Στις 13 Ιουνίου 2025, στο Διεθνές Φεστιβάλ Animation του Annecy, η Disney Animation παρουσίασε επίσημα αποσπάσματα από το πολυαναμενόμενο “Zootopia 2”. Με διευκρίνηση ότι απαγορεύεται η καταγραφή και μαγνητοσκόπηση του υλικού, καθώς αυτό που θα έδειχναν δεν είναι τελικό προϊόν αλλά ακόμα υπό επεξεργασία, συλλέξαμε από μνήμης τα σημαντικότερα σημεία της παρουσίασης και σας τα παραθέτουμε.
Επιστροφή στη Zootopia
Η εκδήλωση δεν ήταν απλώς μια αποκάλυψη ενός sequel: ήταν ένα πολιτισμικό γεγονός που περιλάμβανε προβολές, παρουσίαση απρόβλητου υλικού στο κοινό, αυτόγραφα σε μοναδικές λιθογραφίες και ουσιαστικό διάλογο για το μέλλον του animation.
Κεντρικοί πρωταγωνιστές της ημέρας ήταν οι Jared Bush, σκηνοθέτης της Zootopia, και ο Ron Clements, θρυλικός δημιουργός των “Aladdin”, “Moana” (σε εμάς γνωστή ως “Βαϊάνα”) και το “The Little Mermaid” (δηλαδή τη “Μικρή Γοργόνα”). Θα επανέλθουμε με νέο κείμενο για αυτή τη συνάντηση κορυφής.
Πιο Σουρεαλιστικά από Ποτέ, Επιστρέφουμε
Εννέα χρόνια μετά την πρώτη ταινία, η Zootopia (“Ζωούπολη” στα Ελληνικά) και οι χαρακτήρες της επιστρέφουν με περισσότερη αυτογνωσία, κοινωνική πολυπλοκότητα και κινηματογραφική ωριμότητα.
Ο Jared Bush ανέβηκε στη σκηνή του Annecy και μοιράστηκε με το κοινό τις πρώτες σκηνές, τα οπτικά concepts και τις θεματικές βάσεις του νέου έργου.
Η συνέχεια εστιάζει και πάλι στους χαρακτήρες της Judy Hopps και του Nick Wilde, αλλά προσθέτει νέα επίπεδα στις μεταξύ τους σχέσεις, εν μέσω μιας πόλης που έχει αλλάξει. Η Zootopia δεν είναι πλέον απλώς ένας πολυπολιτισμικός παράδεισος. Είναι ένας οργανισμός που προσπαθεί να ανασάνει μέσα σε νέες κοινωνικές, τεχνολογικές και πολιτικές πιέσεις.
«Αν η πρώτη ταινία ήταν για τις προκαταλήψεις, η δεύτερη είναι για το πώς χτίζεται –ή καταρρέει– η εμπιστοσύνη σε κοινωνίες υπό πίεση», δήλωσε ο Bush.
Η σκηνή των τίτλων περιλαμβάνει μια παλαβή καταδίωξη που για πρώτη φορά στην “σε σχέση” συνήπαρξη τους, συνεργάζονται. Τα πάντα όμως γίνονται μαντάρα και καταλήγουν σε ψυχοθεραπεία ζευγαριών, καθώς οι διαφορετικές προσεγγίσεις τους στην καταπολέμηση της παρανομίας, εκθέτει το αστυνομικό σώμα.
Εκεί, ανάμεσα σε βαρεμένα ζευγάρια, θα προσπαθήσουν να πείσουν για τα αυτονόητα: δεν πρέπει κάποιοι να είναι πανομοιότυποι για να ολοκληρώσουν τους κοινούς τους στόχους, μερικές φορές το να συμπληρώνει ο ένας τα κενά του άλλου, είναι εξαιρετικό εργαλείο.
Μια Ταινία για το Σήμερα που θα Συζητάμε στο Μέλλον
Λίγες στιγμές αφού η πολυβραβευμένη σκηνοθέτις Σελιν Σονγκ ανέφερε πως η πρώτη “Ζωούπολη” είναι τόσο αγαπημένη της ταινίας που θα ήθελε να είναι η τελευταία ταινία που θα δει πριν πεθάνει, ο πήχης για το δεύτερο μέρος είναι εξίσου ψηλά ώστε ίσως σε λίγα χρόνια η υποψήφια για Όσκαρ δημιουργός των “Ξεχασμένων Ζωών” να λέει ότι το δεύτερο μέρος την κάλυπτε περισσότερο.
Το “Zootopia 2” παρουσιάστηκε ως περισσότερο «αστυνομικό (χιουμοριστικό) κοινωνικό δράμα» παρά ως απλή οικογενειακή περιπέτεια. Ο Bush ανέφερε πως, μεγαλώνοντας μαζί με το κοινό της πρώτης ταινίας, το sequel εξερευνά τι σημαίνει να προσπαθείς να αλλάξεις ένα σύστημα από μέσα, όταν νιώθεις ότι σε απορρίπτει.
Χωρίς να αποκαλυφθούν όλες οι λεπτομέρειες της πλοκής, έγινε σαφές πως η Judy Hopps πλέον εργάζεται σε πιο περίπλοκες υποθέσεις, ενώ ο Nick Wilde αντιμετωπίζει τις δυσκολίες του να διατηρήσει την εμπιστοσύνη τόσο στους άλλους όσο και στον εαυτό του.
Η πόλη της Zootopia έχει εξελιχθεί και οπτικά. Υπάρχουν νέες συνοικίες, νέοι πληθυσμοί και νέα τεχνολογικά στοιχεία, που εισάγουν σύγχρονες θεματικές γύρω από την παρακολούθηση, την παραπληροφόρηση και τον έλεγχο.
Το πιό διασκεδαστικό δε ήταν οι χιλιάδες αφίσες που έχουν προσαρμώσει ονόματα όπως γνωστές μάρκες, σε λογοπαίγνια με τα ζώα.
Η Τεχνολογία & η Αφήγηση γίνονται Εργαλείο, Όχι Σκοπός
Η νέα ταινία διακρίνεται και για τη χρήση “animation αιχμής”, όπως θα το αποδίδαμε στα Ελληνικά, αλλά πάντα με γνώμονα την αφήγηση. Ο Bush εξήγησε πως, αντί να κυνηγούν απλώς την τεχνική αρτιότητα, εστίασαν στο να κάνουν τον θεατή να συναισθανθεί:
«Μπορούμε πια να δείξουμε τα πάντα. Το ερώτημα είναι: Τι διαλέγουμε να δείξουμε και γιατί;»
Σκηνές που παρουσιάστηκαν έδειχναν συγκλονιστικά λεπτομερείς υφές γούνας, ρεαλιστικά αστικά τοπία και δυναμικά φωτιστικά περιβάλλοντα, χωρίς όμως να χάνεται ο στιλιζαρισμένος χαρακτήρας του πρώτου φιλμ.
Ιδιαίτερα σε μια σκηνή δράσης που προβλήθηκε ανολοκλήρωτη και παρουσίαζε μια καταδίωξη, η κίνηση κάμερας και σωμάτων ήταν εντυπωσιακή.
Χιούμορ, Συγκίνηση και Αμφισβήτηση
Όπως τόνισε η Disney, η ταινία δεν χάνει την ταυτότητα της “Zootopia”. Υπάρχει άφθονο χιούμορ, σάτιρα της σύγχρονης κοινωνίας και γνήσια συναισθηματική φόρτιση. Όμως, αυτήν τη φορά το ερώτημα δεν είναι μόνο «πώς νικάς την προκατάληψη», αλλά «τι θυσιάζεις για να διατηρήσεις την ηθική σου μέσα σε ένα σύστημα που δεν αλλάζει εύκολα».
Οι θεματικές της ταινίας είναι επίκαιρες: fake news, πολιτικοί λαϊκιστές, ο ρόλος των μέσων, η εξουσία των μυστικών υπηρεσιών. Όλα αυτά, βέβαια, με την αισθητική και την έξυπνη αλληγορία που μόνο η Zootopia ξέρει να προσφέρει.
Μαύρο Φίδι που σας έφαγε!
Ο χαρακτήρας του φιδιού εισέρχεται μάλιστα με ξεκαρδιστικό τρόπο και πολύ ενδιαφέρον παρασκήνιο. Οι σκιτσογράφοι και σεναριογράφοι έψαχναν έμπνευση για ένα χαρακτήρα που θα θύμιζε το φίδι στο “Βιβλίο της Ζούγκλας” αλλά “περισσότερο στο σήμερα”. Τότε ένας animator είδε το παρακάτω απόσπασμα (την εισαγωγή από το 1.30 και μετά) με τον τότε υποψήφιος (και αργότερα βραβευμένος με Όσκαρ) Ke Huy Quan να μιλάει σαν καρτούν. Πήρε την απόφαση, χωρίς να πάρει άδεια, να προσαρμόσει τη φωνή του στον ζωγραφιστό χαρακτήρα και όλοι έμειναν με το στόμα ανοιχτό. Από τότε ήξεραν ότι αυτή η φωνή θα ταιριάξει τέλεια σε ένα χαρακτήρα που η φύση του τον προκαλεί να είναι κακός αλλά μέσα του έχει και… τη χαρά της ζωής.
Πιο αναλυτικά, το φίδι που θα παίξει καταλυτικό ρόλο, θα επιχειρήσει να κλέψει το βιβλίο που εξηγεί πως η “Ζωούπολη” μεταμορφώθηκε από ένα τοπίο με πάγους, στη Νεοϋορκέζικη προσομοίωση που βλέπουμε στην προηγούμενη ταινία. Σε εκείνο το βιβλίο όμως κρύβονται πολλά περισσότερα μυστικά που αν αποκαλυφθούν… ζήτω που καήκαμε.
Αναφορές και σε άλλες κινηματογραφικές ταινίες
Θυμάστε τον αρουραίο στο πρώτο μέρος που θύμιζε τον Μάρλον Μπράντο στο “Νονό”. Ε, επιστρέφει και έχει μια κορούλα που πολύ θα χαιρόσουν να την έβλεπες στη φάκα, καθώς είναι πολύ κακομαθημένη και χαϊδεμένη. Αυτοί οι χαρακτήρες, μας είπαν, ότι θα έχουν επιτελικό ρόλο στην ιστορία.
Το Τρέιλερ μας εισάγει στον ακόμα πιό παράλογο κόσμο της “Ζωούπολης”
Είναι αλήθεια πως δεν καταλάβαμε επακριβώς τί θα δούμε στη συνέχεια της ταινίας, παρά τον σαφή αφηγηματικό άξονα. Μοιάζει το ένα αστείο να διαδέχεται το άλλο, νέοι χαρακτήρες να εισέρχονται, παλιοί να επαναφέρονται (μας διαβεβαίωσαν ότι ο βραδύποδας θα έχει τουλάχιστον μια βασανιστικά αργή σεκάνς). Και, μα την αλήθεια, το τρέιλερ και μας μπέρδεψε περισσότερο, και μας ιντρίγκαρε ισάξια. Ο χρόνος περνάει γρήγορα και η αγωνία μας κορυφώνεται.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος