Επιτέλους, διακοπές! Αν στον τουριστικό προορισμό σας αποφασίσατε να πάτε με τρένο, οφείλετε να γνωρίζετε ως καταναλωτές τα δικαιώματα σας. Τι δικαιούστε στην καθυστέρηση αναχώρησης ή στην ακύρωση του ταξιδιού με υπαιτιότητα της σιδηροδρομικής εταιρείας; Πρέπει να σας δοθεί αποζημίωση αν οι αποσκευές σας χαθούν ή φθαρούν; Μας ενημερώνει σχετικά η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΠΟΙΖΩ).
Οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:
Καθυστέρηση
Αν σας πουν ότι θα φτάσετε στον προορισμό σας με καθυστέρηση τουλάχιστον μίας ώρας έχετε τα εξής δικαιώματα:
- Ακύρωση του ταξιδιού και επιστροφή του αντιτίμου (ολόκληρου ή για τη διαδρομή που δεν πραγματοποιήθηκε). Ενδεχομένως να δικαιούστε δωρεάν ταξίδι επιστροφής στο σημείο αναχώρησής σας.
- Προώθηση στον τελικό προορισμό το ταχύτερο δυνατό, ακόμη και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, εάν το τρένο είναι ακινητοποιημένο ή δεν λειτουργεί.
- Επιπλέον πρέπει να σας προσφερθούν γεύματα και αναψυκτικά (ανάλογα με τον χρόνο αναμονής) και κατάλυμα σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε.
Αν αποφασίσετε να συνεχίσετε το ταξίδι σας ή να προωθηθείτε στον προορισμό σας με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, δικαιούστε αποζημίωση ίση με:
- 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο καθυστερήσει περισσότερο από μία έως δύο ώρες.
- 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από δύο ώρες.
Απώλεια-Φθορά αποσκευών
Αν οι αποσκευές χαθούν ή φθαρούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:
- Έως 1.300 ευρώ ανά αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της.
- 330 ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση.
Κατοικίδια
- Τα κατοικίδια επιτρέπονται στα τρένα αρκεί να συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη τους με ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους.
- Τα μικρόσωμα μεταφέρονται στο ειδικό κλουβί μεταφοράς και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα στον ιδιοκτήτη τους.
- Τα μικρόσωμα ζώα μεταφέρονται σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς με μέγιστη διάσταση 50Χ40Χ70 εκατοστά για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
- Δεν απαιτείται εισιτήριο.
Πληροφορίες και καταγγελίες
Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στη σιδηροδρομική εταιρεία, η οποία πρέπει να σας απαντήσει εντός ενός μηνός.
Για πληροφορίες και καταγγελίες: ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Γραμμή Παραπόνων: 2130121121
Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή: τηλ.: 1520, E-mail: 1520@efpolis.gr
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος