Πτήση Air India: Έσβησαν οι κινητήρες λόγω διακοπής στην παροχή καυσίμων – Όλο το πόρισμα

Στην προκαταρτκτική έκθεση για την συντριβή του αεροσκάφους της Air India στις 12 Ιουνίου αναφέρεται ότι δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του οι διακόπτες παροχής καυσίμων των δύο κινητήρων μετακινήθηκαν από τη θέση λειτουργίας στη θέση διακοπής.

Η πτήση διήρκεσε περίπου 30 δευτερόλεπτα μεταξύ της απογείωσης και της συντριβής. Μόλις το αεροσκάφος έφτασε στην μέγιστη καταγεγραμμένη ταχύτητά του, «οι διακόπτες διακοπής καυσίμου του Κινητήρα 1 και του Κινητήρα 2 άλλαξαν από τη θέση RUN στη θέση CUTOFF ο ένας μετά τον άλλον» μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, σύμφωνα με την έκθεση.

Η διακοπή στην παροχή καυσίμων προκάλεσε πανικό στους δύο πιλότους του μοιραίου Boeing. Στον καταγραφέα συνομιλιών του πιλοτηρίου, ένας από τους πιλότους ακούγεται να ρωτά τον άλλον γιατί σταμάτησε την παροχή. Ο άλλος απάντησε ότι δεν την σταμάτησε.

Μάταιη προσπάθεια επανεκκίνησης

‘Εγινε προσπάθεια να επανεκκινηθεί η παροχή καυσίμου και ένας από τους κινητήρες του αεροπλάνου μπόρεσε να λειτουργήσει, αλλά δεν ήταν δυνατό να αντιστραφεί η μοιραία επιβράδυνση του αεροπλάνου. Ακολούθησε το σήμα κινδύνου «mayday» λίγο πριν από τη συντριβή που παρέσυρε στον θάνατο 242 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος και ακόμη 19 στο έδαφος.

«Ακόμα και τα αυτοκίνητα δίνουν ενδείξες πότε υπάρχει πρόβλημα. Πώς γίνεται να μην συμβαίνει αυτό στις πτήσεις;» είπε, ο Ιμτιγιάζ Άλι, του οποίου ο αδελφός σκοτώθηκε μαζί με τη σύζυγό του και τα δύο παιδιά του στην αεροπορική τραγωδία και χαρακτήρισε την προκαταρκτική έκθεση ένα ακόμη απαναπάντητο ερώτημα.

Η έκθεση αυτή είναι το πρώτο βήμα σε μια μακρά έρευνα, για τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε ένα έτος μετά και την πλήρη αανάλυση των στοιχείων από τα δύο μαύρα κουτιά του Boeing, που είχε προορισμό το Λονδίνο και συνετρίβη σε πυκνοκατοικημένη κατοικημένη περιοχή στην ινδική πόλη Αχμενταμπάντ.

Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας, Κιντζαράπου Ραμ Μόχαν Ναϊντού, δήλωσε ότι τα ευρήματα της έκθεσης ήταν προκαταρκτικά και δεν θα πρέπει να «βιαστεί κανείς να βγάλει συμπεράσματα επί του θέματος». Ο ίδιος, είχε αποκλείσει το ενδεχόμενο ταυτόχρονης βλάβης και στους δύο κινητήρες, ενώ διεθνείς εμπειρογνώμονες αφγήνουν ανοικτό ακόμη και το ενδεχόμενο δολιοφθοράς.

Ωστόσο, η έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα ανατρέπει την μέχρι στιγμής επικρατέστερη εκδοχή σύμφωνα με την οποία πουλί που χτύπησε το αεροπλάνο θα μπορούσε να προκαλέσει τη συντριβή.

Ήταν το πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στην Ινδία εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες.

Ο κυβερνήτης πιλότος του αεροπλάνου της Air India ήταν ο Sumeet Sabharwal, 56 ετών, ο οποίος είχε συνολική πτητική εμπειρία 15.638 ωρών και, σύμφωνα με την ινδική κυβέρνηση, ήταν επίσης εκπαιδευτής της Air India.

Τι είχε συμβεί

  • Η πτήση 171 της Air India ταξίδευε από το Αχμενταμπάντ στο Λονδίνο στις 12 Ιουνίου και συνετρίβη λίγο μετά την απογείωση, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 241 από τους 242 επιβαίνοντες
  • Συνολικά, σύμφωνα με αξιωματούχους, 260 άνθρωποι σκοτώθηκαν στο περιστατικό, αφού το αεροπλάνο έπεσε σε μια πυκνοκατοικημένη γειτονιά
  • Το αεροσκάφος Boeing 787-8 Dreamliner έδωσε σήμα κινδύνου στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας πριν συντριβεί σε ένα κτίριο που χρησιμοποιούνταν ως χώρος διαμονής γιατρών στο Byramjee Jeejeebhoy Medical College και στο Πολιτικό Νοσοκομείο
  • Ο μοναδικός επιζών στο αεροπλάνο, ο Βρετανός υπήκοος Vishwashkumar Ramesh, δήλωσε: “Ακόμα δεν μπορώ να πιστέψω πώς κατάφερα να βγω ζωντανός”
  • Στο αεροσκάφος επέβαιναν 169 Ινδοί υπήκοοι, 53 Βρετανοί πολίτες, επτά Πορτογάλοι, ένας Καναδός και 12 μέλη του πληρώματος
  • Το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) της Ινδίας ξεκίνησε επίσημη έρευνα για τα αίτια της συντριβής

Πηγή: Guardian

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος