Όταν ο Κιμ Μιν Σέοκ έδωσε το πράσινο φως τον Ιούνιο του 2016 να δημοσιευτεί ένα κλιπ από ένα παιδικό τραγούδι διάρκειας 90 δευτερολέπτων δεν είχε ιδέα τι επρόκειτο να συμβεί.
Έγινε ένα παγκόσμιο φαινόμενο που ξεπέρασε τις 16 εκατομμύρια θεάσεις σε γνωστή πλατφόρμα προβολής οπτικοακουστικών υλικών. Το τραγούδι ήταν το -απίστευτα «κολλητικό» – «Baby Shark».
Αυτοί οι στίχοι έχουν μαγέψει τα μικρά παιδιά και έχουν «τρομοκρατήσει» τους ενήλικες σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία που το δημιούργησε, Pinkfong, πλέον αξίζει εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια.
«Δεν περιμέναμε ότι θα ξεχώριζε από το υπόλοιπο περιεχόμενό μας», είπε ο κ. Κιμ, διευθύνων σύμβουλος της Pinkfong, στο BBC. «Αλλά αναλογιζόμενοι τα πράγματα τώρα, έγινε ένα σημαντικό σημείο καμπής και η αρχή για το παγκόσμιο ταξίδι μας», πρόσθεσε.
Αυτό το ταξίδι οδήγησε την Pinkfong στο χρηματιστήριο της Νότιας Κορέας, όπου οι μετοχές της αυξήθηκαν πάνω από 9% στην πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης, δίνοντάς αποτίμηση άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων (345.110.400 ευρώ).
«Δεν περιμέναμε ένα μισθό»
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2010 και αρχικά ονομαζόταν SmartStudy, παρήγαγε ψηφιακό περιεχόμενο για παιδιά έως 12 ετών. Τότε είχε μόλις τρεις εργαζομένους, συμπεριλαμβανομένων του κ. Κιμ και του διευθυντή τεχνολογίας της εταιρείας, Ντονγού Σον. Στεγαζόταν σε έναν πολύ μικρό χώρο και οι εργαζόμενοι «δεν περίμεναν ότι θα βγάλουν μισθό» από αυτή την προσπάθεια.
Η Pinkfong πέρασε από αρκετές μεγάλες αναδιαρθρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της μετατόπισης της προσοχής της προς τα νήπια.
Η εταιρεία μεγάλωσε και κατάφερε να προσλάβει 100 ανθρώπους ενώ παράλληλα έδωσε προτεραιότητα σε εκπαιδευτικού τύπου παιχνίδια και περιεχόμενο. «Τότε εμφανίστηκε το Baby Shark», είπε ο κ. Κιμ. Πλέον, έχει περίπου 340 εργαζομένους, με γραφεία στο Τόκιο, τη Σαγκάη και το Λος Άντζελες.
Η στιγμή του Baby Shark
To Βaby Shark φαίνεται πως εμφανίστηκε στις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1970 και συχνά τραγουδιόταν σε παιδικές κατασκηνώσεις. Το τραγούδι φαίνεται πως όσο ελκυστικό είναι για τα παιδιά άλλο τόσο εκνευριστικό είναι για τους ενήλικες.

Όμως, το «Baby Shark» δεν έγινε αμέσως «χιτ». Όταν η χορογραφία παρουσιάστηκε σε παιδικές εκδηλώσεις στη Νοτιοανατολική Ασία απέκτησε μεγάλη δημοσιότητα, με αποτέλεσμα να αρχίζουν να εξαπλώνονται στο διαδίκτυο βίντεο με παιδιά και ενήλικες που το χόρευαν.
Το Νοέμβριο του 2020 το κλιπ του «Βaby Shark» απέκτησε τον τίτλο του πιο προβεβλημένου βίντεο σε γνωστή πλατφόρμα.
Έγινε το εφαλτήριο για νέο περιεχόμενο και εμπορεύματα, ενώ τα χρόνια που ακολούθησαν παρήγαγε περίπου το μισό των εσόδων της εταιρείας.
H Pinkfong αντιμετώπισε μια νομική πρόκληση το 2019, όταν κατηγορήθηκε για λογοκλοπή του έργου ενός Αμερικανού συνθέτη. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Νότιας Κορέας απέρριψε την υπόθεση, αφού η εταιρεία υποστήριξε ότι η δική της εκδοχή προερχόταν από ένα παραδοσιακό τραγούδι. Η νίκη αυτή, είπε ο κ. Κιμ, έδωσε ώθηση στην εταιρεία καθώς οι μετοχές της εισήχθησαν στο χρηματιστήριο. Πρόσθεσε ότι, η αίτηση εισαγωγής είχε κατατεθεί πριν ανακοινωθεί η απόφαση.
Η εταιρεία σε αναζήτηση του επόμενου «θαύματος»
«Η εταιρεία συγκέντρωσε σχεδόν 52 εκατομμύρια δολάρια στο χρηματιστηριακό της ντεμπούτο και σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να επεκτείνει τον κατάλογο των ταινιών και των χαρακτήρων της», είπε ο κ. Κιμ.
Η Pinkfong έχει ήδη επιτύχει «αυτό που πολλοί δημιουργοί πάντα ονειρεύονταν», είπε ο κ. Κιμ.
Παράλληλα, στοχεύει να γίνει μια «τεχνολογικά καθοδηγούμενη» δημιουργός περιεχομένου, χρησιμοποιώντας πρότυπα προβολών και άλλα δεδομένα για να διαμορφώσει τα νέα της έργα.
Τώρα είναι η στιγμή να δείξει στους επενδυτές ότι δεν είναι απλώς ένα «θαύμα της μιας επιτυχίας».
Πηγή: BBC | Μετάφραση – Επιμέλεια: Γιούλη Νικολοπούλου
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος