Δ. Μιχαηλίδου: Όχημα για τη μείωση των ανισοτήτων οι βρεφονηπιακοί – Τι αλλάζει στην προσχολική αγωγή

Για το θέμα της προσχολικής αγωγής και της σημασίας της στην μετέπειτα εξέλιξη των παιδιών ηλικίας 0-4 ετών μίλησαν στην ΕΡΤ η Δόμνα Μιχαηλίδου, υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και ο Θοδωρής Γεωργακόπουλος, διευθυντής περιεχομένου στη διαΝΕΟσις.

«Μέχρι να γίνει ένα παιδί έξι χρονών, ο εγκέφαλός του έχει αποκτήσει το 90% του ενήλικου βάρους, οπότε είναι πολύ σημαντικό τα ερεθίσματα που παίρνουν τα παιδιά σε αυτές τις ηλικίες», ανέφερε ο κ. Γεωργακόπουλος, από την διαΝΕΟσις.

«Είναι η πρώτη φορά που δυνάμεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και think tank ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να μην αφήνουμε κανένα παιδί πίσω”, τόνισε από την πλευρά του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η Δόμνα Μιχαηλίδου.

Καλεσμένη στην εκπομπή «συνδέσεις» η υφυπουργός αναφέρθηκε στο πρόγραμμα “Κυψέλη” που στοχεύει στην παροχή ερεθισμάτων για την ανάπτυξη των γνωσιακών, γλωσσικών, κοινωνικών, συναισθηματικών και κινητικών δεξιοτήτων των παιδιών ηλικίας 0-4 ετών.

«Χτίσαμε το πρόγραμμα προσχολικής αγωγής πάνω σε δύο δεδομένα. Έχεις μια Πολιτεία η οποία είναι υπεύθυνη για την παιδική προστασία, όμως αυτό που έκανε μέχρι σήμερα ήταν να καθορίζει το κτιριακό κομμάτι των βρεφικών σταθμών και το κομμάτι της στελέχωσης. Το δεύτερο δεδομένο είναι η σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης ως προς το κομμάτι της ανάπτυξης στο παιδί, με δεδομένο ότι η νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου του είναι στο υψηλότερο επίπεδο. Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί είναι ένα όχημα για τη μείωση ανισοτήτων. Όταν τα παιδιά από 6 μηνών γίνονται 4 ετών, η ψαλίδα των δεξιοτήτων σε σχέση με το εισόδημά τους δυστυχώς αυξάνεται πάρα πολύ», δήλωσε η υφυπουργός.

Και όπως είπε η κ. Μιχαηλίδου, «επειδή θέλουμε να δώσουμε μια ισότητα στην ευκαιρία για να μη μείνει κανένα παιδί πίσω, βάζουμε μπροστά το πρόγραμμα “Κυψέλη”, που κάνει δύο πράγματα: για πρώτη φορά βάζουμε πλαίσιο λειτουργίας και απασχόλησης μέσα στους βρεφονηπιακούς σταθμούς ενιαίο για δημόσιους ή ιδιωτικούς».

Δ. Μιχαηλίδου: Όχημα για τη μείωση των ανισοτήτων οι βρεφονηπιακοί – Τι αλλάζει στην προσχολική αγωγή

Σε διαβούλευση το νέο σχέδιο προσχολικής αγωγής

Στο μεταξύ στην πλατφόρμα paidi.gov.gr, ξεκίνησε σήμερα, 5 Ιουνίου, δημόσια ανοικτή διαβούλευση, για το νέο πλαίσιο προσχολικής αγωγής παιδιών 0-4 ετών.

Στόχος του νέου πλαισίου, είναι η εισαγωγή καινοτόμων παιδοκεντρικών μοντέλων τα οποία ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της νέας εποχής. Κεντρικοί άξονες είναι, η ανάπτυξη, καθοδήγηση και βελτίωση των ικανοτήτων, καθώς και η επιτάχυνση της ενσωμάτωσης των παιδιών στην κοινωνία.

Αποτελεί μία καίρια παρέμβαση, ρυθμιστικού χαρακτήρα, για το ημερήσιο πρόγραμμα προσχολικής αγωγής των δημοτικών, δημόσιων και ιδιωτικών σταθμών. Είναι επίσης, η πρώτη φορά, που μπαίνουν στο επίκεντρο οι ανάγκες των παιδιών και όχι αποκλειστικά το κτιριολογικό και η στελέχωση των δομών».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος