Οι Ουκρανικοί Σιδηρόδρομοι σχεδιάζουν αύξηση των τιμών μεταφοράς εμπορευμάτων για την αντιμετώπιση του χρέους

Σύνοψη
  • Το χρέος των ουκρανικών σιδηροδρόμων έχει συσσωρευτεί εν μέσω εντατικών ρωσικών επιθέσεων και μείωσης του όγκου των εμπορευμάτων
  • Το σχέδιο ανάκαμψης βρίσκεται υπό εξέταση από την κυβέρνηση
  • Επείγουσα ανάγκη για κεφάλαια για την επισκευή υποδομών που υπέστησαν ζημιές από τις ρωσικές επιθέσεις

Οι κρατικοί Ουκρανικοί Σιδηρόδρομοι (Ukrzaliznytsia) έχουν καταρτίσει ένα σχέδιο ανάκαμψης που περιλαμβάνει αύξηση των ναύλων μεταφοράς για να βοηθήσει στον έλεγχο του χρέους που έχει συσσωρευτεί εν μέσω εντατικών ρωσικών επιθέσεων και μείωσης του όγκου των εμπορευμάτων, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oleksandr Pertsovskyi σε συνέντευξή του στο Reuters.

Ο φορέας εκμετάλλευσης, ο οποίος απασχολεί 170.000 άτομα και κυριαρχεί στις σιδηροδρομικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων της Ουκρανίας, έχει δει τον όγκο των εμπορευμάτων του να μειώνεται στο μισό από τις αρχές του 2022, ενώ το λειτουργικό κόστος αυξάνεται λόγω των ζημιών που προκλήθηκαν από τον πόλεμο.

Εάν το σχέδιο δεν εγκριθεί από την κυβέρνηση, η εταιρεία θα χρειαστεί μια ένεση προϋπολογισμού 30 δισεκατομμυρίων γρίβνα (περίπου 728 εκατομμύρια δολάρια) το επόμενο έτος για να καλύψει τα χαμηλά ναύλα, τις επισκευές και τις αποπληρωμές χρεών.

Ο Pertsovskyi τόνισε ότι το παραδοσιακό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο οι υψηλότερες τιμές μεταφοράς αντιστάθμιζαν τα φθηνά εισιτήρια επιβατών, δεν είναι πλέον βιώσιμο στις τρέχουσες συνθήκες, όταν ο όγκος των μεταφορών έχει μειωθεί από πάνω από 300 εκατομμύρια τόνους ετησίως σε περίπου 160-165 εκατομμύρια τόνους.

Επιπλέον, η απώλεια πάνω από 100 ανθρακωρυχείων και η μείωση κατά 62% στις παραδόσεις άνθρακα, καθώς και η μείωση στις εξαγωγές μεταλλευμάτων και σιτηρών, έχουν επιδεινώσει τις δυσκολίες της εταιρείας.

Εκτός από την επείγουσα ανάγκη για κεφάλαια για την επισκευή υποδομών που υπέστησαν ζημιές από τις επιθέσεις, η Ukrzaliznytsia αντιμετωπίζει επίσης σημαντικές λήξεις ευρωομολόγων, συνολικού ύψους περίπου 60 δισεκατομμυρίων γρίβνα το 2026.

Η εταιρεία διαπραγματεύεται επί του παρόντος με τους ομολογιούχους και προσπαθεί να εφαρμόσει μέτρα για τη μείωση του κόστους και τη διαφοροποίηση των εσόδων.

Ορισμένες μεγάλες βιομηχανικές εταιρείες, όπως η ArcelorMittal Kryvyi Rih, έχουν επικρίνει το σχέδιο αύξησης των τιμολογίων, προειδοποιώντας ότι δεν μπορούν να μετακυλίσουν το πρόσθετο κόστος στους πελάτες και ενδέχεται να εγκαταλείψουν τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες.

Μετάφραση: Μικαέλα Λαμπρινίδου

Πηγή: Reuters, news.ro

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος