Θεατρικά αναλόγια, με ελεύθερη είσοδο, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Στο πλαίσιο του προγράμματος Δημιουργία και καθιέρωση του Φεστιβάλ «Η δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο», πραγματοποιείται, στις 21 και 22 Μαΐου, ένα διήμερο θεατρικών αναλογίων με έργα Ελλήνων θεατρικών συγγραφέων, τα οποία σκηνοθετούν νέοι σκηνοθέτες, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Περισσότεροι από εφτά χιλιάδες θεατές όλων των ηλικιών παρακολούθησαν στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά το πρόγραμμα Δημιουργία και καθιέρωση του Φεστιβάλ «Η δυναμική του ελληνικού λόγου στο θέατρο» (2018-2020), στη διάρκεια τριών μηνών (Μάρτιος-Απρίλιος-Μάιος), το οποίο ολοκληρώνεται με παραστάσεις και θεατρικά αναλόγια ανοιχτά στο κοινό, με ελεύθερη είσοδο.
Το κοινό μπορεί να παρακολουθήσει, έως την Πέμπτη 31 Μαΐου, τις παραστάσεις των τριών έργων μέσω των οποίων υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Αυλή των Θαυμάτων του Ιάκωβου Καμπανέλλη σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, Ενυδρείο του Κώστα Μουρσελά, σε σκηνοθεσία Άσπας Τομπούλη και Πείνα, ένα σύγχρονο έργο του συγγραφέα Χαράλαμπου Γιάννου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, αλλά και θεατρικά αναλόγια τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά.

Μαθητές, εκπαιδευτικοί και ενήλικες παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον το «χτίσιμο» μιας θεατρικής παράστασης, μυήθηκαν στα μυστικά του ανεβάσματος ενός έργου, συνομίλησαν με τους συντελεστές, ανακάλυψαν τον μηχανισμό της θεατρικής πράξης εκ των έσω, μπήκαν εντέλει στα άδυτα του θεάτρου με συνοδοιπόρους συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, σκηνογράφους, ενδυματολόγους, φωτιστές.

Θεατρικά αναλόγια, με ελεύθερη είσοδο, στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Καλλιτεχνικός διευθυντής ΔΘΠ, υπεύθυνος υλοποίησης προγράμματος: Νίκος Διαμαντής

Το πρόγραμμα:

21 Μαΐου/17.15 – Κεντρική Σκηνή
Και Ιουλιέττα του Άκη Δήμου
Ο Ρωμαίος πέθανε. Εκείνη βυθισμένη στη θλίψη της κάθεται στην μπερζέρα του σαλονιού με πόδια γυμνά και στα χέρια τα ιερά γράμματα του αγαπημένου της. Κάπου κάπου τα ξεφυλλίζει. Άλλοτε μονολογεί. Περιμένει στωικά να περάσει ο χρόνος, να γλυκάνει ο πόνος και μέσα από τα βάθη της απελπισίας να σφιχταγκαλιάσει ξανά, δίχως σώμα, μονάχα με την ψυχή, εκείνη την ύπαρξη που κάποτε παράφορα ερωτεύθηκε.
Σκηνοθεσία: Ηλίας Φλωράκης
Πρωτότυπη Μουσική: Τάσος Σωτηράκης
Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Αγγελική-Ειρήνη Μήτση, Λία Τσάνα, Νικόλας Μίχας
Διάρκεια: 45’

18.30 – Κεντρική Σκηνή /Σε πρώτη παρουσίαση
Τρούφα της Φραντζέσκας Α. Γιαννακού
«Καλά, έχει τόση αξία ο άνθρωπος
«Μετά το ολοκαύτωμα γίναμε όλοι αθώοι.»
Ένα σταυροδρόμι. Ένας κόσμος σε μετάβαση. Ένας τόπος ορίων. Σ’ αυτόν τον κεντρικό άξονα ο άνθρωπος-καθρέπτης, ο άνθρωπος-προϊστάμενος, ο άνθρωπος-παπαγάλος και άλλοι καρναβαλιστές, ένα συλλογικό και ακαθόριστο «εμείς», προσπαθούν να κατανοήσουν, να προστατευθούν, να αυτοκαθορισθούν. Άνθρωποι καθημερινοί, περισσευούμενοι αναζητούν, ακίνητοι, ένα αποκούμπι, μία διέξοδο.

Σκηνοθεσία, μουσική επιμέλεια: Μαυραγάνη Γεωργία

Παιίζουν: Αγαπίου Νέδη, Αποσκίτης Γιάννης, Ασπρομάλλη Ευδοκία, Γεωργοσοπούλου Ναταλία, Δαβουρλή Ζωή, Κολιάκη Ελίνα, Κοντογιώργης Φίλιππος, Κούρου Λυδία, Λιαρόπουλος Παναγιώτης, Λιονάκης Νεκτάριος, Λούβαρη Άννα-Λούνα, Λυσανδρόπουλος Θανάσης, Μητσιόπουλος Χάρης, Μπίμης Τάσος, Νάστος Δημήτρης, Νικολάου Αλεξάνδρα, Νικολάου Σταυρούλα, Ομορεγκιέ-Νεάνθη Δανάη, Πάντου Φιλιώ, Παπούλια Μαρίνα, Ροδοπούλου Σύνθια, Σαχινιάν Ναρόντ, Σιώζος, Κωνσταντίνος, Τζίτζης Σίμος
Διάρκεια: 35’

19.30 – Κεντρική Σκηνή /Σε πρώτη παρουσίαση
Πόσα ζώα χωράει ένας άνθρωπος! του Τσιμάρα Τζανάτου
Ένα δωμάτιο, ένας άνθρωπος, μία κατσαρίδα και μια γάτα. Η αρχή ενός φιλοσοφικού διαλόγου, χωρίς τέλος. Οι ήρωες μπλέκονται σε μία σειρά καταστάσεων με τέτοια σφοδρότητα, που το ξε-μπλέξιμο μοιάζει πλέον αδύνατο. Η ταυτότητα αμφισβητείται, η αίσθηση της λογικής χάνεται και οι σταθερές που οικοδομούν την κοινωνία και τον άνθρωπο τίθενται στο μικροσκόπιο. Τι σημαίνουν έννοιες όπως «αλήθεια» και σεξουαλικότητα, τι είναι η γλώσσα, ποια η θέση του ανθρώπου μέσα στο περιβάλλον του και ποιες οι προθέσεις του απέναντί του; Αυτά αναρωτιούνται οι ήρωες και μαζί τους οι θεατές. Το έργο ακολουθεί τη ροή του συνειρμού και το παιχνίδισμα του ονείρου, με άφθονο χιούμορ αλλά και δόσεις μελαγχολίας, καθιστώντας το έργο μία ιδιαίτερη, σουρεαλιστική κωμωδία.
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Βουρνάς
Βοηθός σκηνοθέτη: Λυδία Τριγώνη
Βίντεο: Γιώργος Τσιρογιάννης

Παίζουν: Στέλιος Γιαννακός, Μάριος Ραμμός, Νίκος Βατικιώτης
Διάρκεια: 60’

21.00 – Φουαγιέ Α’ /Σε πρώτη παρουσίαση
Λο των Αλέκου Λούντζη και Αναστασίας Μητροπάνου
Ένα «διπλό» κορίτσι (Λο) που είναι παίκτης και παίγνιο ταυτοχρόνως, που χρησιμοποιεί τα όπλα της την ίδια στιγμή που τα ανακαλύπτει. Η αφήγηση μιας ακόμη «χρυσής εποχής» ως απόλυτο άλλοθι. Τα λύτρα της καλλιτεχνικής ταυτότητας και μία ιστορία εξουσίας με μιμητές, χωρίς ιδιοφυΐα. Ο θίασος προσφέρει στο κοινό μια αδιανόητη ψυχρολουσία, τέτοια που «λίγο μυαλό να είχαν, θα τη μοσχοπουλούσαν». Η ανταρσία γίνεται εν πλω, με τους επιβάτες στο καράβι. Η προϊστορία του ναυαγίου είναι μοιρασμένη σε ανθρώπους και σε δομές που τους υπερβαίνουν, επιπλέει στον αφρό. Η επαναφορά στην «τάξη» δεν θα μπορούσε να είναι αναίμακτη. Η παράσταση, όμως, πάντα ανεβαίνει, έστω και αν χρειαστεί να λυθεί ή να κοπεί από τη ρίζα κάθε «τεχνικό πρόβλημα».

Σκηνοθεσία: Θωμάς Βελισσάρης
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Ενδυματολογική, σκηνογραφική επιμέλεια: Τατιάνα Νικολαΐδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μάρω Καραγεώργου
Βοηθός Μ. Μάτσα: Δήμητρα Αγραφιώτη

Παίζουν: Αδριανός Γκάτσος, Θωμάς Βελισσάρης, Γιάννης Ναβραζίδης, Αντώνης Πριμηκύρης, Μελισσάνθη Ρεγκούκου, Μυρτώ Σαρρή
Διάρκεια: 70’

22 Μαΐου, 17.00 – Κεντρική Σκηνή
Θεατές του Μάριου Ποντίκα
Δύο συνεχόμενα δωμάτια ενός θλιβερού ξενοδοχείου. Δύο διαφορετικές σχέσεις ανθρώπων. Στην πρώτη περίπτωση ένα ζευγάρι εξαθλιωμένο και εξόριστο από τη ζωή οδηγείται συνειδητά στον θάνατο. Στη δεύτερη, ένα παράνομο ζευγάρι ενός άνεργου ηδονοβλεψία και μιας νοσοκόμας με παιδιά, σχολιάζουν τον διπλό θάνατο σαν άλλο ένα ειδησεογραφικό γεγονός, σαν μία ακόμα ταινία στο σινεμά ή ακόμα χειρότερα σαν μια θεατρική παράσταση.
Ο Ποντίκας, μέσα από το έργο του, φαίνεται να σχολιάζει την ίδια την τέχνη του θεάτρου, κάνοντας τον θεατή να συνειδητοποιήσει ότι δεν αποτελεί τίποτα περισσότερο από έναν ακόμα ηδονοβλεψία, που δέχεται εξίσου παθητικά τα δρώμενα επί σκηνής.
Σκηνοθεσία: Κώστας Μπακούρης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Sonia Agazzi
Σκηνικά, κοστούμια: Κασσιανή Λεοντιάδου

Παίζουν: Ηλίας Γεωργαθανασόπουλος, Γιάννης Κόλιας, Κατερίνα Κουφοπούλου, Γιώργος Κωνσταντίνου, Παντελία Τζαγκαράκη
Διάρκεια: 70’

18.30 – Κεντρική Σκηνή /Πρώτη παρουσίαση
Ειδικά γραμμένο για το Φεστιβάλ Νεοελληνικού έργου του ΔΘΠ
(Α) βεβαιότητες της Νίνας Ράπη
Η Έλσα, ο Σίμος, η Σία, ο Άρης: χαρακτήρες καθημερινοί οι οποίοι ξετυλίγουν μπροστά μας το νήμα της ζωής τους. Ζωές ιδιαίτερες και μοναδικές, ζωές με ένα σκοπό αλλά και ζωές εξαρτημένες, τρωτές, αβέβαιες. Τα δύο ζευγάρια του έργου προσπαθούν να επικοινωνήσουν, να εξωτερικεύσουν τα συναισθήματά τους, να ελευθερωθούν από τις αβεβαιότητές τους. Τα πρόσωπα στην καθημερινότητά τους έρχονται αντιμέτωπα με δυσκολίες, απογοητεύσεις, αληθινές στιγμές, τον έρωτα. Κάποια από αυτά αφήνονται να παρασυρθούν από τη θύελλα των συναισθημάτων τους, κάποια άλλα μάχονται να πετύχουν τον στόχο τους, ενώ άλλα λαχταρούν να εκπληρώσουν τις επιθυμίες τους. Θα καταφέρουν άραγε οι χαρακτήρες να δώσουν την αληθινή ευκαιρία στη ζωή τους;
Σκηνοθεσία: Ελένη Κορακάκη
Body Music performer, percussionist: Simone Mongelli Θεατρολόγος: Ξένια Καλαντζή

Παίζουν: Ευθύμης Γεωργόπουλος, Λήδα Δουμουλιάκα, Simone Mongelli, Ελεάννα Παναγουλέα, Νίκος Παντελίδης, Μάνος Παπαδάς
Διάρκεια: 50’

20.00 – Κεντρική Σκηνή
Το προξενιό της Αντιγόνης του Βασίλη Ζιώγα
Ο μοναχικός και συνεσταλμένος δάσκαλος ξεπερνά τις αναστολές του με τη βοήθεια του έμπειρου προξενητή και πάει επιτέλους να γνωρίσει τη νύφη. Την Αντιγόνη. Θα βρεθεί ανάμεσα στην πολυπληθή και πολύβουη οικογένειά της. Εκείνη σιωπηλή, ακίνητη, σκεπασμένη με πέπλο, αινιγματική και απόμακρη, θα του ξυπνήσει βαθιά ερωτικά συναισθήματα που ήταν για χρόνια κρυμμένα κάτω από το βάρος της πληκτικής ζωής του. Όμως η Αντιγόνη αρνείται να μιλήσει. Γιατί παραμένει πεισματικά βουβή; Γιατί δεν αποκαλύπτει το πρόσωπό της, παρά τις παρακλήσεις του υποψήφιου γαμπρού; Το μυστήριο, τραυματικό και γοητευτικό, στέκεται σαν αντίδοτο στη χρόνια μοναξιά του. Η αποκάλυψη θα ματαιώσει κάθε ελπίδα πραγματικής ζωής. Ένα κωμικοτραγικό παράλογο θρίλερ για τα ζωτικά ψεύδη, τα ανεπούλωτα πένθη, τους αδυσώπητους άηχους πόνους που ακρωτηριάζουν την ζωή μας.
Σκηνοθεσία: Βασίλης Τζιώκας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ευθύμης Αντωνόπουλος
Κοστούμια, σκηνικά, μακιγιάζ: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Μάνος Παπαδάς
Παίζουν: Ανδρονίκη Αβδελιώτη, Μαρία Νεφέλη Δούκα, Ιωάννα Παυλίδου, Ελένη Φερτίδη
Διάρκεια: 60’

21.30 – Κεντρική Σκηνή
Ποιος ανακάλυψε την Αμερική; της Χρύσας Σπηλιώτη
Η Καίτη και η Λίζα είναι πρώτες ξαδέρφες. Τις βλέπουμε μαζί από την τρυφερή ηλικία των οκτώ ετών να εξερευνούν τον κόσμο των μεγάλων. Ύστερα περνούν στην εφηβεία, μετά στην ενηλικίωση κι από κει, στο γήρας. Οι σχέσεις αλλάζουν, τα όνειρα γίνονται αναμνήσεις, μα καθετί αληθινό αντέχει και τελικά δεν χάνεται.
Ένα ψυχογράφημα που, με πολύ χιούμορ και ευαισθησία, παρουσιάζει την εξέλιξη δυο ανθρώπων που μεγάλωσαν μαζί και εν τέλει μπόρεσαν να διαφυλάξουν ό,τι η ζωή εκβιαστικά τούς είχε κλονίσει.
Σκηνοθεσία: Βίβιαν Παπαγεωργίου
Μουσική: Φραγκίσκος Κοντορούσης (ακορντεόν)
Τραγούδι: Νίκος Ζιάζιαρης

Παίζουν: Δήμητρα Σύρου, Ελένη Τυρέα
Διάρκεια: 60’

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Τηλ. 210 4143310

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος