Πέπλο σιωπής για την τύχη των 55 μελών κινεζικού πυρηνικού υποβρυχίου – Η τραγωδία θυμίζει το ναυάγιο του ρωσικού Kursk

Πενήντα πέντε Κινέζοι ναύτες φέρεται να έχασαν τη ζωή τους τον Αύγουστο όταν το πυρηνικό τους υποβρύχιο προσάραξε στην Κίτρινη Θάλασσα, μια τραγωδία που θυμίζει το ρωσικό πυρηνικό υποβρύχιο Kursk τον Αύγουστο του 2000 στη Θάλασσα του Μπάρεντς. Τότε χάθηκα 118 επιβαίνοντες γράφει η Libre Belgique, σύμφωνα με το News.ro.

Σύμφωνα με μια εξαιρετικά απόρρητη βρετανική αναφορά που έλαβε η Daily Mail, οι 55 Κινέζοι ναύτες πέθαναν μετά από μια καταστροφική βλάβη στα συστήματα οξυγόνου του υποβρυχίου, η οποία οδήγησε σε ασφυξία του πληρώματος. Η τραγωδία επιχειρήθηκε να κρατηθεί μυστική από το κινεζικό κομμουνιστικό καθεστώς.

Ο κυβερνήτης του υποβρυχίου «093-417» του κινεζικού ναυτικού θα είναι μεταξύ των θυμάτων, μαζί με άλλους 21 αξιωματικούς. Η τραγωδία πιστεύεται ότι συνέβη στα νερά της κινεζικής επαρχίας Shandong.

Η Κίνα αρνήθηκε επίσημα το περιστατικό. Επίσης, όπως οι Ρώσοι το 2000, το Πεκίνο φαίνεται ότι αρνήθηκε να ζητήσει διεθνή βοήθεια για το υποβρύχιο του.

Ο τραγικός απολογισμός είναι: 22 αξιωματικοί, 7 δόκιμοι, 9 υπαξιωματικοί και 17 ναύτες. Μεταξύ των νεκρών ήταν ο πλοίαρχος συνταγματάρχης Xue Yong-Peng.

Ο θάνατός τους πιστεύεται ότι προκλήθηκε από υποξία λόγω βλάβης του συστήματος στο υποβρύχιο. Το υποβρύχιο χτύπησε ένα εμπόδιο αλυσίδας και πρόσδεσης που χρησιμοποιούσε το κινεζικό ναυτικό για να παγιδεύσει υποβρύχια των ΗΠΑ και των συμμάχων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα βλάβες του συστήματος που χρειάστηκαν έξι ώρες για να επισκευαστεί και να ανυψωθεί το πλοίο. Το σύστημα οξυγόνου επί του σκάφους δηλητηρίασε το πλήρωμα αναφέρει το βρετανικό έγγραφο που επικαλείται η Daily Mail.

Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει ανεξάρτητη επιβεβαίωση στον δημόσιο τομέα για την υποτιθέμενη απώλεια του κινεζικού υποβρυχίου, αναφέρει η La Libre Belgique.

Το Πεκίνο αρνήθηκε να σχολιάσει τις εικασίες σχετικά με το περιστατικό, χαρακτηρίζοντάς τες «εντελώς ψευδές», ενώ η Ταϊβάν έχει επίσης αρνηθεί τις αναφορές που δημοσιεύτηκαν στο Διαδίκτυο.

Η Daily Mail προσπάθησε να επικοινωνήσει με το Βασιλικό Ναυτικό για περισσότερες πληροφορίες, αλλά επίσημες πηγές αρνήθηκαν να σχολιάσουν ή να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες.

Ωστόσο, Βρετανός ειδικός που εργαζόταν σε υποβρύχιο έδωσε την ακόλουθη εξήγηση στην Daily Mail: “

Είναι εύλογο ότι αυτό συνέβη και αμφιβάλλω ότι οι Κινέζοι θα είχαν ζητήσει διεθνή υποστήριξη, για προφανείς λόγους. και οι μπαταρίες του υποβρυχίου αποφορτίστηκαν , τότε τελικά τα συστήματα καθαρισμού αέρα και τα συστήματα διαχείρισης αέρα θα μπορούσαν να είχαν υποχωρήσει… Τα δευτερεύοντα συστήματα μπορεί να είχαν ενεργοποιηθεί αλλά απέτυχαν να διατηρήσουν τον αέρα, με αποτέλεσμα ασφυξία ή δηλητηρίαση.

Εμείς στη Βρετανία διαθέτουμε ένα κιτ που απορροφά διοξείδιο του άνθρακα και παράγει οξυγόνο σε μια τέτοια κατάσταση. Αλλά είναι πιθανό άλλα έθνη να μην έχουν αυτό το είδος τεχνολογίας», είπε ο ειδικός.

Τα κινεζικά υποβρύχια Type 093 μπήκαν σε υπηρεσία τα τελευταία 15 χρόνια. Τα πλοία έχουν μήκος περίπου 100 μέτρα και είναι οπλισμένα με τορπίλες. Τα υποβρύχια Type 093 είναι από τα πιο σύγχρονα υποβρύχια της Κίνας και είναι γνωστά για το χαμηλό επίπεδο θορύβου τους.

Πηγή: Hotnews.ro

Μετάφραση: Μιχαέλα Λαμπρινίδου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος