Σχέδια για υπερηχητικές πτήσεις έχει η United Airlines για το 2029

Η αεροπορική εταιρεία United Airlines ανακοίνωσε μία συμφωνία για αγορά 15 υπερηχητικών τζετ, σχεδιάζοντας να μεταφέρει επιβάτες σε αυτά αεροπλάνα έως το 2029.

Αν η εταιρεία μπορέσει να πραγματοποιήσει το σχέδιο της, αυτές επρόκειτο να είναι οι πρώτες επιβατικές πτήσεις μετά από την απόσυρση του Κονκόρντ το 2003. Οι οικονομικές ανάγκες που είχε, η αυξημένη κατανάλωση βενζίνης, καθώς και οι παράμετροι που του απαγόρεψαν να πετάει κοντά στο έδαφος με ταχύτητες ικανές να προκαλέσουν υπερηχητικούς κρότους είναι οι λόγοι που δεν επιβίωσε το Κονκόρντ. Αεροπορικές γραμμές έπρεπε να γεμίσουν το αεροπλάνο με επιβάτες που ήταν σύμφωνοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω από ένα εισιτήριο πρώτης-θέσης σε ένα παραδοσιακό αεροσκάφος.

Η United αγοράζει το υπερηχητικό τζετ από την Boom Supersconic, μία νεοσύστατη ιδιωτική εταιρία κατασκευής αεροσκαφών στο Ντένβερ. Το αεροπλάνο, με το όνομα «Overture» (Διάβημα), αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το 2025, αρχίζοντας δοκιμαστικές πτήσεις έως το 2026, με την δυνατότητα μεταφοράς επιβατών έως το 2029. Η συμφωνία της United εμπεριέχει την αγορά 15 σκαφών, με περιθώριο για ακόμη 35.

Το αεροπλάνο υπολογίζετε να πετάει σε ταχύτητα Mach 1.7, περίπου διπλάσια από τα σημερινά τζετ σε χρήση. Θα μπορεί να πραγματοποιήσει πτήση από την βάση της United στο Νιούαρκ του Νιου Τζέρσεϋ, μέχρι και το Λονδίνο μέσα σε τρεισήμισι ώρες. Θα μπορούσε να κάνει το ταξίδι μεταξύ Νιούαρκ και Φρανκφούρτη σε 4 ώρες και την πτήση από το Σαν Φρανσίσκο στο Τόκιο μόλις σε 6 ώρες.

Ακόμα ένας υψηλός στόχος, αλλά μη αποδεδειγμένος, για το Overture της Boom είναι ότι σχεδιάζει να κάνει τις πτήσεις του με 100% φυσικό αέριο, κάτι που θα του επιτρέψει να είναι το πρώτο αεροσκάφος που θα αρχίσει πτήσεις με μηδαμινή παραγωγή διοξειδίου.

«Η United συνεχίζει στη ‘τροχιά’ της για να χτίσει μια πιο προχωρημένη, αερογραμμή και οι σημερινές τεχνολογικές εξελίξεις το κάνουν πολύ πιο πιθανό αυτό να περιλαμβάνει και υπερηχητικά αεροπλάνα,» δήλωσε ο διευθυντής της United Σκότ Κίρμπι.

Εμπειρογνώμονες εξέφρασαν τις αμφιβολίες τους ως προς το οικονομικό κομμάτι της εμπορευματοποίησης των υπερηχητικών πτήσεων για τις αερογραμμές.
«Θα πρέπει να βρεθούν αρκετοί σπάνιοι επιβάτες διατεθειμένοι να πληρώσουν όλη την αξία του εισιτηρίου. Καλή τύχη με αυτό,» είπε ο αεροδιαστημικός αναλυτής του Teal Group, Ρίτσαρντ Αμπουλαφιά.

Αερογραμμές έχουν σταματήσει τις αγορές αεροσκαφών από πέρυσι, καθώς η πανδημία του Covid-19 έκοψε την ανάγκη για αεροπορική μετακίνηση. Αλλά οι αερογραμμές βλέπουν σημάδια ανάκαμψης για την ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών. Όποτε το οικονομικό ρίσκο της παραγγελία της United για ένα τέτοιο αεροσκάφος είναι κάτι που δεν θα το υποστεί πριν το τέλος της δεκαετίας, αν εν τέλει εγκριθεί για πτήσεις.

«Αυτό είναι η καλύτερη δωρεάν διαφήμιση,» είπε ο Αμπουλαφιά. «Δεν κοστίζει τίποτα και τους δίνει δωρεάν προώθηση ως μία πρωτοπόρα αερογραμμή με, περιέργως, περιβαλλοντική ευσυνειδησία.» Μετά από την οικονομική αποτυχία του Κονκόρντ, αερογραμμές και κατασκευαστές αεροσκαφών έχουν αφοσιωθεί στην καλύτερη απόδοση, όχι στην ταχύτητα.

Η Boeing παράτησε τα σχέδια για ένα σχεδόν-υπερηχητικό τζετ, το Sonic Cruiser, και αντί αυτού ανέπτυξε ένα ελαφρούς βάρους μεγάλο τζετ με βενζίνη, το 787 Dreamliner. Ο αντίζηλος της Boeing, η Airbus, προσπάθησε να απαντήσει στην ανάγκη των αερογραμμών για πρακτικότητα με ένα ακόμα μεγαλύτερο αεροσκάφος, το Α380. Η κατασκευή του όμως σταμάτησε το προηγούμενο φθινόπωρο, καθώς οι πωλήσεις του δεν ήταν αυτές που η εταιρία είχε υποσχεθεί.

Σχέδια για υπερηχητικές πτήσεις με επιβάτες ήταν συνήθως περιορισμένα σε εταιρικά τζετ, αλλά προβλήματα υπήρχαν και εκεί. Ένας από τους ηγέτες σε αυτό το πεδίο, η Aerion Supersonic, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα έκλεινε εξαιτίας των δύσκολων οικονομικών δεδομένων που συμβαδίζουν με την κατασκευή των υπερηχητικών αεροσκαφών. Ο Αμπουλαφιά πιστεύει ότι η κατασκευή ενός εμπορικού υπερηχητικού τζετ είναι μακράν πιο δύσκολη από αυτή ενός εταιρικού. «Αν η Aerion δεν μπορεί να το κάνει με μια υποσχόμενη εταιρική υπόθεση, τότε ποιος μπορεί;» είπε.

Μάλιστα, οι μετοχές της United Airlines έπεσαν σχεδόν 3% την Πέμπτη εν ώρα διαπραγματεύσεων αμέσως μετά την ανακοίνωση περί των υπερηχητικών πτήσεων.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος