Δύο τρένα εκτροχιάστηκαν νωρίς το πρωί της Κυριακής (14/09) σε διαφορετικές περιοχές της περιφέρειας Λένινγκραντ, στη δυτική Ρωσία, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας μηχανοδηγός και να προκληθούν προβλήματα στην κυκλοφορία των τρένων.
Τα περιστατικά αυτά σημειώθηκαν λίγες ώρες μετά την έκρηξη που σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου σε τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής στη δυτική περιφέρεια Οριόλ, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τρεις άνθρωποι.
«Επιχειρήσεις διάσωσης βρίσκονται σε εξέλιξη μετά τον εκτροχιασμό ενός τρένου κοντά στον σταθμό Σεμρίνο στην περιοχή Γκάτσινα της περιφέρειας Λένινγκραντ», ανέφερε ο κυβερνήτης Αλεξάντερ Ντροζντένκο στο Telegram.
«Ο μηχανοδηγός σκοτώθηκε. Παγιδεύτηκε στην καμπίνα και υπέκυψε στα τραύματά του στο ασθενοφόρο αφού απεγκλωβίστηκε», πρόσθεσε.
In the Leningrad region of Russia trains are strangely derailing. In the Luzhsky district of St. Petersburg, a diesel locomotive derailed. Also in the Gatchinsky district, an electric locomotive derailed, killing the engineer and damaging the railroad tracks pic.twitter.com/XVdQ0NUfRw
— raging545 (@raging545) September 14, 2025
Εξάλλου εμπορικό τρένο που μετέφερε 15 άδεια βαγόνια- βυτιοφόρα εκτροχιάστηκε σε μια περιοχή νοτιότερα χωρίς να υπάρξουν θύματα, είχε επισημάνει νωρίτερα ο Ντροζντένκο. «Οι ερευνητές διερευνούν την πιθανότητα δολιοφθοράς», πρόσθεσε.
🇷🇺🛤️ In Russia’s Leningrad region, Luga district, a train carrying 15 fuel tank wagons derailed.
— NSTRIKE (@NSTRIKE1231) September 14, 2025
According to local media, evidence suggests the incident may be linked to Ukrainian special services. pic.twitter.com/nAoRoQ4JQ1
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022 έχουν σημειωθεί επανειλημμένα στο ρωσικό σιδηροδρομικό δίκτυο εκτροχιασμοί, εκρήξεις και πυρκαγιές, τις οποίες οι ρωσικές αρχές αποδίδουν σε ουκρανική δολιοφθορά.
Το Κίεβο γενικά δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτές τις ενέργειες, αν και συχνά τις επικροτεί, υποστηρίζοντας ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό της δίκτυο για τη μεταφορά στρατευμάτων και καυσίμων στις δυνάμεις της που πολεμούν στην Ουκρανία.
Το Κίεβο πίσω από τις δύο επιθέσεις στο ρωσικό σιδηροδρομικό δίκτυο
Η GUR ανέλαβε την ευθύνη για μόνο ένα από τα δύο περιστατικά, λέγοντας ότι προκάλεσε έκρηξη περίπου στις 02:30 σήμερα τα ξημερώματα σε τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ της Αγίας Πετρούπολης και της Πσκοβ.
Σύμφωνα με τον Ντροζντένκο, από το περιστατικό αυτό εκτροχιάστηκε εμπορική αμαξοστοιχία με 15 άδεια βαγόνια- βυτιοφόρα, χωρίς να υπάρξουν θύματα. Η GUR από την πλευρά της ανακοίνωσε ότι τα βαγόνια «καταστράφηκαν με τα καύσιμα» που περιείχαν.
Ρωσικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν εικόνες που έδειχναν πολλά βαγόνια να έχουν εκτροχιαστεί κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών.
Στην ίδια περιφέρεια εκτροχιάστηκε ακόμα ένα τρένο σήμερα, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί ο μηχανοδηγός του κοντά στον σταθμό Σεμρίνο στην περιοχή Γκάτσινα, επεσήμανε ο Ντροζντένκο.
Εξάλλου χθες το βράδυ έκρηξη σημειώθηκε σε τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής περισσότερα από 800 χιλιόμετρα πιο μακριά, στη δυτική περιφέρεια Οριόλ.
Όπως ανακοίνωσαν οι ρωσικές αρχές, από την έκρηξη αυτή σκοτώθηκαν τρεις στρατιωτικοί, μέλη της ρωσικής εθνοφρουράς.
Η GUR εξήγησε ότι διεξήγαγε αυτές τις επιχειρήσεις προκειμένου «να διαταράξει» τη σύνδεση μεταξύ των πόλεων Οριόλ και Κουρσκ και πρόσθεσε ότι οι στρατιωτικοί που σκοτώθηκαν ήταν μέλη ομάδας αποναρκοθέτησης που είχαν σταλεί στην περιοχή μετά τον εντοπισμό ναρκών από εργαζόμενους στον ρωσικό σιδηρόδρομο.
Μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία το 2022, έχουν σημειωθεί επανειλημμένα στο ρωσικό σιδηροδρομικό δίκτυο εκτροχιασμοί, εκρήξεις και πυρκαγιές, τις οποίες οι ρωσικές αρχές αποδίδουν σε ουκρανική δολιοφθορά.
Το Κίεβο, όταν αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτές τις ενέργειες, υποστηρίζει ότι η Ρωσία χρησιμοποιεί το σιδηροδρομικό της δίκτυο για τη μεταφορά στρατευμάτων και καυσίμων στις δυνάμεις της που πολεμούν στην Ουκρανία.
Πηγή ΑΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος