Εκατοντάδες πτήσεις και περίπου μισό εκατομμύριο επιβάτες επηρεάζονται από το τεχνικό σφάλμα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου που κράτησε χτες τέσσερις (4) μόνο ώρες ήταν όμως αρκετές για να προκαλέσουν χάος και αναστάτωση στα αεροδρόμια παγκοσμίως.
Το πρόβλημα ξεκίνησε τη Δευτέρα μετά από μια τεχνική βλάβη που σήμαινε ότι τα σχέδια πτήσης έπρεπε να εισαχθούν χειροκίνητα από τους ελεγκτές.
Η βλάβη αποκαταστάθηκε το απόγευμα της Δευτεύρας 15:15 ωστόσο ακόμη δεν έχει αποκατασταθεί η ομαλή ροή των πτήσεων. Αυτό για να γίνει θα πάρει ακόμη και εβδομάδες είπε σήμερα ο υπουργός μεταφορών Μαρκ Χάρπερ.
Οι αεροπορικές εταιρείες πραγματοποιούν δεκάδες ακυρώσεις και η διαταραχή των πτήσεων έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τους τουρίστες καθώς χτες ήταν η τελευταία αργία του καλοκαιριού και η μέρα που επιστρέφουν από τις θερινές διακοπές τους οι Βρετανοί.
Ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ είπε ότι ήταν τεχνικό σφάλμα και όχι περιστατικό κυβερνοασφάλειας. Πρόκειται για το χειρότερο περιστατικό του είδους του σε «σχεδόν μια δεκαετία» και ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθεί «ανεξάρτητη επανεξέταση» για τα συστήματα εναέριας κυκλοφορίας.
Αλλαγές στα προγράμματα των αεροπορικών
Το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Βρετανίας, το Χίθροου, κάλεσε τους επιβάτες μέσω της πλατφόρμας X (πρώην Twitter), να επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρεία προτού μεταβούν σήμερα στο αεροδρόμιο.
Από την πλευρά τους οι ίδιες οι αεροπορικές προχωρούν σε αλλαγές στα προγράμματά τους σε μια προσπάθεια να μεταφέρουν όσους περισσότερους επιβάτες γίνεται, αλλά ορισμένα αεροσκάφη και πληρώματα δεν βρίσκονται εκεί που θα έπρεπε. “Προσπαθούμε όσο περισσότερο μπορούμε να επαναφέρουμε τους επιβάτες που επλήγησαν στην προγραμματισμένη πτήση τους”, έγραψε η British Airways στο X.
Ανταπόκριση: Ευδοξία Λυμπέρη
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος