ΟΗΕ/ΠΟΥ: Άμεση δράση από διεθνής οργανισμούς για τις εκατόμβες νεκρών από τα τροχαία δυστυχήματα

Ανταπόκριση από το Στρασβούργο: Κώστας Δαβάνης

Κάθε χρόνο, τα τροχαία ατυχήματα προκαλούν σχεδόν 1,3 εκατομμύρια θανάτους που μπορούν να αποφευχθούν και περίπου 50 εκατομμύρια τραυματισμούς καθιστώντας τα τον κορυφαίο «δολοφόνο» παιδιών και νέων παγκοσμίως σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα ο Παγκόσμιας Οργανισμός Υγείας στο πλαίσιο διήμερης συνάντησης υψηλού επιπέδου της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ για τη Βελτίωση της Παγκόσμιας Οδικής Ασφάλειας

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, εννέα στους δέκα θανάτους από τροχαία ατυχήματα συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, ενω ένας στους τέσσερις ανθρώπους που χάνουν την ζωή τους είναι πεζός ή ποδηλάτης.

Δεδομένης της σημαντικής ανησυχίας για τη δημόσια υγεία που προέρχεται από θανατηφόρους ή μη τραυματισμούς από τροχαία, ο ΠΟΥ και οι περιφερειακές επιτροπές των Ηνωμένων Εθνών, σε συνεργασία με άλλους εταίρους, ξεκίνησαν την υλοποίηση ενός Παγκόσμιου Σχεδίου για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030. Μαζί με τον στόχο μείωσης κατά 50 % των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία ατυχήματα έως το 2030, το Παγκόσμιο Σχέδιο καλεί τις κυβερνήσεις και όλους τους ενδιαφερόμενους να ακολουθήσουν μια νέα πορεία, που όχι μόνο σώζει ζωές και προλαμβάνει τραυματισμούς, αλλά επηρεάζει θετικά την υγεία των παιδιών. μειώνοντας έτσι τον κοινωνικό και οικονομικό φόρο αυτών των τραγωδιών που μπορούν να αποφευχθούν.

Μια πολιτική δήλωση, η οποία έχει συμφωνηθεί εκ των προτέρων με συναίνεση μέσω διακυβερνητικών διαπραγματεύσεων, αναμένεται να εγκριθεί από τη Συνέλευση. Η πολιτική διακήρυξη προσφέρει ένα όραμα για το μέλλον της κινητικότητας ως ένα όραμα που προάγει την υγεία και την ευημερία, προστατεύει το περιβάλλον και ωφελεί όλους τους ανθρώπους.

Αναγνωρίζει τη σημασία μιας ολιστικής προσέγγισης για την αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας, επισημαίνοντας τις διασυνδέσεις μεταξύ της οδικής ασφάλειας και των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Μεταξύ άλλων αποτελεσμάτων, η πολιτική δήλωση επιδιώκει επίσης τη σύγκληση συνάντησης παρακολούθησης για την οδική ασφάλεια το 2026, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί η δυναμική, εντοπίζοντας κενά και λύσεις για την αντιμετώπιση της προόδου προς την επίτευξη των ΣΒΑ που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια που στοχεύουν έως το 2030.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος