Όπως είχε υποσχεθεί το Νοέμβριο του 2020, το Ηνωμένο Βασίλειο ίδρυσε μια νέα κυβερνητική ομάδα η οποία έχει αναλάβει να ελέγχει τους τεχνολογικούς γίγαντες όπως το Facebook και την Google.
Η βρετανική κυβέρνηση ίδρυσε την ομάδα με σκοπό να αντιμετωπίσει τις συνεχιζόμενες ανησυχίες σχετικά με τη συγκέντρωση εξουσίας σε έναν μικρό αριθμό τεχνολογικών κολοσσών.
Η Μονάδα Ψηφιακών Αγορών (DMU) όπως ονομάζεται, είναι μέρος της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) της χώρας και θα επιβάλλει έναν νέο κώδικα που θα ελέγχει τη συμπεριφορά και θα θέτει όρια στις δραστηριότητες των κυρίαρχων τεχνολογικών εταιρειών.
We want you to have more choice online.
We’re launching the #DigitalMarketsUnit — a new regulator to help make sure tech giants cannot exploit their market dominance, and ensure startups get a fair share.
Read more: https://t.co/PZJFiGosv3 pic.twitter.com/kOH0KEOHde
— Department for Culture, Media and Sport (@DCMS) April 7, 2021
Προς το παρόν, η νέα ομάδα εργάζεται διακριτικά ενόψει της εφαρμογής της νομοθεσίας που θα θεσπίσει τις αρμοδιότητες της. Αυτό σημαίνει ότι με την τρέχουσα μορφή της δεν έχει την αρμοδιότητα να πραγματοποιήσει μερικές από τις σαρωτικές ενέργειες που είχαν αρχικά προταθεί και το πότε ακριβώς θα συμβεί αυτό παραμένει ασαφές.
Το DMU θα μπορούσε να μπλοκάρει τις δραστηριότητες των τεχνολογικών εταιρειών που θεωρεί επιβλαβείς για τον ευρύτερο κλάδο, και να επιβάλει πρόστιμο σε όσους δεν συμμορφώνονται με τον κώδικα. Ο κώδικας θα δίνει περισσότερο έλεγχο στους καταναλωτές σχετικά με τα δεδομένα τους και θα καταργήσει τα εμπόδια που καθιστούν δύσκολη τη χρήση ανταγωνιστικών πλατφορμών.
Προς το παρόν, η ομάδα εξετάζει πώς θα μπορέσει να εφαρμοστεί στην πράξη ο νέος κώδικας για να ελέγχει τη σχέση μεταξύ των διαδικτυακών υπηρεσιών και των επιχειρήσεων που βασίζονται σε αυτές για να διαφημίσουν τα προϊόντα τους ή να προσεγγίσουν πελάτες.
Ο Ψηφιακός Γραμματέας του Ηνωμένου Βασιλείου ζήτησε από την ομάδα DMU να εξετάσει συγκεκριμένα πώς οι οδηγίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στη δημιουργία πιο λογικών όρων για παρόχους περιεχομένου όπως οι εκδότες ειδήσεων. Τόσο το Facebook όσο και η Google βρίσκονται σε μια μακροχρόνια διαμάχη με τους εκδότες οι οποίοι ζητούν δίκαιη αποζημίωση για το ειδησεογραφικό διαδικτυακό περιεχόμενο.
ΠΗΓΗ: Engadget
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος