Κίνα: Ο περιορισμός των εξαγωγών γραφίτη θα σημάνει παγκόσμια εμπορική διαμάχη ή και κίνητρο για την παραγωγή ενναλακτικών πηγών

Η κίνηση της Κίνας να περιορίσει τις εξαγωγές γραφίτη, ένα βασικό υλικό για τις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, θα μπορούσε να  επιταχύνει τις προσπάθειες για την ανάπτυξη εναλλακτικών πηγών και υλικών. Αυτό θα πάρει κάποιο χρόνο, είπαν στελέχη του κλάδου και αναλυτές.

Η Κίνα, ο μεγαλύτερος παραγωγός και εξαγωγέας γραφίτη στον κόσμο, θα υποβάλει αίτηση για άδειες εξαγωγής από την 1η Δεκεμβρίου για ορισμένα προϊόντα γραφίτη, συμπεριλαμβανομένου του σφαιρικού γραφίτη που χρησιμοποιείται από αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Κίνα διυλίζει περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου γραφίτη στο υλικό που χρησιμοποιείται σε όλες σχεδόν τις ανόδους μπαταριών EV, οι οποίες είναι το αρνητικά φορτισμένο τμήμα της μπαταρίας.

Η απόφαση της Κίνας θα μπορούσε να κλιμακώσει τις εμπορικές διαμάχες παγκοσμίως, αλλά θα μπορούσε να ωθήσει άλλες χώρες να δώσουν προτεραιότητα στην έρευνα σε εναλλακτικές πηγές και υλικά, δήλωσαν στελέχη του κλάδου.

«Βλέπουμε την κίνηση της Κίνας ως πιθανό καταλύτη για να τονίσει την επείγουσα ανάγκη βελτίωσης της προσφοράς γραφίτη (στις ΗΠΑ)», δήλωσε ο John DeMaio, πρόεδρος του τμήματος γραφενίου του Graphex Group.

Η Graphex σχεδιάζει να ανοίξει μια μονάδα επεξεργασίας γραφίτη στο Warren του Μίσιγκαν μέχρι το τέλος του 2024 για να προμηθεύσει τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες με τουλάχιστον 10.000 τόνους μετάλλου ετησίως.

Οι νέες επενδύσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη στοχεύουν στη μείωση της εξάρτησης από την Κίνα για τον γραφίτη, με έμφαση στην ανάπτυξη συνθετικού γραφίτη, αλλά ειδικοί του κλάδου είπαν ότι η προσπάθεια θα είναι δύσκολη.

Η Benchmark Mineral Intelligence εκτιμά ότι ο συνθετικός γραφίτης θα μπορούσε να αντιπροσωπεύει σχεδόν τα δύο τρίτα της αγοράς μπαταριών EV μέχρι το 2025.

Ωστόσο, οι κινεζικοί γίγαντες υλικών μπαταριών όπως η BTR και η Shanshan επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να παράγουν περισσότερο συνθετικό γραφίτη.

Οι περιορισμοί της Κίνας θα μπορούσαν επίσης να μειώσουν τις εξαγωγές και να αυξήσουν τις τιμές, όπως συνέβη μετά από μια παρόμοια κίνηση τον Αύγουστο για δύο μέταλλα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ημιαγωγών: το γάλλιο και το γερμάνιο.

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν ηλεκτρικά οχήματα με ζημία, επομένως το υψηλότερο κόστος δεν θα ήταν ευπρόσδεκτο. Με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται για να εξασφαλίσουν προμήθειες εκτός Κίνας, αλλά οι ελλείψεις διαφαίνονται.

  Πηγή: defence.ro

Μετάφραση: Μιχαέλα Λαμπρινίδου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος