ertnews.gr

Η γέφυρα της Παπαδιάς

02/12 15:01

Στα δυτικά του χωριού Σταμνός, περίπου 25 χιλιόμετρα από την Λαμία, μέσα σε ένα μαγευτικό τοπίο, ορθώνεται η υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα της Ελλάδος, με ύψος 99 μέτρα.

Το έργο προκηρύχτηκε το 1893 επί Χαριλάου Τρικούπη και τα εγκαίνια της πραγματοποιήθηκαν το 1909. Την κατασκευή είχε αναλάβει η βρετανική εταιρεία  Eckersley- Godfrey και Liddelow, αλλά λόγω οικονομικών προβλημάτων χρεοκόπησε, κηρύχθηκε έκπτωτη και το έργο σταμάτησε προσωρινά, έως ότου το  ανέλαβε μια γαλλική εταιρεία. Εξ ου και η καθυστέρηση της αποπεράτωσης του   έργου. Επρόκειτο για μια τιτάνια προσπάθεια για τα δεδομένα της εποχής επισημαίνει ο Παναγιώτης Κατσώνης, υπεύθυνος «lamia now», ο οποίος επιμελήθηκε και το σχετικό βίντεο.

Πολλοί μύθοι συνοδεύουν την ονοματολογία της γέφυρας. Ο κ. Κατσώνης μας μεταφέρει τον επικρατέστερο. Εμπλέκει έναν πλούσιο ξένο και τον ιερέα του χωριού, ο οποίος παραδόπιστος ων κατόπιν συμβουλών της συζύγου του- της παπαδιάς σχεδίασε και διέπραξε την δολοφονία του πλουσίου για να καρπωθούν τα χρήματά του. Για κακή τους τύχη αυτός ο ξενόφερτος που θέλησαν να τον φιλοξενήσουν και να τον δολοφονήσουν στον ύπνο του, ήταν ο γιός τους που είχε ξενιτευτεί στην Αμερική πριν από 30 χρόνια για να κάνει την τύχη του και στο ενδιάμεσο διάστημα τους είχε αγνοήσει. Όταν πέταξαν το πτώμα του άνδρα και γύρισαν στο σπίτι για να πάρουν το πορτοφόλι του διαπίστωσαν την τραγική αλήθεια και η παπαδιά μη αντέχοντας ότι έγινε φόνισσα το παιδιού της πήγε στην χαράδρα, όπου αργότερα κατασκευάστηκε η σιδηρο­δρομική  γέφυρα και έπεσε. Εξ ου και γέφυρα της Παπαδιάς. Θα μπορούσε να λέγεται και γέφυρα της απληστίας.

Το τρένο δεν τρέχει πλέον πάνω στις παλιές ράγες. Η γέφυρα έπαψε να χρησιμοποιείται πριν από 7-8 χρόνια, αλλά ακόμη και σήμερα εκτελούνται κατά διαστήματα συνήθως κάθε Σάββατο ένα δρομολόγιο, μέσω Μπράλου για καθαρά ψυχαγωγικούς λόγους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Exit mobile version