Συντρίμμια της ατράκτου του αεροσκάφους της εταιρείας EgyptAir το οποίο συνετρίβη στη Μεσόγειο στις 19 Μαΐου εντοπίστηκαν σε «διάφορες τοποθεσίες», ανακοίνωσε την Τετάρτη η επιτροπή έρευνας υπό αιγυπτιακή ηγεσία, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τον εντοπισμό και την ανέλκυση των μαύρων κουτιών, που θα πάψουν να εκπέμπουν το ειδικό ηχητικό σήμα εντοπισμού τους στις 24 Ιουνίου.
Μόνο οι αναλύσεις της πτήσης θα επιτρέψουν να εξιχνιαστούν τα αίτια της συντριβής του Airbus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών, το οποίο κατέπεσε σε μια θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Κρήτη και τις βόρειες ακτές της Αιγύπτου με 66 επιβαίνοντες δευτερόλεπτα αφότου χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ.
Το πλοίο John Lethbridge της γαλλικής εταιρείας Deep Ocean Search (DOS), το οποίο συμμετέχει στις επιχειρήσεις για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους, «εντόπισε πολλές τοποθεσίες όπου βρίσκονται συντρίμμια της ατράκτου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η επιτροπή έρευνας υπό την ηγεσία της Αιγύπτου.
Δεν είναι σαφές ποια ακριβώς τμήματα του αεροσκάφους που εκτελούσε την πτήση MS804 εντοπίστηκαν, ούτε αν τα μαύρα κουτιά βρίσκονται στις τοποθεσίες που υποδείχθηκαν. Στα A320, ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης και ο αποτυπωτής συνομιλιών πιλοτηρίου βρίσκονται κοντά στην ουρά.
Το πλοίο της γαλλικής εταιρείας, που διαθέτει ένα υποβρύχιο ρομπότ ικανό να εκτελεί επιχειρήσεις έρευνας και ανάκτησης των μαύρων κουτιών σε μεγάλα βάθη, έφθασε στην Αίγυπτο στις 9 Ιουνίου και πλέει στην περιοχή όπου διεξάγονται οι έρευνες για το αεροπλάνο, περίπου 290 χλμ. βόρεια των αιγυπτιακών ακτών. Οι έρευνες γίνονται ακόμη πιο δύσκολες διότι ο βυθός στην περιοχή βρίσκεται στα τρεις χιλιάδες μέτρα.
Ένα πλοίο του γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, το Laplace, είχε εντοπίσει την 1η Ιουνίου τον ήχο της συσκευής εντοπισμού του ενός από τα μαύρα κουτιά. Όμως δεν είναι γνωστό εάν η συσκευή είναι ακόμα συνδεδεμένη πάνω στο κουτί.
Τα συντρίμμια που έχουν συγκεντρωθεί μέχρι τώρα θα παραδοθούν στα μέλη της υπό αιγυπτιακή ηγεσία επιτροπής έρευνας αφού ολοκληρωθούν οι «τυπικές διαδικασίες» από τους ιατροδικαστικούς που συγκεντρώνουν στοιχεία, σύμφωνα με την έρευνα.
Η επιτροπή έρευνας εξάλλου επιβεβαίωσε τη Δευτέρα αυτό που είχαν ήδη ανακοινώσει οι αρχές της Ελλάδας, ότι το μοιραίο αεροσκάφος έκανε μια στροφή 90 μοιρών προς τα αριστερά και κατόπιν μια πλήρη αναστροφή 360 μοιρών προς τα δεξιά πριν συντριβεί.
Η υπόθεση ότι το Αίρμπας κατέπεσε λόγω επίθεσης, που είχαν αρχικά διατυπώσει οι αρχές της Αιγύπτου, μοιάζει να υποχωρεί και να κερδίζει έδαφος η εκδοχή της τεχνικής βλάβης: αυτόματα σήματα κινδύνου εκπέμφθηκαν από το αεροσκάφος δύο λεπτά πριν συντριβεί, υποδεικνύοντας την ύπαρξη καπνού στο πιλοτήριο αλλά και μια βλάβη του υπολογιστή που διαχειρίζεται τις εντολές των δύο πιλότων.
Σαράντα Αιγύπτιοι, συμπεριλαμβανομένων των μελών του πληρώματος, και 15 Γάλλοι επέβαιναν στο Αίρμπας. Ανάμεσα στα θύματα συγκαταλέγονται επίσης δύο Ιρακινοί, δύο Καναδοί, υπήκοοι της Αλγερίας, του Βελγίου, της Βρετανίας, του Τσαντ, της Πορτογαλίας, της Σαουδικής Αραβίας και του Σουδάν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP, Reuters
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος