Η κατασκευή ενός φθηνού αυτοκινήτου δεν είναι απαραίτητα η πιο οικονομική διαδικασία για μία αυτοκινητοβιομηχανία. Τα έξοδα για σχεδιασμό, ασφάλεια, υλικά και συστήματα ανεβάζουν σημαντικά την αξία του — πολλές φορές σχεδόν όσο ενός ακριβού μοντέλου. Έτσι, οι εταιρείες επιλέγουν να διαθέτουν μοντέλα με μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, παρά πιο μικρά και φθηνά.
Τα μικρά αυτοκίνητα πλέον σπανίζουν, με πολύ μικρό ποσοστό πωλήσεων. Αυτό φαίνεται σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα, όπου το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας είναι κοντά στο 5%. Επιπλέον, οι οικογένειες προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες τους με ένα βασικό αυτοκίνητο, και όχι με δεύτερο, μικρότερο.
Ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία από την Kelley Blue Book, εταιρεία τιμολόγησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, που δείχνουν ότι μάρκες που θεωρούνταν “οικονομικές” έχουν αυξήσει τις τιμές τους πολύ περισσότερο από τον μέσο όρο, ενώ οι πολυτελείς μάρκες είχαν μικρότερες αυξήσεις.
Οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες και απαιτήσεις. Δεν αρκούνται σε βασικό εξοπλισμό, ζητούν οθόνες αφής, κάμερες, θερμαινόμενα καθίσματα και προηγμένα ηχοσυστήματα. Και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για αυτά. Όμως, όσο αυξάνονται οι απαιτήσεις, τόσο ακριβαίνουν και οι “απλές” εκδόσεις.
Στην Ευρώπη, λίγοι κάνουν προπαραγγελίες — οι περισσότεροι αγοράζουν από το στοκ. Οι αντιπροσωπείες εκμεταλλεύονται αυτή την τακτική, αποφεύγοντας να φέρνουν φθηνά μοντέλα και προτιμώντας εκείνα με υψηλότερο κέρδος.
Στην ελληνική αγορά, βλέπουμε ξεκάθαρη μείωση των πωλήσεων βασικών εκδόσεων, ενώ πολλές αντιπροσωπείες πλέον δεν φέρνουν καν τις απλές εκδόσεις. Μοντέλα που κάποτε ήταν προσιτή επιλογή για νέους οδηγούς έχουν είτε αποσυρθεί είτε κοστίζουν πλέον πολύ περισσότερο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος