Λονδίνο: Οι ζώνες κυκλοφορίας οχημάτων με χαμηλές εκπομπές αερίων έχουν ήδη συντελέσει στη μείωση της ρύπανσης

Το Λονδίνο είναι και επίσημα η πρώτη πόλη που θα διαθέτει εξ ολοκλήρου ζώνες κυκλοφορίας εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών. Η ατμοσφαιρική ρύπανση εξακολουθεί να είναι θέμα ζωής και θανάτου, προειδοποεί ο δήμαρχος Σάντικ Καν, εβδομήντα χρόνια μετά το μεγάλο τοξικό νέφος, που «χτύπησε» και προκάλεσε 4.000 απώλειες στην βρετανική πρωτεύουσα.

Το μεγάλο νέφος του 1952 διήρκεσε πέντε ημέρες, με 100.000 άτομα να ταλαιπωρούνται δια βίου με σοβαρά προβλήματα υγείας.

Το Δημαρχείο δημοσίευσε μια έκθεση που εξετάζει τα θέματα ποιότητας του αέρα το 1952 και δείχνει επίσης την εξέλιξη των πηγών ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Λονδίνο. Πριν από εβδομήντα χρόνια, οι κύριες αιτίες ανησυχίας ήταν το διοξείδιο του καπνού και του θείου που προέκυψαν από την καύση άνθρακα από τα τζάκια, τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής και τους βιομηχανικούς φούρνους. Τώρα, η κύρια πηγή ρύπανσης στο Λονδίνο είναι η οδική κυκλοφορία, συμβάλλοντας στο 44% των εκπομπών όλων των οξειδίων του αζώτου (NOx) και στο 31% όλων των εκπομπών PM2,5 στο Λονδίνο. Μελέτες δείχνουν ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί ακόμα χιλιάδες Λονδρέζους να πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο και πάνω από 500.000 Λονδρέζοι να ζουν με άσθμα.

Εισήγαγε την πρώτη ζώνη εξαιρετικά χαμηλής εκπομπής στον κόσμο το 2019, το οποίο έχει ήδη συμβάλει στη μείωση των επιπέδων ρύπανσης στους δρόμους κατά 44% στο κεντρικό Λονδίνο και στο 20% στο εσωτερικό Λονδίνο, οδηγώντας σε καθαρότερο αέρα για τέσσερα εκατομμύρια πολίτες. Τον περασμένο μήνα, ο δήμαρχος επιβεβαίωσε τα σχέδια να επεκτείνει το ULEZ τον Αύγουστο του 2023 για να εξασφαλίσει ότι πέντε εκατομμύρια περισσότεροι Λονδρέζοι θα μπορούν να αναπνέουν καθαρότερο αέρα. Σε αντίθεση με την τοξική ρύπανση του παρελθόντος, η ατμοσφαιρική ρύπανση σήμερα είναι ένας αόρατος δολοφόνος.

Κάθε όχημα που ταξιδεύει στο εσωτερικό του δακτυλίου θα πρέπει να πληροί αυστηρούς κώδικες εκπομπών ή να υπόκειται σε επιπρόσθετα τέλη κυκλοφορίας ή και πρόστιμα.
Πλέον τα οχήματα που ταξιδεύουν εντός της ζώνης και δεν πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών θα χρεώνονται με 12,5 λίρες ανά ημέρα.

Ανταπόκριση – Λονδίνο: Νατάσα Καντζάβελου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος