Γιώργος Γαβρίλης: Θέλουμε να ανατάξουμε τις γειτονιές του Πειραιά

Στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές αναφέρθηκε o υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, μιλώντας στην εκπομπή της ΕΡΤ «Συνδέσεις» και τους Κ. Παπαχλιμίντζο και Χ. Βίδου.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ο συνδυασμός μας που συγκροτείται και στελεχώνεται από μια πολύ μεγάλη ομάδα ενεργών πολιτών που έχουν μεγάλη διάρκεια στα αυτοδιοικητικά πράγματα του Πειραιά, πάνω από 20 χρόνια και έχουν κατακτήσει ένα πλαίσιο μιας αυτόνομης δράσης, έχουμε δυνατό αποτύπωμα στην πόλη, είτε από τη θέση της αντιπολίτευσης, είτε από τη θέση της διοίκησης που εγώ ήμουν αντιπεριφερειάρχης στο 14 – 19 και σας λέω το αποτύπωμα αυτό έχει αξιολογηθεί από όλους τους φορείς της πόλης, ανεξάρτητα την πολιτική τους αναφορά ότι ήταν από τα καλύτερα αυτοδιοικητικά παραδείγματα των τελευταίων πολλών χρόνων. Να, με αυτό το παράδειγμα λοιπόν κοιτάμε τους πολίτες στα μάτια. Τους λέμε να μας προτιμήσετε γιατί μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα για τον Πειραιά.

Γιώργος Γαβρίλης: Θέλουμε να ανατάξουμε τις γειτονιές του Πειραιά
οι δρόμοι του Πειραιά

Το κυκλοφοριακό και οι προτάσεις του Γ. Γαβρίλη

Απαντώντας στο ερώτημα για το ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Πειραιά, ο κ. Γαβρίλης απάντησε πως: «Ο Πειραιάς έχει ένα σκληρό πυρήνα προβλημάτων πόλης και προβλημάτων και σχετίζεται με το κυκλοφοριακό. Δεν είναι το κυκλοφοριακό πρόβλημα που συναντάμε σε όλα τα αστικά κέντρα, αλλά είναι δυσκολότερο γιατί έχουμε το λιμάνι, μόνο το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, να σας πω ότι στον Πειραιά ήρθαν 750.000 πολίτες να φύγουν από το λιμάνι και να γυρίσουν. Τι σημαίνει αυτό; Πενταπλάσιο πληθυσμός από την πόλη. Ήρθαν 420.000 αυτοκίνητα και ήρθαν χιλιάδες νταλίκες. Αυτό είναι το παραπάνω πρόβλημα.

Αν μου πείτε στη δεκαετία τι έγινε, θα σας πω δεν υπάρχει αποτύπωμα προσπάθειας να αμβλυνθεί το πρόβλημα. Το κυκλοφοριακό χειροτέρευσε. Δεύτερο μεγάλο πρόβλημα. Ένα εφιαλτικό σενάριο. Είναι πράσινο και δημόσιος χώρος. Έχουμε τη χειρότερη αναλογία πρασίνου και δεύτερο δημόσιο χώρο από όλους τους δήμους της χώρας και της Ευρώπης.

Προφανώς είναι δύσκολο, να βρεθούν χώροι για πράσινο, αλλά δεν παραιτούμαι από τη δυσκολία. Και εξηγούμαι. Η πόλη αυτή έχει περίπου 750 στρέμματα πράσινο. Μπορούμε στα επόμενα γρήγορα χρόνια να φτάσουμε περίπου στις τρεισήμισι χιλιάδες στρέμματα. Υπάρχουν οι χώροι, ότι μας αφορά τα ξέρουμε τα προβλήματα και επειδή τα ξέρουμε μπορούμε και να τα λύσουμε. Και έχουμε και δείγματα γραφής. Σας λέω ότι ο περιβάλλον χώρος του ΤΥΠΕΤ είχε περάσει το ’12 το ΤΑΙΠΕΔ του ΣΕΠ για πώληση τον επιστρέψαμε με νόμο το ’17 στην πόλη.

Δημιουργήσαμε το νέο χώρο στα Λιπάσματα, εκεί που τον επισκέπτονται 180.000 κόσμος το χρόνο και χαίρεται τον ανοιχτό δημόσιο χώρο. Κοιτάξτε παραδείγματα που σας είπα δύο Και ένα τρίτο παράδειγμα είναι ο Φαληρικός όρμος, αλλά 240 στρέμματα το 2018, οι φυλακές, οι γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού. Τις γκρεμίσαμε και κάναμε ένα εξαιρετικό πάρκο. Μπορούμε λοιπόν να αλλάξουμε αυτό το ισοζύγιο».

Γιώργος Γαβρίλης: Θέλουμε να ανατάξουμε τις γειτονιές του Πειραιά
το λιμάνι του Πειραιά

Ως προς τις απαιτούμενες παρεμβάσεις για το κυκλοφοριακό, ο υποψήφιος Δήμαρχος απάντησε τα εξής: «Το μετρό και τα τραμ προφανώς αμβλύνουν το πρόβλημα, αλλά το δανείζεται ως εικόνα, η δημοτική αρχή θέλει να πει ότι αλλάζει ο Πειραιάς. Δεν είναι δικό της έργο, είναι τεσσάρων διαδοχικών κυβερνήσεων. Και πάμε στην ουσία. Χρειαζόμαστε σε δύο επίπεδα να οργανώσουμε το κυκλοφοριακό, στο επίπεδο της Περιφέρειας Αττικής με μια νέα μελέτη που θα ξανά σχεδιάσουμε όλα τα μέσα μεταφοράς. Και σε ένα δεύτερο επίπεδο χρειαζόμαστε ένα δυναμικό σύστημα σηματοδότησης που θα μας δείχνει τα κυκλοφοριακά φορτία και θα μας δίνει προτεραιότητα και μετά πάμε στην πόλη.

Η πόλη αυτή είναι η μοναδική πόλη, που ακόμα στους βασικούς οδικούς άξονες επιτρέπει την παράνομη στάθμευση και τη διπλή στάθμευση. Δεν το συναντάς σε καμία άλλη πόλη. Η πόλη αυτή δεν εφαρμόζει καλές πρακτικές που χρησιμοποιήσαμε στους Ολυμπιακούς Αγώνες και εξηγούμαι. Φόρτωση, εκφόρτωση των καταστημάτων να γίνει σε συγκεκριμένες ώρες και όχι όλες τις ώρες της ημέρας. Και τρίτο θέλουμε επανασχεδιασμό, υπογειοποίηση της γραμμής Φάληρο Πειραιά. Αυτό δεν είναι ένα αίτημα μιας συντεχνιακής αντίληψης, αλλά μιας πόλης που είναι πόλη λιμάνι που τη διέρχονται χιλιάδες άνθρωποι την ημέρα. Η υπογειοποίηση θα λύνει το πρόβλημα. Και ενώ έχουμε έτοιμες μελέτες, αδειοδοτημένες μελέτες, αυτό το έργο μπορούσε να έχει δημοπρατηθεί εχθές και είχαμε και διαθέσιμα υπόλοιπα στο ΕΣΠΑ που μπορούσαμε να τα είχαμε αξιοποιήσει και θέλουμε επανασχεδιασμό όλων των μέσων μεταφοράς στην πόλη για να μας τροφοδοτούν τη σταθερή γραμμή. Αυτό θα περιορίσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων».

Αναφερόμενος στο θέμα της καθαριότητας επισήμανε πως: «Στην καθαριότητα έχουν γίνει βήματα, αλλά η εικόνα που εμφανίζει το κέντρο δεν διαχέεται στη γειτονιά. Η γειτονιά από την πόλη είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Νομίζεις ότι αλλάζεις πόλη ή νομίζεις ότι αλλάζεις και χώρα. Υποστηρίζουμε την αντίθετη άποψη. Εμείς θα ξεκινήσουμε από τη γειτονιά. Θέλουμε να ανατάξουμε τη γειτονιά, να δημιουργήσουμε πολλές πρωτοβουλίες και δράσεις που να δημιουργούν μια ισορροπία. Αυτή είναι μια κεντρική διαφωνία που έχουμε με το σημερινό σύστημα πολιτικής που ασκείται. Γιατί η αυτοδιοίκηση κατά κανόνα είναι πολιτική της καθημερινότητας.

Πρέπει δηλαδή να αλλάζεις τη ζωή των ανθρώπων και να την κάνεις καλύτερη. Τέτοια παραδείγματα έχουμε. Έχουμε πολλά παραδείγματα. Ο Πειραιάς όμως δεν είναι ένα τέτοιο παράδειγμα. Έχει μια επιδερμική πολιτική που δεν χτυπάει τον πυρήνα των προβλημάτων, που σας είπα μερικούς τίτλους. Έχουμε τη μεγαλύτερη ατμοσφαιρική ρύπανση στον Πειραιά λόγω του λιμανιού. Δεν είναι συγκρίσιμη με τις άλλες ρύπανσης της Αθήνας. Είναι διπλάσια γιατί η υποχρέωση των πλοίων και κυρίως της κρουαζιέρας να μείνει σε λειτουργία, οι μηχανές όλη την ώρες της ημέρας, μαζί με τα κυκλοφοριακά φορτία γύρω από το λιμάνι, έχουμε δύο αθροιζόμενες αιτίες που μας δημιουργούν μεγάλη ατμοσφαιρική ρύπανση».

Τέλος, μιλώντας για την παρουσία της κινεζικής εταιρείας Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και ερωτώμενος αν είναι ευχαριστημένος, τόνισε ότι: «Δεν είμαι ευχαριστημένος. Είμαστε και εκείνος ο φορέας που προσφύγαμε στο Συμβούλιο Επικρατείας όταν έγινε σύμβαση παραχώρησης, αλλά την επόμενη μέρα τα πράγματα έγιναν χειρότερα. Αυτό το master plan της Cosco δημιουργεί μια ετεροβαρή σχέση σε βάρος της πόλης. Ετεροβαρή σχέση. Τι θέλει η δημοτική αρχή; Τι πρέπει να την επαναρρυθμίσουμε. Πρέπει να λειτουργεί προς όφελος και των δύο πλευρών. Σπρώχνει την πόλη σε μια συνθήκη βαθιάς κρίσης για το λιμάνι. Μεγεθύνεται, μεγεθύνεται, μεγεθύνεται. Ό, τι προκύπτει ως κέρδος το εισπράττει ο φορέας διαχείρισης και η επιβάρυνση πάει στην πόλη. Εδώ θέλουμε επαναρρύθμιση αυτής της σχέσης».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος