Οι Βρετανοί θα επέστρεφαν κατά 100/% στο Βόλο για τις διακοπές τους, με δεύτερους τους Γάλλους και τρίτους τους Ιταλούς. Επιπλέον είναι αυτοί που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα κατά τη διαμονή τους στο Βόλο, με δεύτερους τους Ιταλούς. Όλοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη συνολική τους εμπειρία στην περιοχή. Τα στοιχεία προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας που υλοποιήθηκε το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο του 2015 σε 563 τουρίστες κρουαζιέρας οι οποίοι επέλεξαν να παραμείνουν στην περιοχή κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, χωρίς να συμμετέχουν σε κάποια από τις οργανωμένες εκδρομές κρουαζιέρας. Τα ευρήματα επεξεργάστηκε το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Βόλου.
Αναφορικά με το δείγμα 42,1% ήταν άνδρες και 57,9% γυναίκες. Η κατανομή των ατόμων του δείγματος ως προς την ηλικία ήταν 46,6% άνω των 60 ετών, 34,1% από 45 έως 59 ετών ενώ τα ποσοστά μειώνονται όσο μειώνεται η ηλικιακή ομάδα, με το ποσοστό κάτω των 44 ετών να είναι αθροιστικά το 19,3% του συνόλου.
Αναφορικά με το επίπεδο εκπαίδευσης, Γ βάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει το 50,4% και ακολουθεί με 45% η Β βάθμια εκπαίδευση. Α βάθμια εκπαίδευση δηλώνει μόνο το 4,6%.
Τέλος, ως προς την ειδικότητα και με βάση τη στάθμιση, το 21,7% ήταν Ιταλοί, ακολουθεί το 15,6% που ήταν Γερμανοί, και σε επόμενη θέση με όμοια περίπου ποσοστά δηλώνονται οι Βρετανοί και οι Γάλλοι. Το υπόλοιπο 44% είναι διαφόρων εθνικοτήτων ενώ γενικά στο δείγμα συμμετείχαν άτομα από 21 διαφορετικές εθνικότητες.
Το 86,4% των ατόμων του δείγματος δήλωσε ότι επισκέπτεται την περιοχή για πρώτη φόρα και μόνο για το 13,6% η περιοχή ήταν γνωστή.
Ειδικότερα εξετάζοντας τις κατανομές των ποσοστών προκύπτει ότι:
-Ως προς την συμπεριφορά των κατοίκων το υψηλότερο ποσοστό των επιβατών δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο ενώ το αθροιστικό ποσοστό των 2 κατηγοριών που εκφράζουν τις 2 θετικότερες απαντήσεις είναι 89%.
-Ως προς την παροχή πληροφοριών τουριστικού χαρακτήρα επίσης το ποσοστό της θετικότερης κατηγορίας είναι το υψηλότερο με το αθροιστικό ποσοστό των 2 κατηγοριών που εκφράζουν τις 2 θετικότερες απαντήσεις είναι 88,8%.
-Αναφορικά με την γενική αίσθηση ασφάλειας που δίνει η πόλη στους επισκέπτες, επίσης η τάση είναι όμοια με το ποσοστό της θετικότερης κατηγορίας να είναι το υψηλότερο ενώ το αθροιστικό ποσοστό των 2 κατηγοριών που εκφράζουν τις 2 θετικότερες απαντήσεις είναι 87,6%.
-Αναφορικά με την καθαριότητα της περιοχής όπως η πόλη ή οι ακτές, ο βαθμός ικανοποίησης είναι και πάλι πάρα πολύ υψηλός. Το αθροιστικό ποσοστό των ικανοποιημένων επιβατών είναι 72,2%. Από το ποσοστό που υπολείπεται ένα μεγάλο μέρος αφορά μετριότερη βαθμολογία και μόνο το 15% αφορά δυσαρεστημένους επισκέπτες.
-Εξετάζοντας τον βαθμό ικανοποίησης από την λειτουργία των κοινόχρηστων χώρων όπως πάρκα, πλατείες, πεζοδρόμια, κλπ επίσης η τάση αφορά υψηλό βαθμό ικανοποίησης καθώς το 76% των επιβατών δείγματος έχουν δηλώσει τις 2 θετικότερες απαντήσεις
-Τέλος, αναφορικά με την αξιολόγηση της γενικής λειτουργίας της περιοχής όπως το κυκλοφοριακό, το παρκάρισμα, τα ωράρια της αγοράς, κλπ η στάση των επισκεπτών είναι όμοια θετική καθώς το 78% έχουν δηλώσει ικανοποιημένοι σε κάποιο βαθμό με τους δυσαρεστημένους επιβάτες να περιορίζονται στο 6% του δείγματος.
Αξιοθέατα
Εξετάζοντας το ποσοστό επισκεψιμότητας των αναφερόμενων αξιοθέατων – στοιχείων προκύπτει ότι κύρια αξιοθέατα αναδεικνύονται τα παρακάτω: Περίπατος στην παραλία, Επίσκεψη στην εμπορική αγορά , Επίσκεψη σε εκκλησίες της περιοχής. Σε επόμενη θέση και με μικρότερα ποσοστά επισκεψιμότητας εμφανίζονται τα: Αρχαιολογικό μουσείο της πόλης, Τα χωριά του Πηλίου και , η Τοπική κουζίνα – ταβέρνες – τσιπουράδικα
Τέλος, με τα συγκριτικά μικρότερα ποσοστά (κάτω του 20% των επισκεπτών) δηλώθηκαν τα: Αρχαιολογικοί χώροι, Άλλα μουσεία της περιοχής, Πεζοπορία, Κοντινές ακτές
Εξετάζοντας τον βαθμό ικανοποίησης από τα παραπάνω αξιοθέατα προκύπτει υψηλή μέση τιμή βαθμολόγησης (άνω της τιμής 4) σε όλα τα αξιοθέατα. Αντίστοιχα, τα αθροιστικά ποσοστά θετικών απαντήσεων στο σύνολο των κατηγοριών είναι άνω του 85% με αντίστοιχες αθροιστικές τιμές ποσοστών απαντήσεων μικρής ικανοποίησης κάτω του 8%.
Ο περίπατος στην παραλία, δράση, δραστηριότητα που επιλέγεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των ατόμων του δείγματος, κρίνεται πολύ ικανοποιητικά με ποσοστό απόλυτα θετικής ικανοποίησης 64%.
Όμοια πολύ υψηλές είναι οι αξιολογήσεις των άλλων 2 δράσεων με υψηλή επισκεψιμότητα, δηλαδή της τοπικής εμπορικής αγοράς και των εκκλησιών.
Μετακίνηση επιβατών
Εξετάζοντας την χρήση μέσων και γενικά τρόπων μετακίνησης για την επίσκεψη στην περιοχή προκύπτει ότι το λεωφορείο έχει καταγραφεί από το 52% των επιβατών και ακολουθεί η μετακίνηση με τα πόδια που έχει επιλεγεί από το 42,6%.
Ταξί έχει χρησιμοποιήσει το 11,9% των ατόμων του δείγματος ενώ άλλα μέσα δηλώθηκαν με πολύ μικρό ποσοστό.
Εξετάζοντας τον βαθμό ικανοποίησης από τους παραπάνω τρόπους μετακίνησης προκύπτει και πάλι υψηλή μέση τιμή βαθμολόγησης η οποία είναι άνω της τιμής 4,5 κυρίως για τους 3 πιο χρησιμοποιούμενους τρόπους μετακίνησης.
Αγορά-Χρήματα που ξοδεύουν
Όπως αναφέρθηκε, έχει επισκεφτεί την τοπική εμπορική αγορά πάνω το 50% των επιβατών ενώ η πλειοψηφία αυτών είναι ικανοποιημένη σε πολύ μεγάλο βαθμό από αυτή.
Εξετάζοντας ειδικότερα αν οι επιβάτες έχουν ψωνίσει κάτι από την περιοχή, προκύπτει ότι το 68,6% έχουν απαντήσει θετικά. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο του αντίστοιχου παραπάνω κάτι που οφείλεται στην πραγματοποίηση αγορών και εκτός του εμπορικού κέντρου τα πόλης.
Στην ερώτηση αν έχει αξιοποιηθεί από τους επιβάτες κρουαζιέρας η ύπαρξη προσφορών σε καταστήματα της αγοράς, θετικά απάντησε μόνο το 15,4% των ατόμων του δείγματος συνολικά. Το παραπάνω ποσοστό αν σταθμιστεί μόνο στα άτομα που δήλωσαν ότι έκαναν αγορές προκύπτει ότι το 22,4% των ατόμων που έχουν πραγματοποιήσει αγορές έχουν κάνει χρήση των προσφορών, ποσοστό που ωστόσο και πάλι είναι χαμηλό.
Εξετάζοντας την δαπάνη σε € των ατόμων του δείγματος κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στην περιοχή προκύπτει ότι η μέση δαπάνη είναι 34,11 ανά επιβάτη. Εξετάζοντας την παραπάνω απάντηση σε συνάρτηση με τις απαντήσεις της ερώτησης αναφορικά με το αν κάποιος έχει αγοράσει προϊόντα από την περιοχή προκύπτει ότι στην περίπτωση της αγοράς προϊόντων τότε η μέση δαπάνη είναι 47,08 € σε αντίθεση με τις περιπτώσεις των υπόλοιπων ατόμων που δεν έχουν προχωρήσει σε αγορές όπου η μέση δαπάνη είναι 5,94 €.
Πρέπει να διευκρινιστεί ότι με βάση την εκτίμηση των συνεντευκτών που διένειμαν το ερωτηματολόγιο, το ποσό που δηλώθηκε ως δαπάνη κατά την επίσκεψη στην περιοχή, αφορούσε το συνολικό ποσό που δαπανήθηκε από τα άτομα που συνταξίδευαν μαζί.
Επίσης, από παρατήρηση προκύπτει ότι η συνηθέστερη περίπτωση για άτομα που συνταξιδεύουν αφορά ζευγάρια. Μεμονωμένοι επισκέπτες αλλά και ζευγάρια με παιδιά συναντώνται με όμοια συχνότητα και συνεπώς εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο το πλήθος των ατόμων που συνταξιδεύουν είναι 2 και άρα η παραπάνω δαπάνη αντιστοιχεί σε 2 επιβάτες.
Συνεπώς μια ασφαλέστερη εκτίμηση για τη μέση δαπάνη κατ άτομο είναι η:
Μέση δαπάνη ανά άτομο: 17,05
Μέση δαπάνη ανά άτομο που έχει κάνει αγορά: 23,54
Κάνοντας μια εκτίμηση του συνολικού ποσού και με βάση τις παρακάτω υποθέσεις προκύπτει:
Επιβάτες κρουαζιεροπλοίων ανά έτος (2015): 58.000 άτομα
Εκτίμηση πλήθους ατόμων, που μένουν στην περιοχή και δεν επιλέγουν την συμμετοχή τους σε κάποια από τις οργανωμένες εκδρομές (65%): 37.700 άτομα
Εκτίμηση συνολικής δαπάνης ανά έτος: 37.700 x 17,05= 642.785 €
Εκτίμηση συνολικής δαπάνης ανά έτος για την αγορά προϊόντων : 37.700 x 68,6% x 47,08=608.796,18 €
Συνολική ικανοποίηση από την περιοχή
Εξετάζοντας την γενική ικανοποίηση από τη συνολική εμπειρία από την περιοχή το 61,4% των επιβατών του δείγματος δήλωσε ικανοποιημένο με το αθροιστικό ποσοστό των 2 θετικότερων απαντήσεων να είναι 88%. Δυσαρεστημένο ή μάλλον δυσαρεστημένο δήλωσε μόνο το 5,3% των ατόμων. Παράλληλα, εξετάζοντας την προοπτική να επαναλάβουν την επίσκεψή τους κάνοντας διακοπές στην περιοχή, θετικά απάντησε το 76,6% των ατόμων επιβεβαιώνοντας έτσι τα υψηλά ποσοστά ικανοποίησης που δηλώθηκαν.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος