«Αυστηροποιούνται τα μέτρα στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αυτό γιατί θέλουμε να καταπολεμήσουμε την παραβατική συμπεριφορά και βασικά να μειώσουμε τα ατυχήματα και κατ’ επέκταση τα δυστυχήματα, να μειώσουμε τους θανάτους στο δρόμο» υπογράμμισε η Γενική Γραμματέας Μεταφορών Δέσποινα Παληαρούτα, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο » με τον Βασίλη Αδαμόπουλου και την Μαρία Γεωργίου.
«Οπότε, μέχρι τώρα τι ίσχυε για τη χρήση κινητού τηλεφώνου; Αφαιρούσαμε την άδεια για 60 ημέρες και τις πινακίδες για 60 ημέρες. Τώρα στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αν δεν προκαλέσουμε ατύχημα, θα υπάρχει αρχικά ένα πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, αλλά εστιάζουμε και στην υποτροπιάζουσα συμπεριφορά. Δηλαδή αν έχεις υποτροπή επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση 180 ημέρες και 2η υποτροπή 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 1 έτος.
Αν όμως προκαλέσεις ατύχημα τα πρόστιμα είναι πολύ μεγαλύτερα. Δηλαδή ξεκινούν από 350 πάνε στα 2.000 και στις 4.000 και τελικά φτάνεις και στην ποινικοποίηση. Δηλαδή αν επαναλαμβάνεις αυτή τη συμπεριφορά και προκαλέσεις κάποιο ατύχημα, αφενός είναι αυξανόμενα τα πρόστιμα, αφετέρου σου αφαιρούμε την άδεια για 4 έτη ή για 8 έτη και φτάνεις μέχρι και σε σημείο να έχεις ποινικό σε περίπτωση που έχεις επικίνδυνη οδήγηση με κινητό κατ’ επανάληψη» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Παληαρούτα.
Τα παραπάνω μέτρα δεν ισχύουν μόνο για τη χρήση κινητού, σημείωσε.
«Υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες, αυτές που είναι, κινητό, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, περνάω κόκκινο σηματοδότη, όπου εκεί έχουμε αυξανόμενα πρόστιμα και φτάνουμε μέχρι και τα ποινικά αν έχουμε υποτροπιάζουσες συμπεριφορές. Άρα υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες που τις θεωρούμε εξαιρετικά επικίνδυνες και αυτές είναι πολύ αυξημένα τα πρόστιμα. Σε αυτό που λέω τώρα είναι μια μεγάλη διαφορά του νέου ΚΟΚ σε σχέση με τον προηγούμενο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι κατηγοριοποιούμε τις παραβάσεις. Έχουμε τις χαμηλής επικινδυνότητας, της μεσαίας και της υψηλής. Μέχρι τώρα αυτό δεν ίσχυε. Δηλαδή η κάθε παράβαση έχει το δικό της πρόστιμο, το δικό της διοικητικό μέτρο. Ενώ τώρα τις κατηγοριοποιούμε. Άρα, αν εγώ δεν έχω μαζί μου τα χαρτιά μου είναι χαμηλής επικινδυνότητας, αν όμως οδηγώ υπό την επήρεια αλκοόλ ή χωρίς δίπλωμα πέφτω στην υψηλή επικινδυνότητα και τα πρόστιμα είναι περισσότερα και φτάνουν πολλές φορές και μέχρι το ποινικό» συνέχισε η κ. Παληαρούτα.
Σε ό,τι αφορά στην κυκλοφορία των πατινιών, επίσης, σύμφωνα με όσα ανέφερε θα υπάρξουν αυξημένα πρόστιμα σε ό,τι αφορά στις ταχύτητες, τόσο για τον ίδιο τον οδηγό που οδηγάει το πατίνι γιατί βλέπουμε και μικρότερες ηλικίες να οδηγούν πατίνια όσο και για την εταιρεία που δίνει το πατίνι, γιατί υποχρεούται κανονικά να υπάρχει κόφτης, για να μπορέσει να ανοίξει. Ακριβώς επειδή τα πατίνια που κυκλοφορούν δεν έχουν κόφτη, γι’ αυτό και θα επιβληθεί πρόστιμο στις εταιρείες προκειμένου αυτό να γίνει υποχρεωτικό, τόνισε η κ. Παληαρούτα. Επιπλέον, επισήμανε πως απαγορεύεται η κυκλοφορία πατινιών στις λεωφόρους και θα υπάρξουν αυξημένα πρόστιμα και για αυτό.
«Αυτό το οποίο έχει δυσκολία με το πατίνι και εδώ πέρα συζητάμε πολύ για το πώς θα μπορέσουμε να το οριοθετήσουμε είναι ότι στην επόμενη μέρα που θα έρθουμε με τις κάμερες να πιάνουμε τις παραβάσεις ψηφιακά, με το πατίνι είναι δύσκολη περίπτωση γιατί δεν μπορείς να αναγνωρίσεις το πατίνι» συμπλήρωσε.
Σχετικά με τα ταξί που σήμερα απεργούν για δεύτερη ημέρα με κεντρικό αίτημα τη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες, ερωτηθείσα αν υπάρχει κάτι νεότερο από πλευράς υπουργείου μετά και τις τελευταίες συναντήσεις με εκπροσώπους του κλάδου, η κ. Παληαρούτα ανέφερε τα εξής:
«Ισχύει ότι στο εξωτερικό τα ταξί μπαίνουν στη λεωφορειολωρίδα και κινούνται σε συγκεκριμένες οδούς και συγκεκριμένες ώρες. Εδώ όμως, εμείς αυτή τη στιγμή, στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας θα επιτρέπουμε την αποβίβαση και την επιβίβαση γιατί δεν θέλουμε να στερήσουμε στον οδηγό να μπορεί να πάρει έναν άνθρωπο να τον επιβιβάσει όπου θέλει.
Επίσης δεν θα αφαιρούμε την άδεια, κάτι που γίνεται τώρα, αν είναι παραβάτης στη λεωφορειολωρίδα, δεν θα την αφαιρούμε, για να μην τους στερήσουμε χρήματα, μεροκάματα. Όμως, επειδή εστιάζουμε πάρα πολύ στα μέσα μαζικής μεταφοράς και θέλουμε να ελευθερώσουμε τις λεωφορειολωρίδες σε πρώτο χρόνο, δεν θα επιτρέψουμε τη διέλευση. Παρόλα αυτά, ερχόμαστε και συζητάμε σε δεύτερο χρόνο, όταν θα δούμε με τους νέους ελέγχους και την ψηφιακή διαχείριση παραβάσεων και τις κάμερες στα λεωφορεία, που θεωρούμε ότι σαν μέτρο θα μας βοηθήσει να απελευθερωθούν οι λεωφορειολωρίδες και να έχουμε διέλευση εύκολη των λεωφορείων για να μειώσουμε τις χρονοαποστάσεις, συζητάμε μήπως σε συγκεκριμένες οδούς και συγκεκριμένες ώρες όντως επιτραπεί η διέλευση των ταξί, αλλά σε μια μεταγενέστερη φάση.
Δεν θα είναι το άμεσο διάστημα μέχρι τέλος του έτους. Μέχρι τέλος του έτους δεν θα είναι».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος