Αρκετές πόλεις και ΜΚΟ ζητούν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές ρύπων από τα φορτηγά

Πόλεις όπως το Παρίσι ή το Γκέτεμποργκ και αρκετές ΜΚΟ ζήτησαν σήμερα από τις κυβερνήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αυστηρότερα όρια εκπομπών CO2 από τους κατασκευαστές φορτηγών και να επιβεβαιώσουν την ημερομηνία του 2035 για την απαγόρευση των πωλήσεων αυτών των οχημάτων με βενζινοκινητήρες καύσης.

«Η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να μειώσει την εξάρτησή της από το πετρέλαιο και να επιταχύνει τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών», αναφέρουν οι υπογράφοντες την επιστολή που κυκλοφόρησε από την πλατφόρμα Transport & Environment.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ενημέρωση των κλιματικών απαιτήσεων των φορτηγών, πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που ώθησε την ΕΕ να επιταχύνει τη χειραφέτηση των ρωσικών υδρογονανθράκων, απαιτεί από τους κατασκευαστές να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών κατά 10% έως το 2030, επίπεδο που οι υπογράφοντες θεωρούν μη φιλόδοξο.

«Οι πόλεις λένε ότι τα φορτηγά πρέπει να αλλάξουν σε μηδενικές εκπομπές πολύ πιο γρήγορα για να καθαρίσουν τον τοξικό αέρα για να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες κλιματικές επιπτώσεις των παραδόσεων κατ’ οίκον», πρόσθεσε μια αναφορά που υπογράφεται επίσης από το Ρότερνταμ ή την European Respiratory Society.

Φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων

Στη δήλωση, ο αντιδήμαρχος του Παρισιού, αρμόδιος για τις μεταφορές, Ντέιβιντ Μπέλιαρ, επισημαίνει ότι «οι πόλεις χρειάζονται φορτηγά μηδενικών εκπομπών και τα χρειάζονται γρήγορα».

«Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ότι όλα τα νέα φορτηγά πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035 είναι σημαντική και ευπρόσδεκτη», προσθέτει ο δήμαρχος, ο οποίος ζητά από τους ευρωπαίους συννομοθέτες -Κοινοβούλιο και Συμβούλιο- «να ενισχύσουν την πρόταση και να βελτιώσουν τη διαθεσιμότητα ηλεκτρικών φορτηγών».

Οι υπογράφοντες υπενθυμίζουν ότι, στον πυρετό της έκρηξης των παραδόσεων κατ’ οίκον, τα φορτηγά έχουν γίνει το «γρηγορότερα αναπτυσσόμενο» τροχοφόρο όχημα, με αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 58% από το 1990.

Σύμφωνα με την πρόταση των Βρυξελλών, ο μέγιστος στόχος ρύπανσης ανά όχημα των 95 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο θα πρέπει να μειωθεί στο 55% για τα αυτοκίνητα το 2030 και στο 50% για τα φορτηγά, σε σύγκριση με 37,5 και 31% που ισχύουν σήμερα. η ΕΕ απαγορεύει τις πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035.

Μετάφραση – Επιμέλεια: Αθανάσιος Ρούντος

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος