Οι αλλαγές στα δρομολόγια και οι παρατεταμένοι χρόνοι πτήσεων λόγω κυρώσεων κατά της Ρωσίας οδήγησαν σε αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αεροσκάφη κατά 25%, και εάν ο ρωσικός εναέριος χώρος παραμείνει κλειστός για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε η δάσωση πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, σύμφωνα με δήλωση από τη Roslesinfog, η οποία λειτουργεί στο πλαίσιο του ρωσικού Υπουργείου Φυσικών Πόρων και Οικολογίας.
«Η αλλαγή της αεροπορικής διαδρομής και η αύξηση του χρόνου πτήσης του αεροπλάνου οδήγησαν σε αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στον αέρα κατά 25%. Η διάρκεια των πτήσεων σε όλο τον κόσμο έχει αυξηθεί από 30 λεπτά έως και σε 5 ώρες. Περίπου 400 πτήσεις που πετούσαν πάνω από τη Ρωσία κάθε μήνα άλλαξαν τα δρομολόγιά τους και αύξησαν τον χρόνο πτήσης», αναφέρεται στην ανακοίνωση και μεταδίδει το πρακτορείο Beta.
Η Roslesinfog, ένας οργανισμός που ειδικεύεται στην ολοκληρωμένη λύση εργασιών δασικής λογιστικής, ανακοίνωσε ότι οι αεροπορικές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 4% των συνολικών εκπομπών αερίων όλων των τύπων κυκλοφορίας, αναφέρει το πρακτορείο TASS.
Η μείωση του αριθμού των πτήσεων πάνω από τη Ρωσία δεν μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών και βελτίωση της περιβαλλοντικής κατάστασης. Το διοξείδιο του άνθρακα κατανέμεται σταδιακά στην επιφάνεια του πλανήτη. Η μείωση των πτήσεων σε ένα μέρος του πλανήτη, αλλά η αύξηση του όγκου των πτήσεων σε ένα άλλο, θα επηρεάσει εξίσου την κλιματική κατάσταση στο σύνολό της.
Κάθε λίτρο καμένου αεροπορικού καυσίμου παράγει περισσότερα από 2,5 κιλά διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Τα αεροπλάνα καίνε 3.000 λίτρα καυσίμου ανά ώρα πτήσης. Δηλαδή, κάθε επιπλέον ώρα πτήσης αυξάνει τις εκπομπές CO2 κατά 7,5 τόνους.
«Αν φανταστούμε ότι καθεμία από αυτές τις πτήσεις έχει γίνει τουλάχιστον μία ώρα μεγαλύτερη σε διάρκεια, τότε η μέση ποσότητα επιβλαβών εκπομπών αερίων από μία πτήση διάρκειας πέντε ωρών θα αυξάνεται κατά 25% ετησίως», αναφέρει η Roslesinfog.
Αυτό σημαίνει ότι για να εξουδετερωθούν πρόσθετες ποσότητες εκπομπών, είναι απαραίτητο να αυξηθούν οι πηγές απορρόφησής τους. Ορισμένες χώρες έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη μείωση του αριθμού και της διάρκειας των πτήσεων, αλλά στην παρούσα κατάσταση, όλα αυτά τα μέτρα ενδέχεται να αποτύχουν.
Τα δάση είναι ο καλύτερος φυσικός απορροφητής του CO2, επομένως έχουν γίνει ιδιαίτερα σημαντικά για την εκπλήρωση των όρων της Συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα που εγκρίθηκε το 2015.
Η εναέρια κυκλοφορία ήταν η μόνη σημαντική πηγή εκπομπών που εξαιρέθηκε από τη συμφωνία, αν και ο αριθμός των πτήσεων παγκοσμίως διπλασιάστηκε μόνο μεταξύ 1990 και 2010.
Μετάφραση – επιμέλεια: Γιέλενα Τσβιέτκοβιτς
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος