«Σε μία τάξη που είδα, παιδάκια δημοτικού, ήθελαν, αν και ήταν χθες μια ηλιόλουστη μέρα στην περιοχή μας, να ξεκινήσουν προετοιμασίες για χριστουγεννιάτικες κατασκευές. Μου έκανε εντύπωση πραγματικά. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά με τα τραγούδια τους…». Αυτή την εικόνα μετέφερε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Εμμανουήλ Καρτσωνάκης, από τη χθεσινή μέρα στα σχολεία στα Βορίζια που ξαναλειτούργησαν 10 ημέρες μετά τα τραγικά περιστατικά που εκτυλίχθηκαν στο ορεινό χωριό της Κρήτης, μιλώντας στο ΕΡΤnews Radio 105,8και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τον Βασίλη Αδαμόπουλο και την Μαρία Γεωργίου.
«Εχθές, τα σχολεία, Δημοτικό και Νηπιαγωγείο στα Βορίζια επαναλειτούργησαν. Ήμασταν όλοι εκεί στην πρώτη μέρα. Αυτό πέρα από το συμβολικό αυτονόητο χαρακτήρα, είχε και ένα χαρακτήρα πραγματικής στήριξης. (…)
Δεν είχαμε 100% συμμετοχή. Έχουμε γύρω στα 40 παιδιά στα δυο σχολεία. Είχαμε εχθές 24 αν θυμάμαι καλά.
Τα παιδιά των οικογενειών από ό,τι με ενημέρωσαν δεν είχαν έρθει των δυο οικογενειών.
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, εκπροσωπώντας το Υπουργείο, τις πρωτοβουλίες της Υπουργού που από την πρώτη στιγμή τις έχει λάβει και έχει δώσει κατευθύνσεις και οδηγίες, είναι η ομάδα από την Αθήνα που ήρθε, των τεσσάρων ειδικών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, να συνδράμει τα έμπειρα στελέχη που έχουμε στην Κρήτη από το ΚΕΔΑΣΥ, από τις ΕΔΥ που έχουμε στήσει με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς σε όλα τα σχολεία, όχι μόνο σε αυτό, η κινητή μονάδα της έβδομης ΥΠΕ, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ψυχολόγων, το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, όλοι ήμαστε εκεί να το πούμε στους γονείς. Έμειναν οι γονείς. Η υπουργός ξεκίνησε αυτή τη μέρα με ένα μήνυμα, συνδεθήκαμε και διαδικτυακά, εξήγησε όλο αυτό, γιατί είμαστε εκεί. Δεν πήγαμε για να βγάλουμε τις φωτογραφίες αλλά για να δείξουμε τη διαρκή στήριξη. Αυτό είχα την ευκαιρία να το πω στους γονείς. Δεν ήρθαμε για να φύγουμε. Ήρθαμε για να μείνουμε, να δούμε πώς θα στηρίξουμε την κατάσταση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ως προς το περιστατικό αυτό καθαυτό, σημείωσε ο κ. Καρτσωνάκης πως αυτό θα το προσεγγίσουν και θα το λύσουν οι ειδικοί.
«Και σήμερα είναι εκεί και αύριο θα είναι εκεί και την Πέμπτη θα είναι εκεί. Αυτό είναι το πλάνο. Και μάλιστα όχι μόνο στα δύο συγκεκριμένα σχολεία, αλλά και σε έναν ευρύτερο κύκλο, δηλαδή στην περιοχή διότι μπορεί να υπάρχουν, έχουμε διερευνήσει και έχουμε δει ότι παιδιά των δημοτικών αυτών πάνε και σε Γυμνάσια και Λύκεια και ΕΠΑΛ μιας ευρύτερης ακτίνας, γιατί δεν έχει το χωριό δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οπότε θα κάνουμε παρεμβάσεις αντίστοιχες σε ένα μεγαλύτερο κύκλο στην περιοχή μέσα. Ήταν η Τοπική Αυτοδιοίκηση και η Αντιδήμαρχος Παιδείας.
Όλοι λοιπόν θέλαμε να δείξουμε τη στήριξή μας και να δείξουμε σε αυτές τις οικογένειες, σε αυτές τις μανάδες και τους πατεράδες φυσικά, ότι θα πρέπει μέσω του σχολείου, τα παιδιά να κοινωνικοποιηθούν περαιτέρω, να νιώσουν το αίσθημα αυτό ασφάλειας, ό,τι προσφέρει ένα σχολείο, να έχουν δίπλα τον συμμαθητή τους, τη συμμαθήτριά τους.
Το σχολείο, γιατί όλα έχουν τη σημασία τους, είναι χτισμένο σε μια ωραία περιοχή στο χωριό, ψηλά, αερινά, ευάερο, ευήλιο, με τις αίθουσες τους, με τον εξοπλισμό τους, με τους δασκάλους, τις δασκάλες μας, εκεί που έχει στελεχωθεί. Εγώ θα παίρνω ανατροφοδότηση, έτσι συμφωνήσαμε με τους ειδικούς από τους ειδικούς κάθε μέρα πώς προχωράμε για να δούμε αυτό το πράγμα πώς θα περπατήσει ακόμα καλύτερα. Είμαστε εκεί πάντως. Αυτό είναι το μήνυμα» εξήγησε.
Από ό,τι μίλησα και με τον καθηγητή ψυχιατρικής, μου είπαν, το τραύμα αυτό προσεγγίζεται με διαφορετικούς τρόπους, δεν επαναφέρεται. Θα το χειριστούν εν πάση περιπτώσει, οι ειδικοί, όπως αυτοί κρίνουν και νομίζουν, έχουν την απαραίτητη επιστημοσύνη για να προσεγγίσουν αυτές τις καταστάσεις και οι συνάδελφοι που ήρθαν από την Αθήνα γιατί έχουν επιλεχθεί με βάση προηγούμενες καταστάσεις παρόμοιες που έχουν χειριστεί και εδώ συνάδελφοι ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί.
Θα δούμε το θέμα των Σχολών Γονέων και σε συνεργασία με άλλους φορείς, για παράδειγμα την Περιφέρεια ή το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου.
Σε κάθε περίπτωση, δεν είναι μόνο του το σχολείο, όλοι μας, φορείς, θεσμικά και με πραγματικό ενδιαφέρον είμαστε εκεί» είπε καταλήγοντας ο κ. Καρτσωνάκης.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος