Στα 62,2 δισεκατομμύρια ευρώ η αγορά έργων τέχνης

Η αγορά τέχνης αυξήθηκε ελαφρώς πέρυσι σε σχέση με το 2021, εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και της πολεμικής κρίσης στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση Art Basel/UBS που δημοσιεύτηκε την Τρίτη.

Η ετήσια έκθεση Art Basel/UBS αποκαλύπτει την Τρίτη 4 Απριλίου ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις έργων τέχνης αυξήθηκαν κατά 3% το 2022, στα 62,2 δισεκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το 2021. Ξεπερνούν τα προ πανδημικά τους επίπεδα το 2019, τα οποία είχαν διαταράξει την αγορά μαζί με την υπόλοιπη παγκόσμια οικονομία. «Το 2022 μπορεί να χαρακτηριστεί ως έτος απόκλισης», σημειώνει η έκθεση.

Η ανάπτυξη της αγοράς προήλθε από το υψηλό επίπεδο, ενώ οι πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ μειώθηκαν λόγω των αυστηρών στρατηγικών κατά της covid-19. Από την άλλη πλευρά, «η αμερικανική αγορά ανέκαμψε δυναμικά, εξασφαλίζοντας και πάλι την ηγετική της θέση» στην παγκόσμια αγορά τέχνης, αναφέρει η έκθεση. Παρά τις αβεβαιότητες, «οι συλλέκτες παρέμειναν προσηλωμένοι στην αγορά», σύμφωνα με τη μελέτη, για τους οποίους «αυτή η προσεκτική ανάπτυξη εν μέσω βαθιάς αβεβαιότητας αποτελεί απόδειξη της δύναμης της μετα-πανδημικής αγοράς τέχνης και δίνει λόγο να πιστεύουμε στην ανθεκτικότητά της.

«Η αγορά συνεχίζει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στους καιρούς»

Ο Noah Horowitz, διευθύνων σύμβουλος της Art Basel, η οποία διοργανώνει μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις σύγχρονης τέχνης στον κόσμο και έχει επίσης μετακομίσει στο Παρίσι από πέρυσι, σημειώνει ότι από την πλευρά της ψηφιακής τέχνης, τα πράγματα εξελίσσονται επίσης παρά τον «κρυπτογραφικό χειμώνα», την απότομη πτώση των κρυπτονομισμάτων που συνήθιζαν να δίνουν ώθηση σε αυτό το τμήμα.

«Η δημοτικότητα της ψηφιακής, κινηματογραφικής και βιντεοτέχνης έχει αυξηθεί δραματικά από το 1% των πωλήσεων το 2021 στο 5% πέρυσι», σημειώνει ο Horowitz.

Η ψηφιακή τέχνη που υποστηρίζεται από τα NFTs (τα ψηφιακά πιστοποιητικά γνησιότητας για το διαδικτυακό περιεχόμενο που έχουν γίνει τόσο δημοφιλή) «αποτελούν μεγάλο μέρος αυτής της αλλαγής και δείχνουν πώς η αγορά συνεχίζει να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στην εποχή», δήλωσε ο Horowitz. Το 2022, οι πλούσιοι συλλέκτες, που ερωτήθηκαν από την Arts Economics σε συνεργασία με το UBS Investor Watch, παραμένουν αισιόδοξοι για το μέλλον της αγοράς.

Ξόδεψαν περισσότερα το 2022 από ό,τι πριν από την πανδημία και βλέπουν θετικά το 2023, «με σταθερά σχέδια δαπανών». Σύμφωνα με την έρευνα, το 77% αυτών των πλούσιων συλλεκτών αναμένει ότι η αγορά θα αυξηθεί και η πλειοψηφία τους έχει την πρόθεση να αγοράσει έργα τέχνης το 2023. «Έτσι, ενώ τα σήματα μακροοικονομικής αστάθειας αποτελούν κυρίαρχο θέμα συζήτησης καθώς οδεύουμε προς το 2023, τα δεδομένα μας δείχνουν μια ανθεκτική αγορά τέχνης που υποστηρίζεται από συλλέκτες με σημαντικά κεφάλαια, ιδιαίτερα στο υψηλό επίπεδο», λέει ο Noah Horowitz.

Πηγή: France Television

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος