ΕΚ: Επείγοντα μέτρα για τη στήριξη των μέσων ενημέρωσης για την προσαρμογή τους στην «Ψηφιακή Δεκαετία»

Στην ουσιαστική στήριξη του τομέα των μέσων ενημέρωσης από την ΕΕ και τα κράτη μέλη, προκειμένου να βοηθηθεί να ανακάμψει από την πανδημία και να μετασχηματιστεί ώστε να συμβαδίζει με τα μεταβαλλόμενα επιχειρηματικά μοντέλα της ψηφιακής εποχής προχωρά η ΕΕ ύστερα και από την σημερινή απόφαση της Ολομέλειας του ΕΚ να στηριχθεί η προσαρμογή τους στην Ψηφιακή Δεκαετία.

Ανησυχώντας για την άλωση των ΜΜΕ από το κράτος σε ορισμένα κράτη μέλη και για τις μηνύσεις που αποσκοπούν στον εκφοβισμό και τη φίμωση δημοσιογράφων του ΕΚ ζητά τη χρήση νομοθετικών και μη νομοθετικών εργαλείων για την προστασία των μέσων ενημέρωσης.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική και πολιτική ανεξαρτησία των Ευρωπαίων δημοσιογράφων και της ευρωπαϊκής δημοσιογραφίας, το Κοινοβούλιο θεωρεί αναγκαίο την σύσταση ενός μόνιμου ταμείου της ΕΕ για τα μέσα ενημέρωσης τονίζοντας ότι τα κονδύλια της ΕΕ για την ανάκαμψη που προορίζονται για τα ΜΜΕ πρέπει να κατευθυνθούν προς χώρες της ΕΕ όπου τα ΜΜΕ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες οικονομικές και πολιτικές πιέσεις ή όπου εκφράζονται ανησυχίες σχετικά με το κράτος δικαίου.

Επισημαίνουν επίσης τους κινδύνους των δυσανάλογων οικονομικών επιπτώσεων και της επιθετικής συμπεριφοράς των παγκόσμιων ψηφιακών πλατφορμών που κυριαρχούν στις αγορές δεδομένων και διαφήμισης και έχουν την εξουσία να αφαιρούν το νόμιμο περιεχόμενο που παρέχουν τα ΜΜΕ. Επιπλέον, ζητούν την επείγουσα έγκριση των νομοθετικών πράξεων για τις ψηφιακές υπηρεσίες και τις ψηφιακές αγορές, οι οποίες μπορούν να προσφέρουν ισότιμους όρους ανταγωνισμού για τα μέσα ενημέρωσης της ΕΕ και να διασφαλίσουν ισότιμη πρόσβαση σε δεδομένα και κανόνες σχετικά με την ψηφιακή πολιτική διαφήμιση.

Για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας της ΕΕ (κινηματογραφιστές, παραγωγοί, διανομείς και κινηματογράφοι), ζητείται η ανάπτυξη ειδικών φορολογικών πολιτικών, καθώς και φορολογικών και οικονομικων κίνητρων για την τόνωση της παραγωγής και των επενδύσεων, τη θέσπιση εγγυήσεων ασφάλισης της ΕΕ για τις οπτικοακουστικές συμπαραγωγές, καθώς και κανόνες που θα διασφαλίζουν ότι οι κατάλογοι των κατά παραγγελία υπηρεσιών περιέχουν μερίδιο ευρωπαϊκών έργων τουλάχιστον σε ποσοστό 30%.

 Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατά τη διάρκεια της πανδημίας τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν κατά 20% έως 80%σ τα ΜΜΕ. Ο οπτικοακουστικός τομέας της ΕΕ υπέστη τεράστια απώλεια εσόδων με μείωση σχεδόν κατά 70% των εσόδων των κινηματογραφικών αιθουσών και των διανομέων το 2020, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, παράλληλα με τη μείωση κατά 30% των ενεργών παραγωγών.

Ανταπόκριση Στρασβούργο Κώστας Δαβάνης 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος