Βρυξέλλες: Στις «ευρωπαϊκές καλένδες» η απόφαση για την σταδιακή απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Οι ηγέτες στις Βρυξέλλες αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την απόφαση για απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, την οποία η ΕΕ σχεδίαζε να εφαρμόσει σταδιακά μέχρι το 2035.

Η έλλειψη πειθούς για ένα  ενεργειακό  μέλλον  μηδενικού άνθρακα γίνεται τόσο προφανής που ακόμη και οι Ευρωπαίοι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται .

Οι Βρυξέλλες σχεδίασαν αυτή την απαγόρευση ως μέρος του ενός προγράμματος για να φτάσουν σε  καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050 ωστόσο αυτό που οι συντάκτες του νόμου φαντάστηκαν ότι θα μπορούσε να αντικαταστήσει τους συμβατικούς κινητήρες παραμένει ένα μυστήριο.

Δεν υπάρχει τεχνολογία για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με μπαταρίες όσον αφορά την εμβέλεια και την ευκολία επαναφόρτισης, και κανείς δεν μπορεί να πει εάν και πότε μπορεί να εμφανιστούν τέτοιες μπαταρίες.

Τα ηλεκτρικά οχήματα χρειάζονται επίσης επιδοτήσεις σε επίπεδο καταναλωτή και σε επίπεδο παραγωγής σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού για να είναι κερδοφόρα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν επίσης σπάνια ορυκτά, που συχνά λαμβάνονται από ρυπογόνα ορυχεία στην Κίνα και είναι τόσο πράσινα και οικονομικά όσο και η ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη φόρτισή τους όπου στην Ευρώπη παράγεται από άνθρακα, για τον οποίο οι καταναλωτές πληρώνουν επί του παρόντος ένα τεράστιο τίμημα λόγω του κόστους που συνεπάγεται η εισαγωγή στο δίκτυο ανανεώσιμων πηγών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια .

Για αυτούς τους λόγους, αλλά και για εμπορικούς λόγους η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας αντιτάχθηκε στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η αντίσταση του Βερολίνου και πολλών  άλλων κυβερνήσεων  της ΕΕ ανάγκασε τις Βρυξέλλες να άρουν την απαγόρευση σχεδόν εξ ολοκλήρου.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, για όσο καιρό θα μπορούν να κινούνται με συνθετικά καύσιμα, τα οποία παράγονται από δεσμευμένο άνθρακα ή ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Οι Βρυξέλλες εξακολουθούν να ελπίζουν ότι αυτά τα αυτοκίνητα θα καίνε τέτοια «e-καύσιμα» μετά το 2035. Αλλά οι αμφιβολίες σχετικά με την τεχνολογική σκοπιμότητα αυτής της δέσμευσης μπορεί να εξηγήσουν γιατί οι περιβαλλοντικές οργανώσεις απογοητεύτηκαν από την απόφαση το Σαββατοκύριακο.

Πηγή: euractiv.ro

Μετάφραση: Μιχαέλα Λαμπρινίδου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος