#dieselgate: Θα κατονομαστούν οι υπεύθυνοι λέει η Volkswagen – Μοντέλα της Seat με ίδιο λογισμικό (vid)

Η Volkswagen θα αρχίσει αύριο να κατονομάζει πρόσωπα που ευθύνονται για τη χειραγώγηση των τιμών εκπομπών ρύπων, σύμφωνα με δύο καλά ενημερωμένες πηγές στο θέμα αυτό.

Το Συμβούλιο Εποπτείας του γερμανικού κολοσσού δεν θα ανακοινώσει μόνο τον διάδοχό του διευθύνοντα συμβούλου Μάρτιν Βίντερκορν κατά την αυριανή συνεδρίαση, αλλά θ’ αρχίσει να αποκαλύπτει τα ονόματα προσώπων που φέρουν την ευθύνη για το λογισμικό παραποίησης των ελέγχων εκπομπής ρύπων, με το οποίο ήταν εξοπλισμένα αυτοκίνητα του ομίλου με κινητήρες ντίζελ.

Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε χθες, μετά τις πιέσεις για αλλαγή στη διοίκηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, έπειτα από την παραδοχή ότι εξαπάτησε τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ για το πόσο ρυπαίνουν τα αυτοκίνητα της με κινητήρες ντίζελ.

Το συνταξιοδοτικό πακέτο του 68χρονου Βίντερκορν έφθασε στο τέλος του 2014 τα 28,6 εκατ. ευρώ (32 εκατ. δολάρια). Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, μπορεί επίσης να λάβει αποζημίωση ίση με τις αποδοχές δύο ετών. Πέρυσι, ο Βίντερκορν ήταν ο δεύτερος υψηλότερα αμειβόμενος διευθύνων σύμβουλος στη Γερμανία, με συνολικές αποδοχές 16,6 εκατ. ευρώ.

Η μετοχή της Volkswagen υποχώρησε κατά 6,44% σήμερα: Στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, η μετοχή της Volkswagen έπεσε στα 74,65 ευρώ, μόλις κυκλοφόρησε η πληροφορία του περιοδικού AutoBild, το οποίο, ωστόσο, δεν κάνει λόγο για παραποίηση στοιχείων. Ο δείκτης DAX υποχωρούσε την ίδια στιγμή κατά 0,53%.

Έρευνα σε όλες τα κράτη – μέλη ζητά η Κομισιόν

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει όλα τα κράτη-μέλη να ερευνήσουν πόσα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν παράνομο λογισμικό για να παραποιούν τις μετρήσεις για τις εκπομπές ρύπων μετά το σκάνδαλο με τη Volkswagen, δήλωσε σήμερα εκπρόσωπος της Κομισιόν. «Καλούμε όλα τα κράτη-μέλη να διεξαγάγουν έρευνες σε εθνικό επίπεδο» είπε σε δημοσιογράφους η εκπρόσωπος της Κομισιόν Λουσιά Κοντέ.

El Pais: Η Seat έχει εξοπλίσει μοντέλα της με το ίδιο λογισμικό

Η ισπανική Seat, θυγατρική της Volkswagen, έχει εξοπλίσει 500.000 αυτοκίνητα που έχουν κατασκευασθεί στην Ισπανία με κινητήρες ντίζελ που φέρουν το λογισμικό που παραποιεί τα στοιχεία εκπομπής ρύπων, σύμφωνα με δημοσίευμα της El Pais.

“Υπάρχουν οχήματα της Seat που είναι εξοπλισμένα με τον κινητήρα αυτό”, παραδέχτηκε εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας χωρίς να αναφέρει τον αριθμό τους. Η Seat πούλησε 378.586 αυτοκίνητα το 2014 και σχεδόν δύο εκατομμύρια, με κινητήρες βενζίνης – ντίζελ, κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι ετών, σύμφωνα με υπολογισμούς της El Pais.

Bloomberg: Χρειάζονται αυστηρότεροι έλεγχοι

Για χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύονταν τα ελαστικά τεστ για τις εκπομπές ρύπων, αναφέρει σε σημερινό του δημοσίευμα του Bloomberg, τονίζοντας ότι η Αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (EPA) οφείλει στους καταναλωτές να αυστηροποιήσει τους ελέγχους της. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που εταιρείες κατασκευής οχημάτων αποτυγχάνουν να περάσουν τους ελέγχους της EPA. Το 2013, το 55% των υβριδικών οχημάτων βρέθηκε να μην ικανοποιεί τους ισχυρισμούς των κατασκευαστών για την οικονομία καυσίμου που θεωρητικά επετύγχανε, ενώ το 2014 η KIA και η Hyundai αναγκάστηκαν να καταβάλλουν 530 εκατομμύρια δολάρια για ανάλογες παραβάσεις.

Εξάλλου, σύμφωνα με το Business Insider, ούτε το μοντέλο της BMW X3 Xdrive 20d πέρασε τα σχετικά τεστ εκπομπών ρύπω, τγα οποία μάλιστα ξεπέρασε κατά 11 φορές.  Εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε πως τα ατυτοκίνητα της BMW δεν έχουν λογισμικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραποίηση στοιχείων σχετικά με τους εκπεμπόμενους ρύπους. Αμέσως μετά τα δημοσιεύματα, η μετοχή της εταιρίας υποχώρησε κατά 7%.

Έρευνες και στην Ιταλία

Ο εισαγγελέας του Τορίνο, Ραφαέλε Γκουαρινιέλο, ξεκίνησε έρευνα για τα αλλοιωμένα στοιχεία που αφορούν την εκπομπή ρύπων από αυτοκίνητα της Volkswagen. Η έρευνα, η οποία προς το παρόν είναι κατά αγνώστων, σχετίζεται με τα αυτοκίνητα της εν λόγω γερμανικής εταιρείας που κυκλοφορούν στην Ιταλία. Σύμφωνα με τον Τύπο, μπορεί να στοιχειοθετηθεί η κατηγορία της εμπορικής απάτης και να επεκταθεί η όλη έρευνα και σε άλλες εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων.

Ανησυχούν οι Γερμανοί οικονομολόγοι

Το σκάνδαλο στη VW έχει θέσει σε κατάσταση συναγερμού τη γερμανική οικονομία και τους οικονομολόγους: «Βλέπουμε πώς, όπως και με την οικονομική κρίση, ένα ατύχημα μπορεί να φτάσει σε επίπεδα συστημικής κρίσης: σε αυτή την περίπτωση (πλήττοντας) τα δίκτυα πωλήσεων, προκαλώντας παράπλευρες απώλειες σε ολόκληρη την βιομηχανία, μερική υποτίμηση του Made in Germany, μείωση των τιμών των μετοχών στο χρηματιστήριο», δήλωσε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Γερμανικής Οικονομίας (IW) Μίχαελ Χίτερ στη Handelsblatt.

Το ενδεχόμενο επιβράδυνσης της γερμανικής οικονομίας δεν αποκλείει και ο πρόεδρος του Γερμανικού Ινστιτούτου Οικονομικών Ερευνών (DIW) Μάρσελ Φράτσερ. «Αν και δεν γνωρίζουμε τις ακριβείς επιπτώσεις της υπόθεσης της VW στη γερμανική οικονομία, ο κίνδυνος είναι μεγάλος εξαιτίας της μεγάλης εξάρτησης της Γερμανίας από τις εξαγωγές», εξήγησε ο ίδιος μιλώντας στην οικονομική εφημερίδα.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Χονδρεμπορίου, Εξωτερικού Εμπορίου και Παροχής Υπηρεσιών (BGA) Άντον Μπέρνερ κάλεσε την αυτοκινητοβιομηχανία «να βάλει γρήγορα τα πάντα στο τραπέζι» μιλώντας στη Bild. «Από αυτό εξαρτάται το αν θα υπάρξουν παράπλευρες απώλειες για την εικόνα των γερμανικών προϊόντων», τόνισε ο ίδιος.

Εξάλλου οι αναλυτές εκτιμούν ότι το σκάνδαλο είναι κρίσιμης σημασίας για το μέλλον της VW, μόλις μάλιστα αποκαλυφθεί πλήρως το εύρος του. «Τα πρόστιμα θα είναι οδυνηρά», έγραψε σε σχόλιό του ο Τιμ Ροκόσα της Deutsche Bank, ενώ ο συνάδελφός του Άνταμ Χουλ της Berenberg Bank προειδοποίησε για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις του σκανδάλου, όπως για παράδειγμα οι χαμηλές πωλήσεις.

Εκτός από την απώλεια της φήμης της, τα πρόστιμα και το κόστος ανάκλησης πολλών εκατομμυρίων αυτοκινήτων, την VW απειλούν επίσης και οι αγωγές εναντίον της από απογοητευμένους πελάτες.

Ελέγχους σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ζητά η βρετανική κυβέρνηση

Η βρετανική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα ότι όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προχωρήσουν σε ελέγχους, μετά την αποκάλυψη ότι η Volkswagen χρησιμοποιούσε παράνομο λογισμικό για να παραποιεί τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων.

“Η κυβέρνηση λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη της τις απαράδεκτες ενέργειες της Volkswagen” ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών Πάτρικ Μακλάφλιν. “Προτεραιότητά μας είναι να διασφαλίσουμε την ασφάλεια του κοινού”, πρόσθεσε.

 Χιονοστοιβάδα αποκαλύψεων για τη Volkswaken

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος