Παράταση υποβολής αιτήσεων για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για τη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρατείνεται έως τις 20 Μαΐου.

Παράταση υποβολής αιτήσεων για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου συμπράττει με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το κατεξοχήν εκπαιδευτικό ίδρυμα της Πελοποννήσου που συνδυάζει την εντοπιότητα με την ακαδημαϊκή εγκυρότητα, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μιας νέας εκπαιδευτικής δράσης.

Η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και συγκεκριμένα με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, το οποίο συνδυάζει τη διττή καλλιτεχνική και θεωρητική κατεύθυνση με έμφαση στην παιδαγωγική διαδικασία του θεάτρου, ξεκίνησε στο πλαίσιο του «Λυκείου Επιδαύρου» και επεκτάθηκε με το πρόγραμμα «Εκπαιδεύοντας το κοινό στο Αρχαίο Δράμα».

Το Λύκειο Επιδαύρου είναι ένα διεθνές θερινό σχολείο εφαρμοσμένης μελέτης του αρχαίου δράματος, που λειτουργεί κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στην περιοχή της Αρχαίας Επιδαύρου και απευθύνεται σε σπουδαστές/τριες και απόφοιτους Ακαδημιών Θεάτρου, Δραματικών Σχολών και επαγγελματικών Σχολών Χορού και φοιτητές/τριες Πανεπιστημιακών Τμημάτων Θεάτρου με κατεύθυνση υποκριτικής από όλο τον κόσμο.

Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο http://greekfestival.gr/gr/epidaurus_lyceum

Σκοπός του Φεστιβάλ είναι η έρευνα του αρχαίου δράματος (τραγωδία, κωμωδία, σατυρικό δράμα) σε βιωματικό επίπεδο, η οποία περιλαμβάνει διαφορετικές αισθητικές τάσεις, μεθόδους και ερμηνευτικές προσεγγίσεις –από τις πιο παραδοσιακές μέχρι τις πιο πειραματικές.

Οι κύκλοι μαθημάτων, τα σεμινάρια, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και άλλες δράσεις του προγράμματος πραγματοποιούνται σε ειδικά επιλεγμένους χώρους για τους σκοπούς του θεσμού (αρχαία θέατρα, αρχαιολογικούς χώρους, φυσικά τοπία, σχολεία), σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς διαχείρισης.

Διεθνές Θερινό Σχολείο Αρχαίου Δράματος

Θεματική 2018: Πολιτεία και Πολίτης

Α’ Κύκλος (2-16 Ιουλίου 2018)

Maria Shmaevich, ηθοποιός, σκηνοθέτρια (Ρωσία)

Εργαστήριο κίνησης και υποκριτικής (βιο-μηχανική του θεάτρου και συναισθηματική κίνηση) με αφορμή το μύθο της Ηλέκτρας, όπως παρουσιάζεται στα κείμενα των τριών τραγικών ποιητών.

Dennis Hilton-Reid, σκηνοθέτης, καθηγητής υποκριτικής (ΗΠΑ)

Εργαστήριο υποκριτικής πάνω στα έργα Αγαμέμνων και Ορέστης με βάση τις τεχνικές της ψυχολογικής χειρονομίας (Μάικλ Τσέχωφ) και του αυτοσχεδιασμού (Βαϊόλα Σπόλιν). Το εργαστήριο θα ερευνήσει σύγχρονες σκηνικές αναπαραστάσεις της βίας στο πλαίσιο των σημερινών κοινωνικοπολιτικών συνθηκών.

Lilo Baur, ηθοποιός, σκηνοθέτρια (Ελβετία)

Eργαστήριο υποκριτικής που ερευνά τη σκηνική αναπαράσταση του φύλου με αφορμή τις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη.

Πατρίσια Απέργη: χορογράφος, χορεύτρια (Ελλάδα)

Εργαστήριο κίνησης όπου οι συμμετέχοντες σε πρώτο στάδιο θα προσεγγίσουν τη σχέση κειμένου, εικόνας και σώματος, χρησιμοποιώντας έναν συνδυασμό τεχνικών και ασκήσεων, ενώ σε δεύτερο στάδιο θα αξιοποιήσουν την αρχική τους έρευνα, προκειμένου να μεταφέρουν σε πιο σύγχρονα χορικά σχήματα την έννοια του θρήνου όπως αποτυπώνεται στον Χορό της αρχαίας τραγωδίας.

Sine Qua Non ART (Christophe Béranger και Jonathan Pranlas-Descours), χορευτές, χορογράφοι (Γαλλία)

Εργαστήριο κίνησης που θα χρησιμοποιήσει τεχνικές της περφόρμανς και του χορού, για να ερευνήσει τη θεματική «Πολιτεία και Πολίτης».

Γεωργία Μαυραγάνη, σκηνοθέτρια (Ελλάδα)

Εργαστήριο υποκριτικής το οποίο μελετά τη λειτουργία του χορού στον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή. Οι συμμετέχοντες  θα χρησιμοποιήσουν στοιχεία από το θέατρο του ντοκουμέντου και της συλλογικής αφήγησης, με στόχο την προσέγγιση του χορού μέσα από το προσωπικό βίωμα και τον τρόπο που αυτό σχετίζεται με τη συλλογική μνήμη.

Β’ Κύκλος (18 Ιουλίου – 1 Αυγούστου 2018)

Xu Jiali, ηθοποιός, σκηνοθέτρια (Κίνα)

Εργαστήριο κίνησης και υποκριτικής με βάση τις αρχές τις κινεζικής όπερας, η οποία αποτελεί πρότυπο ζωντανής επιτελεστικής γλώσσας και εμπεριέχει πολύτιμες γνώσεις, γεφυρώνοντας την πολιτιστική κληρονομιά με τη σύγχρονη ζωή. Σε αυτό το πλαίσιο, οι συμμετέχοντες του εργαστηρίου θα ερευνήσουν διάφορα χαρακτηριστικά της κινεζικής όπερας, όπως είναι η κίνηση, το τραγούδι και η μονομαχία με αναφορά σε αποσπάσματα κειμένων του αρχαίου δράματος.

Sanjoy Ganguly, σκηνοθέτης  (Ινδία)

Χριστίνα Ζώνιου, θεατρολόγος, σκηνοθέτρια, μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (Ελλάδα)

Εργαστήριο υποκριτικής και θεατρικών τεχνικών με στόχο την κατανόηση και τη σκηνική διαχείριση κοινωνικών ζητημάτων που πραγματεύονται έργα του αρχαίου ελληνικού θεάτρου. Συγκεκριμένα, με άξονα την ιστορία της Αντιγόνης του Σοφοκλή, οι συμμετέχοντες θα κληθούν να συνθέσουν εκ νέου το έργο χρησιμοποιώντας θεατρικά παιχνίδια και ασκήσεις ως κοινωνικές μεταφορές.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ