«Το πρόβλημα που υπάρχει εδώ πέρα είναι η πανσπερμία μητρώων στο κράτος. Έχει 4 επίσημα μητρώα και δυστυχώς για εκατοντάδες χιλιάδες έως και εκαταμμύρια Έλληνες, η εικόνα τους στα 4 διαφορετικά μητρώα (αριθμός ταυτότητας ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, μητρώο πολιτών) δεν συμπίπτει. Λάθη σε ημερομηνίες γέννησης, διπλά επίθετα ή ονόματα, λάθη που ακούγονται μάλλον απλοϊκά στο άκουσμα αλλά είναι πολύ σοβαρά σε επίπεδο πληροφορικής, έρχονται να διορθωθούν με ένα κοινό αριθμό που θα διέπει αυτά τα μητρώα και θα μπορεί να ταυτοποιεί τους Έλληνες πολίτες», δήλωσε στην εκπομπή του ΕΡΤΝews «Επίλογος», ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Όπως αποκάλυψε, ο νέος προσωπικός αριθμός θα αποτελείται από 3 αλφαρηθμητικά ψηφία και τον ΑΦΜ, θα είναι δηλαδή δωδεκαψήφιος. Τα 3 πρώτα ψηφία θα αποτελούνται από κοινά γράμματα του ελληνικού και λατινικού αλφαβήτου. Τα δύο τα επιλέγουμε εμείς, ενώ το 3ο προκύπτει μόνο του και είναι ο κωδικός επιβεβαίωσης του αριθμού.
Από τις 3 Ιουνίου ανοίγει το myinfo.gov.gr και από τότε μπορούμε να αποκτήσουμε τον προσωπικό μας αριθμό, είπε ο κ. Παπαστεργίου, αφού όμως πρώτα η πλατφόρμα μας παρουσιάσει την εικόνα που έχουμε στα 4 διαφορετικά μητρώα «για να δει αν υπάρχουν ανακολουθίες ή λάθη, να διορθωθούν σε εκείνη τη φάση, να υποδείξουμε ποιο είναι το σωστό και μετά να προχωρήσουμε στην έκδοση του αριθμού».
Ο υπουργός διευκρίνισε ότι με τον αριθμό αυτό θα κάνουμε αρχικά τις συναλλαγές μας στον δημόσιο τομέα, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «δεν είναι τόσο απλό» και ότι δεν θα πρέπει να «νομίσει κανείς ότι μια βδομάδα μετά θα πάμε στις δημόσιες υπηρεσίες και παντού θα υπάρχει ο αριθμός».
«Δεν είναι εύκολο να αλλάξει νοοτροπία δεκαετιών. Ξεκινάμε λοιπόν πρώτα να πάρουμε τον προσωπικό αριθμό», τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, προσθέτοντας ότι μέσα στον Ιούνιο θα δοθεί μια εφαρμογή στο Δημόσιο, που είναι ήδη έτοιμη, προκειμένου οι δημόσιοι λειτουργοί να βάζουν τον προσωπικό αριθμό και αυτός να μετατρέπεται σε ΑΜΚΑ ή ΑΦΜ. Όπως είπε μάλιστα, τα νούμερα αυτά (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ) θα μείνουν, καθώς η εξαφάνισή τους θα σήμαινε μια πολύ μεγάλη αλλαγή. «Σκεφτείτε πόσα συστήματα, πόσες ταμειακές θα έπρεπε να αλλάξουν για να εξαφανίσουμε ένα νούμερο το οποίο δουλεύει. Ο σκοπός είναι ο πολίτης να μην λέει πουθενά, και να μην χρειάζεται να χρησιμοποιεί πουθενά ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, αριθμό δελτίου ταυτότητας, παρά μόνο τον προσωπικό του αριθμό», υπογράμμισε ο κ. Παπαστεργίου.
Κληθείς να σχολιάσει τις ενστάσεις προέδρων κομμάτων της αντιπολίτευσης, όπως του κ. Νατσιού και του κ. Βελόπουλου, που μιλούν για «φακέλωμα» και για «φασιστική πρακτική», αφού επεσήμανε ότι «υπάρχει ένα κομμάτι που ανάγεται στη μεταφυσική, για το οποίο δεν μπορώ να πω τίποτα», ο κ. Παπαστεργίου επανέλαβε ότι ο προσωπικός αριθμός έρχεται να διορθώσει λάθη και ανακολουθίες, όπως διπλοεγγραφές, γιατί «σήμερα δεν είμαστε απόλυτα βέβαιοι λόγω των λαθών ότι μιλάμε για τον ίδιο Έλληνα πολίτη» και στα 4 διαφορετικά μητρώα.
Στην ερώτηση πόσο ασφαλή είναι τα προσωπικά δεδομένα των Ελλήνων πολιτών σε μια εποχή που όλοι οι διεθνείς οργανισμοί αξιολογούν την κυβερνοασφάλεια και τον κίνδυνο επιθέσεων στα συστήματα ενός κράτους ως πάρα πολύ σημαντικό, ο κ. Παπαστεργίου είπε πως αυτά γίνονται ακόμα πιο ασφαλή «γιατί πλέον δεν υπάρχει κίνδυνος κάποιος να χρησιμοποιήσει τα προσωπικά μας δεδομένα λόγω μιας συνωνυμίας».
Όσον αφορά το πώς θα τα καταφέρουν ηλικιωμένοι άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούν τις τεχνολογίες, ο υπουργός ήταν καθησυχαστικός λέγοντας πως καταρχάς, από τις 24 Ιουνίου και μετά μπορούν να πάνε στα ΚΕΠ και να βγάλουν προσωπικό αριθμό, αλλά ακόμα και αν δεν κάνουν απολύτως τίποτα, μετά από τρεις μήνες ο προσωπικός αριθμός θα αποδοθεί αυτόματα σε όλους τους Έλληνες πολίτες.
Μιλώντας για το ζήτημα της αξιολόγησης της Δημόσιας Διοίκησης, ο κ. Παπαστεργίου την χαρακτήρισε εξαιρετική, καθώς πρεπει να έχει ήδη ξεπεράσει τις 70.000 απαντήσεις και είναι η «μεγαλύτερη έρευνα που έχει τρέξει σε επίπεδο ελληνικού δημοσίου ποτέ».
«Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε τι γίνεται στις διάφορες υπηρεσίες μας, τι γίνεται στην αυτοδιοίκηση, τι γίνεται στις ψηφιακές υπηρεσίες του κράτους. Είναι κάτι το οποίο γίνεται ευκαιριακά και για λόγους εντυπωσιασμού; Όχι και θα επιμείνω. Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε αυτή την πρώτη αποτύπωση», τόνισε ο κ. Παπαστεργίου επισημαίνοντας ότι με όσα καταγράφονται στο ερωτηματολόγιο, δημόσιες υπηρεσίες όπως το Υπουργείο Εσωτερικών, ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, θα μπορούν να δουν πού πάσχουν.
«Δεν είναι κακό να κοιτιόμαστε καμιά φορά στον καθρέφτη για να δούμε τελικά πού βρισκόμαστε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παπαστεργίου κλήθηκε να δώσει μια απάντηση και για το θέμα της ακρίβειας καθώς και για μια νέα εφαρμογή με καταγγελίες πολιτών κατά της ακρίβειας.
«Η τεχνολογία μπορεί να δώσει λύσεις παντού», είπε ο κ. Παπαστεργίου, εξηγώντας ότι ο e-Καταναλωτής θα γίνει «λίγο πιο ζωντανός, λίγο πιο χρήσιμος σε σχέση με την αλληλεπίδραση που μπορεί να έχει με τον πολίτη», καθώς θα «μπορείς να χρησιμοποιήσεις και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, να δεις και να ματσάρεις ποιες είναι οι τιμές, να βάλεις μια παραγγελία και να σου βρει μόνο του τις τιμές και πιθανώς να σε φτάσει μέχρι το καλάθι για να αγοράσεις».
«Είναι πολύ χρήσιμα εργαλεία τα οποία γίνονται ακόμα πιο ευέλικτα χάρη στις τεχνολογίες που προέκυψαν», ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος