Ιταλία: Ο Ματέο Σαλβίνι παρουσίασε στη RAI το σχέδιο για τη γέφυρα Σικελίας-Καλαβρίας

Ανταπόκριση από την Ιταλία για την ΕΡΤ: Κρίστιαν Μαυρής

Σχέδιο-ορόσημο για πολλές Ιταλικές κυβερνήσεις, πόσο μάλλον της Δεξιάς παράταξης, η γέφυρα του πορθμού της Μεσσήνης είναι πλέον σύμβολο της δράσης του Ματέο Σαλβίνι, γνωστού ως ηγέτης του κόμματος Λέγκα και που, από τον Οκτώβριο του 2022, ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας.

Σε μια νέα τηλεοπτική εκπομπή με καινοτόμο φορμάτ διάρκειας μόλις 5 λεπτών, το βράδυ της Τετάρτης 22/03 ο υπουργός παρουσίασε τη μακέτα της γέφυρας σε κλίμακα 1:2.000 ενώπιον του ιστορικού παρουσιαστή Μπρούνο Βέσπα.

Ο παρουσιαστής έδειξε πως το σχέδιο προβλέπει “έξι λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων (τρεις σε κάθε πλευρά) και δύο σιδηροδρομικές γραμμές ενδιάμεσα” και αμέσως ρώτησε τον Σαλβίνι εάν αληθεύει ότι “θα βάλετε το θεμέλιο λίθο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια” ερώτηση στην οποία ο υπουργός απάντησε πως “αυτός είναι ο στόχος”.

“Οι Ιταλοί έχουν ήδη πληρώσει πολλά χωρίς να έχει μπει ούτε μια πέτρα” τόνισε ο Σαλβίνι, ο οποίος απαρίθμησε τους λόγους για τους οποίους η γέφυρα πρέπει να γίνει.
“Όταν θα είναι έτοιμη, και η (σιδηροδρομική) Υψηλή Ταχύτητα θα έχει ολοκληρωθεί τόσο στη Σικελία όσο και στην Καλαβρία” ο κόσμος θα μπορέσει να διανύει την διαδρομή “Παλέρμο-Ρώμη σε 5,5 ώρες με το τρένο, έναντι των σημερινών 12 ωρών”.
Ο Σαλβίνι συνέχισε λέγοντας πως προβλέπονται “100.000 πραγματικές θέσεις εργασίας σε 5 χρόνια” αλλά και “μια περιβαλλοντική εξοικονόμηση μοναδική στον κόσμο, 140.000 τόνων διοξειδίου του άνθρακα που δεν θα εκπέμπονται στον αέρα, και το κανάλι της Σικελίας θα καθαριστεί πλήρως” πέραν της “εξοικονόμησης χρόνου, χρημάτων και υγείας”.
Ο Ιταλός υπουργός Υποδομών υπογράμμισε επίσης πως “η γέφυρα θα αποτελέσει ένα κόσμημα της ιταλικής μηχανολογίας σε όλο τον κόσμο”.

Ο παλαίμαχος παρουσιαστής ρώτησε τον Ματέο Σαλβίνι για ένα από τα επίμαχα σημεία του σχεδίου, δηλαδή το κόστος των 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, και ρώτησε δύο φορές “πού θα βρείτε τα χρήματα;”

Ο Σαλβίνι απάντησε πως το σχέδιο “κοστίζει λιγότερο από το ισάξιο ενός έτους εισοδήματος ιθαγένειας” και πως “είναι ένα έργο που θα παραμένει για χρόνια”, και “αν οι ιδιώτες θέλουν να βοηθήσουν, θα είναι ευπρόσδεκτοι”.

Επίσης, ο υπουργός τοποθετήθηκε κατά όσων ισχυρίζονται πως η γέφυρα είναι ένα αχρείαστο έργο, τονίζοντας πως χρηματοδοτείται “η σιδηροδρομική σύνδεση Υψηλής Ταχύτητας στη Σικελία” και ο πασίγνωστος αυτοκινητόδρομος Σαλέρνο-Ρέτζιο Καλάμπρια. Σήμερα “παίρνει μιάμιση ώρα για να φτάσω στην άλλη πλευρά. Αυτό σημαίνει λοιπόν εξοικονόμηση χρόνου, χρήματος και υγείας, και τελικά εδαφική συνέχεια για εκατομμύρια Σικελούς”.

Όσο αφορά τον χρόνο κατασκευής της γέφυρας, ο Σαλβίνι ήταν κάθετος: “Οι μηχανολόγοι λένε πέντε χρόνια από την έναρξη της κατασκευής, η οποία αναμένουμε να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2024” και μάλιστα πρόσθεσε πως το θέμα της γέφυρας “το συζητάμε εδώ και 52 χρόνια. Στους Ιταλούς αυτή η συζήτηση έχει ήδη κοστίσει σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Κοστίζει περισσότερο να μην την κάνουμε παρά να την κάνουμε”.

Ο παρουσιαστής έκανε ένσταση λόγω ελλείψεων στις σικελικές υποδομές, μάλιστα παρόμοια με αυτή που είχε αναφερθεί και ο γνωστός Ιταλός γεωλόγος Ματέο Τότσι τη Δευτέρα 20/03 αποκλειστικά στην ΕΡΤ. Σε αυτό το σημείο ο Ματέο Σαλβίνι απάντησε πως στην Σικελία “12 δισεκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη διατεθεί για το σιδηροδρομικό τμήμα Παλέρμο-Κατάνια-Μεσσήνη” και τόνισε πως “το να μην έχουμε τη γέφυρα θα ήταν τρέλα”.

Μάλιστα ο Σαλβίνι απηύθυνε στον εαυτό του ερώτημα που του θέτουν άλλοι, δηλαδή αν μπορεί να κάνει τη γέφυρα “αφού άλλοι προσπαθούν εδώ και 50 χρόνια”, ερώτηση στην οποία απάντησε “ίδωμεν”.

Τέλος, έγινε και μια σύντομη αναφορά στο μείζον θέμα της λειψυδρίας, το οποίο απασχολεί την Ιταλία. Αν και δεν απάντησε στο ενδεχόμενο για το εάν θα είναι αυτός ο έκτακτος επίτροπος για τη διαχείριση της κατάστασης που δημιουργείται, ο αρχηγός της Λέγκα απηύθυνε έκκληση προς τους Ιταλούς να χρησιμοποιούν “καλά το νερό γιατί είναι χρυσός και δεν μπορεί να σπαταληθεί”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος