ΕΕ προς VW: Να επισκευαστούν όλα τα αυτοκίνητα με το παράνομο λογισμικό – Έρευνες και στην PSA

Να επισκευάσει άμεσα όλα τα αυτοκίνητα που εμπλέκονται στο σκάνδαλο «dieselgate» καλούν τον Όμιλο Volkswagen οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με κοινή επιστολή τους προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου.

Η Volkswagen δεσμεύτηκε να επισκευάσει όλα τα εμπλεκόμενα αυτοκίνητα έως το φθινόπωρο του 2017. Σήμερα, οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, υπό την ηγεσία της ολλανδικής αρχής για την προστασία των καταναλωτών και των αγορών (ACM), καλούν τη Volkswagen να επιβεβαιώσει, εντός ενός μήνα, ότι αυτό το σχέδιο θα τηρηθεί.

H υπόθεση της Volkswagen αφορά περισσότερους από 8 εκατομμύρια καταναλωτές σε διάφορα κράτη-μέλη, όπως δήλωσε η αρμόδια για τη δικαιοσύνη, τους καταναλωτές και την ισότητα των φύλων επίτροπος, Βιέρα Γιούροβα.

Η Volkswagen θα πρέπει να ενημερώσει ατομικά τους καταναλωτές σχετικά με την επισκευή, το συντομότερο δυνατόν. Ο Όμιλος θα πρέπει να παράσχει στους καταναλωτές επαρκείς πληροφορίες, ούτως ώστε να μπορέσουν να λάβουν τεκμηριωμένη απόφαση. Σύμφωνα με την Οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, σε αυτές τις πληροφορίες πρέπει να περιλαμβάνονται:

– Οι ακριβείς και σαφείς λόγοι για τους οποίους το αυτοκίνητο πρέπει να επισκευαστεί.
– Ό,τι περιλαμβάνει η επισκευή.
– Ό,τι πρέπει να κάνουν οι ίδιοι για να επισκευαστεί το αυτοκίνητό τους.
– Ό,τι ενδέχεται να συμβεί ή θα συμβεί εάν δεν πάνε το αυτοκίνητό τους για επισκευή.
– Σε ποια κράτη-μέλη τα μη επισκευασμένα αυτοκίνητα θα σταματήσουν να είναι τεχνικώς ικανά προς κυκλοφορία και πότε αυτό θα συμβεί.
Επίσης, προβλέπεται:
– Ενημέρωση των ιδιοκτητών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και των καταναλωτών εκτός αντιπροσωπειών Volkswagen. Όσον αφορά τους καταναλωτές που έχουν αγοράσει τα οχήματά τους εκτός αντιπροσωπείας Volkswagen ή τα συντηρούν εκτός αντιπροσωπείας (π.χ. μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αυτοκίνητα που αγοράστηκαν απευθείας από εισαγωγείς), η Volkswagen θα πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ενημερωθούν οι εν λόγω ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
– Στήριξη προς τους αντιπροσώπους αυτοκινήτων στη διαδικασία επισκευής. Αν και η ευθύνη για την εξασφάλιση της συμμόρφωσης τύπου αυτοκινήτου βαρύνει τους κατασκευαστές, βάσει της Οδηγίας σχετικά με την πώληση και τις εγγυήσεις καταναλωτικών αγαθών, ο πωλητής ευθύνεται για κάθε ελάττωμα που υπάρχει κατά τον χρόνο παράδοσης των αγαθών. Οι αρχές ζητούν από τη Volkswagen να χρησιμοποιήσει κάθε δυνατό μέσο, ώστε να διευκολυνθεί το έργο των αντιπροσώπων αυτοκινήτων.
– Παράταση της διαδικασίας επισκευής. Οι αρχές της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών ζητούν από τη Volkswagen να επιβεβαιώσει το χρονοδιάγραμμα εντός του οποίου όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν επισκευαστεί. Σε περίπτωση που η διαδικασία επισκευής δεν ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2017, η Volkswagen θα πρέπει να δεσμευτεί ότι θα παρατείνει την περίοδο δωρεάν επισκευής του λογισμικού για όσο διάστημα είναι αναγκαίο, προκειμένου να τηρήσει την υποχρέωσή της να διασφαλίσει ότι όλα τα οχήματα είναι σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ για τους καταναλωτές.

Le Monde: Περίπου 2 εκ. οχήματα της PSA φέρουν παράνομο λογισμικό

Η γαλλική έρευνα για παραποίηση των τιμών των εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων του ομίλου PSA και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών διαπίστωσε ότι ύποπτο λογισμικό χρησιμοποιήθηκε σε 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα περίπου που πωλήθηκαν από τον κατασκευαστή των οχημάτων Peugeot και Citroen, αναφέρεται σε σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Le Monde.

Ο όμιλος PSA, που έχει την έδρα του στο Παρίσι, αρνείται ότι χρησιμοποίησε ύποπτο λογισμικό στους κινητήρες των οχημάτων του, δήλωσε εκπρόσωπος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας, το οποίο επέφερε μείωση της τιμής των μετοχών του ομίλου PSA. Στις 13:19 (ώρα Ελλάδας) η μετοχή είχε καταγράψει πτώση 4,4%, στα 17,78 ευρώ.
Τα εν λόγω λογισμικά περιορίζουν τις εκπομπές τοξικών οξειδίων του αζώτου σε συνθήκες δοκιμής, ενώ επιτρέπουν στις εκπομπές να υπερβούν κατά πολύ τα νόμιμα όρια σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Σύμφωνα με τη Le Monde, ένα εσωτερικό έγγραφο του ομίλου PSA, που έχουν στην κατοχή τους οι ερευνητές της DGCCRF, περιλαμβάνει συζήτηση για την ανάγκη «να γίνει λιγότερο ορατό το λογισμικό».

Σύμφωνα με το έγγραφο που επικαλείται η εφημερίδα, περίπου 1,9 εκατομμύριο οχήματα ντίζελ 5ης γενιάς (προδιαγραφές σε ισχύ μέχρι το 2015), «ο κινητήρας των οποίων λειτουργεί βάσει στρατηγικών εξαπάτησης», έχουν πωληθεί από τον PSA ανάμεσα στον Σεπτέμβριο 2009 και τον Σεπτέμβριο 2015 στη Γαλλία.

Ωστόσο η PSA επιμένει πως δεν υπάρχει καμιά απάτη και τίποτε παράνομο στους υπολογισμούς της για τους κινητήρες της.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος