ανακριτή. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.

Ακόμη, σε βάρος του σταθμάρχη έχει σχηματιστεί δικογραφία για βαρύτατα αδικήματα. Οι κατηγορίες τις οποίες θα αντιμετωπίσει και για τις οποίες θα ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη, αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων, αδίκημα που με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 χρόνια κάθειρξη ως και ισόβια. Επίσης, διώξεις θα ασκηθούν για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Mε εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης. Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος.

Αποστολή στη Λάρισα: Αλέξανδρος Καλαφάτης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος