ΕΚ: Συμφωνία για την χρήση μισθωμένων φορτηγών ή φορτηγών χωρίς οδηγούς που φέρουν άδεια άλλης χώρας της ΕΕ

Χαλαρώνουν οι υφιστάμενοι περιορισμοί στη χρήση φορτηγών ή στην χρήση φορτηγών χωρίς οδηγούς που έχουν προσληφθεί από άλλη χώρα της ΕΕ, ύστερα από την συμφωνία που επήλθε σήμερα μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου.

Η προσωρινή συμφωνία θα τροποποιήσει τους ισχύοντες κανόνες της ΕΕ που παρέχουν ένα ελάχιστο επίπεδο ανοίγματος της αγοράς για τη χρήση εμπορευματικών οχημάτων που μισθώνονται χωρίς τους οδηγούς τους. Θα χαλαρώσει επίσης τους υφιστάμενους περιορισμούς κατά την ενοικίαση αυτών των οχημάτων από άλλες χώρες της ΕΕ, προκειμένου να επιτραπεί στους μεταφορείς, στις εταιρείες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης να ανταποκρίνονται σε βραχυπρόθεσμες, εποχιακές ή προσωρινές αιχμές ζήτησης ή να αντικαθιστούν ελαττωματικά ή κατεστραμμένα οχήματα. Επιπλέον, η συμφωνία θα συμβάλει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ, καθώς τα ενοικιαζόμενα οχήματα τείνουν να είναι νεότερα, ασφαλέστερα και λιγότερο ρυπογόνα από τον μέσο όρο του στόλου.

Τα κράτη μέλη συμφώνησαν παράλληλα να επιτρέψουν τη χρήση μισθωμένων φορτηγών ή φορτηγών χωρίς οδηγούς που φέρουν άδεια άλλης χώρας της ΕΕ, αλλά αντιτάχθηκαν στο πλήρες άνοιγμα της αγοράς λόγω πιθανών δημοσιονομικών στρεβλώσεων. Το ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διασφάλισε ότι οι εταιρείες μεταφορών θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μισθωμένα οχήματα για τουλάχιστον δύο μήνες το χρόνο. Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να απαιτήσουν την ταξινόμηση αυτών των οχημάτων σύμφωνα με τους κανόνες μετά από 30 ημέρες χρήσης. Οι εταιρείες θα πρέπει να αναφέρουν στις εθνικές τους αρχές τη χρήση μισθωμένων οχημάτων, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι δεν αποτελούν περισσότερο από το 25%του συνολικού στόλου οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων που χρησιμοποιείται από την επιχείρηση.

Η εισηγήτρια πορτογαλέζα ευρωβουλευτής Κλάουντια Μοντέιρο δε Ακουαρ τόνισε μετά την επίτευξη της συμφωνίας μεταξύ των δυο θεσμικών οργάνων, πως η συμφωνία «επιτρέπει στις εταιρείες να νοικιάζουν επιπλέον φορτηγά πιο εύκολα, αντί να τα αγοράζουν, για να καλύψουν τις εποχιακές ανάγκες. Αυτό δίνει στις εταιρείες περισσότερες επιλογές, την ελευθερία της επιχειρηματικότητας και την ευκαιρία να κατανέμουν πόρους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, οδηγώντας επίσης σε περιβαλλοντικά οφέλη και οδική ασφάλεια».

Η άτυπη συμφωνία για τους κανόνες της ΕΕ για τη χρήση φορτηγών οχημάτων που μισθώνονται χωρίς οδηγούς θα πρέπει τώρα να επικυρωθεί από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο.

Ανταπόκριση από το Στρασβούργο Κώστας Δαβάνης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος