Η Βρετανία υποχρεώνει το Facebook να πουλήσει το Giphy

H Αρχή Aνταγωνισμού και Aγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου απαιτεί από το Facebook (το οποίο πρόσφατα μετονομάστηκε σε Meta) να πουλήσει το Giphy, αφού διαπίστωσε ότι η συμφωνία θα μπορούσε να βλάψει τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τους διαφημιστές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η ανεξάρτητη επιτροπή CMA που εξετάζει τις συγχωνεύσεις κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το Facebook θα είναι σε θέση να αυξήσει την ήδη σημαντική ισχύ του στην αγορά σε σχέση με άλλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης μέσω:

  • άρνησης ή περιορισμού της πρόσβασης άλλων πλατφορμών σε Giphy GIF, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα σε ιστότοπους που ανήκουν στο Facebook – Facebook, WhatsApp και Instagram – οι οποίοι ήδη αντιπροσωπεύουν το 73% του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, ή
  • αλλαγής των όρων πρόσβασης απαιτώντας, για παράδειγμα, την απαίτηση από το TikTok, το Twitter και το Snapchat να παρέχουν περισσότερα δεδομένα χρήστη προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε Giphy GIF.

Το Facebook διέκοψε τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Giphy τη στιγμή της συγχώνευσης, αφαιρώντας μια σημαντική πηγή δυνητικού ανταγωνισμού. Η CMA το θεωρεί αυτό ιδιαίτερα ανησυχητικό, δεδομένου ότι το Facebook ελέγχει σχεδόν το ήμισυ της αγοράς διαφημίσεων προβολής, αξίας 7 δισεκατομμυρίων λιρών, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Stuart McIntosh, Πρόεδρος της ανεξάρτητης ομάδας έρευνας που διεξάγει την έρευνα φάσης 2, δήλωσε:

“Απαιτώντας από το Facebook να πουλήσει το Giphy, προστατεύουμε εκατομμύρια χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και προωθούμε τον ανταγωνισμό και την καινοτομία στην ψηφιακή διαφήμιση”.

Ανταπόκριση – Λονδίνο: Ευδοξία Λυμπέρη 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος