Δικαιώματα ταξιδιωτών σε περιπτώσεις καθυστέρησης

Τι γίνεται αν το τρένο δεν ξεκινήσει στην ώρα του, αν η πτήση ακυρωθεί κι αν το πλοίο δεν σηκώσει άγκυρα την προγραμματισμένη ώρα;  Οι ταξιδιώτες έχουν δικαιώματα, τα οποία ορίζονται από κοινοτικούς νόμους. Ας τα γνωρίσουμε…

Δικαιώματα ταξιδιωτών σε περιπτώσεις καθυστέρησης

Της Τζένη Χαραλαμπίδου

Ένα λιμάνι ασφυκτικά γεμάτο με ταλαιπωρημένους υποψήφιους ταξιδιώτες. Και ένα πλοίο που είτε δεν έχει φτάσει για να επιβιβαστεί ο κόσμος, είτε απλώς δεν σηκώνει άγκυρες την προγραμματισμένη ώρα. Χάος και αναστάτωση…

Μία κλιματιζόμενη αίθουσα αναμονής για check in στο αεροδρόμιο. Δεκάδες επιβάτες καρφώνουν τα βλέμματα τους στον πίνακα αναχωρήσεων. Κι άλλη καθυστέρηση στο όνειρο των διακοπών τους…

Και ένας σταθμός τρένων, αλλά χωρίς τρένα. Μόνο με καφέ στο χέρι, αναψυκτικά και παιδικά παγωτά. Εν αναμονή…

Εικόνες οικίες σε όλους μας. Και από προσωπική εμπειρία και από τις ειδήσεις. Τι μπορεί κανείς να κάνει σε αυτή την θέση;

Κι όμως, υπάρχουν κανόνες και νόμοι. Οι ταξιδιώτες έχουν δικαιώματα, τα οποία ορίζονται από κοινοτικούς νόμους. Η καθυστέρηση, (ή και αναβολή) δρομολογίων και πτήσεων δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται από εμάς με παθητικότητα.

Στο αεροπλάνο

Όταν οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν μεγάλη καθυστέρηση σε πτήση, υποχρεούνται να παρέχουν στους επιβάτες:

  • Γεύματα και αναψυκτικά.
  • Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν η καθυστέρηση υποχρεώνει τον επιβάτη να διανυκτερεύσει.
  • Χρηματική επιστροφή, όταν η καθυστέρηση που προκαλείται στους επιβάτες είναι τουλάχιστον πέντε ώρες.

Δικαιώματα ταξιδιωτών σε περιπτώσεις καθυστέρησης

Στο τρένο

Αν η καθυστέρηση της αναχώρησης του τρένου προκλήθηκε από υπαιτιότητα της εταιρείας (κατάργηση αμαξοστοιχίας, απεργία, βλάβη) ο ταξιδιώτης έχει τις εξής δυνατότητες:

  • Nα ταξιδέψει με άλλη αμαξοστοιχία με το ίδιο εισιτήριο. (Αν είναι ανώτερης κατηγορίας δεν πληρώνει διαφορά, αν είναι κατώτερης παίρνει πίσω τη διαφορά της τιμής του εισιτηρίου).
  • Να αναβάλει το ταξίδι του για άλλη ημερομηνία. Το εισιτήριο ισχύει κανονικά.
  • Αν το ταξίδι διακοπεί στη μέση της διαδρομής, μπορεί ο επιβάτης να επιστρέψει στον σταθμό αφετηρίας με την πρώτη κατάλληλη αμαξοστοιχία χωρίς να πληρώσει εισιτήριο. Επιπλέον μπορεί να ζητήσει πίσω και το αντίτιμο του εισιτηρίου που έχει καταβάλει.

Δικαιώματα ταξιδιωτών σε περιπτώσεις καθυστέρησης

Στο πλοίο

Εάν το πλοίο καθυστερήσει υπερβολικά να αναχωρήσει, ο ταξιδιώτης δικαιούται:

  • Κάλυψη εξόδων διατροφής και διαμονής.
  • Ακύρωση εισιτηρίου και επιστροφή χρημάτων.
  • Εάν το ταξίδι ματαιωθεί με υπαιτιότητα του πλοίου, τότε το αντίτιμο του εισιτηρίου επιστρέφεται ολόκληρο από την εταιρεία.

Δικαιώματα ταξιδιωτών σε περιπτώσεις καθυστέρησης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος