Το Netflix δεν βάζει θεμέλια σε προγράμματα και σειρές. Χτίζει γέφυρες, ή για να ακριβολογούμε… τις ζωγραφίζει και τις κάνει να μοιάζουν τελείως αληθοφανείς.
Αν κάτι κατέστη ξεκάθαρο στο Annecy 2024, είναι ότι το animation δεν είναι πλέον προνόμιο των παραδοσιακών αγορών (ΗΠΑ, Ιαπωνία). Είναι ένα παγκόσμιο μέσο έκφρασης, και το Netflix φροντίζει να το αποδείξει — όχι στα λόγια, αλλά στην πράξη.
«Είμαστε ένα στούντιο χωρίς σύνορα», δήλωσε ο John Derderian, επικεφαλής της ομάδας Netflix Series Animation. «Η επόμενη σπουδαία animated ιστορία μπορεί να έρθει από οπουδήποτε… και να αγαπηθεί από τους πάντες».
Αυτό δεν είναι απλώς ένας ευφυής τρόπος branding. Είναι αποτέλεσμα δουλειάς του στούντιο, των δημιουργών και παραγωγών που εκτείνονται από τη Σεούλ έως τη Βουδαπέστη και από τη Μαδρίτη έως το Τόκιο.
Samuel: Το Γαλλικό Διαμάντι που Γίνεται Παγκόσμιο
Μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του Annecy ήταν η ανακοίνωση πως το Netflix αναλαμβάνει την παγκόσμια διανομή της σειράς “Samuel”, ενός animation με τεράστια απήχηση στη Γαλλία, το οποίο δημιούργησε η Emilie Trench.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρνουμε το “Samuel” στο παγκόσμιο κοινό. Είναι ένα έργο που ενσαρκώνει απόλυτα το πνεύμα μας: αυθεντικότητα, συναισθηματική δύναμη και πολιτισμική ρίζα», δήλωσε ο Derderian.
Η σειρά είναι ένα τρυφερό δράμα με χιούμορ και κοινωνικές προεκτάσεις, το οποίο θίγει ζητήματα οικογένειας, ψυχικής υγείας και προσωπικής ταυτότητας. Το γεγονός ότι μια τέτοια παραγωγή, με ξεκάθαρα γαλλική ταυτότητα, εντάσσεται στο διεθνές Netflix slate, αποδεικνύει πως δεν απαιτείται παγκοσμιοποιημένη “ουδετερότητα” για να ταξιδέψει μια ιστορία. Χρειάζεται αλήθεια και τολμηρά βήματα.
Ένας Παγκόσμιος Χάρτης Animation
Ο John Derderian παρουσίασε έναν παγκόσμιο χάρτη, σημειώνοντας τα σημεία όπου το Netflix έχει ενεργές παραγωγές animation. Η εικόνα ήταν εντυπωσιακή: Σίδνεϊ, Σεούλ, Παρίσι, Βουδαπέστη, Μαδρίτη, Λος Άντζελες, Τόκιο, Δουβλίνο, και πολλές ακόμα πόλεις αποτυπωμένες ως σημεία-φάροι δημιουργίας.
«Δεν μπορούμε να είμαστε “ένα πράγμα” μόνο. Με πάνω από 700 εκατομμύρια θεατές, πρέπει να φτιάξουμε την καλύτερη εκδοχή κάθε είδους animation», είπε.
Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκε συνεργασία με:
-Sun Creature (Δανία/Γαλλία): συν-παραγωγοί του “Splinter Cell”
–Fost (Γαλλία): υπεύθυνοι για το εντυπωσιακό look της ίδιας σειράς
-Digic (Ουγγαρία): το CG studio που φέρνει στη ζωή το Magic: The Gathering
Flying Bark (Αυστραλία): βασικοί συνεργάτες για το “Ghostbusters” και το “Stranger Things” -την Animated έκδοση που αναφέραμε σε προηγούμενο κείμενο.
–Brown Bag Films (Ιρλανδία): παραγωγοί των νέων σειρών με ήρωες τον Horton και τους Sneetches
«Ψάχνουμε νέες φωνές απ’ όλον τον κόσμο. Φωνές με τόλμη, προσωπικότητα και πολιτισμικό βάθος», υπογράμμισε ο Derderian.
Η Ιαπωνική Απόλυση: Από Τόκιο με Anime
Αν και το Annecy δεν εστίασε αποκλειστικά στο anime slate της πλατφόρμας, έγινε σαφές ότι η ομάδα στο Τόκιο μεγαλώνει ραγδαία, συνεχίζοντας την παράδοση των Dandadan και Sakamoto Days.
Η Netflix ενισχύει τη συνεργασία της με ιαπωνικά στούντιο και συγγραφείς manga, χτίζοντας από τη βάση πρωτότυπα έργα που ξεπερνούν το fan service και επενδύουν στο δραματουργικό βάθος.
Σειρές για Όλους, Από Παντού
Ο John Derderian και οι συνεργάτες του τόνισαν ότι το μέλλον της πλατφόρμας δεν καθορίζεται από τα genres αλλά από την πολυφωνία. Η στρατηγική αυτή δεν είναι μόνο αισθητική ή αφηγηματική. Είναι πολιτική — και πολιτισμική.
Το Netflix φέρνει στην ίδια πλατφόρμα:
Έναν Αμερικανό ελέφαντα που λύνει προβλήματα στη ζούγκλα (Horton)
-Μια Γαλλίδα ηρωίδα που αναζητά την ταυτότητά της (Samuel)
-Έναν Ιάπωνα σαμουράι με μπλε μάτια που διψά για εκδίκηση (Blue Eye Samurai)
-Έναν Ούγγρο μάγο που σώζει κόσμους σε CGI (Magic)
-Ένα Νεοϋορκέζικο ροκοκό ξενοδοχείο γεμάτο φαντάσματα (Haunted Hotel)
Και όλα αυτά… στην ίδια σεζόν.
Η Φιλοσοφία: Παγκοσμιότητα χωρίς Ομογενοποίηση
Η κυρίαρχη διαφορά του Netflix από άλλα δίκτυα στον χώρο του animation είναι ότι δεν ζητά από τους δημιουργούς να “προσαρμοστούν” στη διεθνή αγορά. Το ζητούμενο είναι να εκφραστούν αυθεντικά, να τιμήσουν τον πολιτισμό τους και να μεταφέρουν τις τοπικές ιστορίες στο παγκόσμιο κοινό — όχι να τις αποστειρώσουν.
«Οι καλύτερες ιστορίες έχουν τοπικό χρώμα αλλά οικουμενική αλήθεια», εξήγησε η Dominique Bazay.
Η Netflix φαίνεται να το έχει κατανοήσει απόλυτα.
Ένα Ανοιχτό Παράθυρο προς τον Κόσμο
Η πλατφόρμα δεν απευθύνεται πλέον μόνο στους δημιουργούς του Χόλιγουντ. Μέσα από το Annecy, έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα:
-Προς τους φοιτητές κινουμένων σχεδίων της Λυών.
-Προς τους animators της Σεούλ.
-Προς τα μικρά studios της Λατινικής Αμερικής.
-Προς τις ανερχόμενες φωνές της Αφρικής.
«Το επόμενο BoJack μπορεί να μην είναι από την Καλιφόρνια. Μπορεί να έρθει από το Ναϊρόμπι ή το Βελιγράδι. Και θα είμαστε εδώ για να το στηρίξουμε», κατέληξε ο Derderian.
Ένας Κόσμος, Άπειρες Ιστορίες
Η παγκοσμιοποίηση του animation δεν είναι πλέον πρόβλεψη. Είναι πραγματικότητα. Και αν το Netflix δείχνει τον δρόμο, τότε το μέλλον ανήκει στους δημιουργούς που λένε ιστορίες με τοπική καρδιά και παγκόσμιο νου.
Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα storyboard, ένα μικρό studio… και μια ιστορία που δεν μπορείς να βγάλεις από το μυαλό σου.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος