Ένα μεγάλο έργο συνολικού προϋπολογισμού 760.000 ευρώ που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014 -2020 και το οποίο θα αλλάξει το κέντρο της πόλης της Καρδίτσας μπήκε στην τελική ευθεία κατασκευής.
Πρόκειται για το έργο ανάπλασης της οδού Χαρίτου και ενοποίησής της με τους πεζοδρόμους Σκουφά και Καζαμπάκα καθώς και με την οδό Ιεζεκιήλ. Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει εντός των ημερών. Ήδη ο ανάδοχος έχει προχωρήσει σε σχετικές συνεννοήσεις με τους αρμόδιους των δικτύων κοινής ωφέλειας, ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα και να προχωρήσει γρήγορα το έργο.
Στοιχεία για το έργο
Σκοπός της αρχιτεκτονικής μελέτης διαμόρφωσης της οδού Χαρίτου είναι η ενοποίησή της με τους πεζοδρόμους της Σκουφά και της Καζαμπάκα, καθώς και με την οδό Ιεζεκιήλ. Βασική αρχή είναι η διατήρηση της διέλευσης των οχημάτων σε ήπια μορφή, δημιουργώντας παράλληλα μια ενιαία κίνηση πεζών, ώστε να υπάρχει η αίσθηση της πεζοδρόμησης.
Κυρίαρχο στοιχείο είναι να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον περισσότερο οργανωμένο και φιλικό προς τον πολίτη, να του δοθεί η αίσθηση δημιουργίας ενός κοινόχρηστου χώρου όπου πέρα από τη διέλευση να μπορεί να κάνει και χρήση του αστικού χώρου προς όφελός του και όχι προς εκμετάλλευση.
Το στοιχείο της φύτευσης διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο, καθώς πέραν του αισθητικού ρόλου, δημιουργεί μια όαση δροσιάς και ευεξίας, αλλάζει την όψη του δρόμου και προσδίδει μια αίσθηση συνέχειας που οδηγεί στην ενοποίηση της οδού με τον πεζόδρομο Βαλταδώρου και κατ’ επέκταση με την πλατεία Ελευθερίας.
Περιγραφή
Η “σχεδιαστική γραμμή” της πρότασης προήρθε από μια σειρά πραγμάτων, όπως υφιστάμενες πορείες, αναγκαίες διελεύσεις οχημάτων πρώτης ανάγκης καθώς και υπάρχουσες συνδέσεις. Ο σχεδιασμός έχει ως στόχους την αύξηση της οδικής ασφάλειας, την οργάνωση της στάθμευσης και της κίνησης αυτοκινήτων, την χωρίς προβλήματα προσπελασιμότητα για όλους τους πεζούς, τη βελτίωση της αισθητικής του περιβάλλοντος χώρου και την ανάδειξη του χώρου.
Κατόπιν της ενοποίησης των υψομέτρων, γίνεται προσπάθεια οριοθέτησης κινήσεων και λειτουργιών. Αυτό επιτυγχάνεται με διαφορετικά μέσα σε κάθε σημείο, όπως παράδειγμα η χρησιμοποίηση με ορθό τρόπο μέσων αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, φύτευση, κολονάκια, παρτέρια κλπ.) αλλά και νοητή οριοθέτηση των λειτουργιών μέσω αλλαγής υλικών.
Στην υπό μελέτη οδό εφαρμόζεται διατομή καθαρού πλάτους 3,50 μ. που αποτελεί και ιδανικό πλάτος δρόμου ώστε τα οχήματα να κινούνται ικανοποιητικά και ταυτόχρονα να επιτυγχάνεται η αποφυγή του παράνομου παρκαρίσματος κατά μήκος της . Στο σύνολο της οδού, οριοθετείται η κίνηση των οχημάτων και των πεζών. Χώροι κίνησης πεζών- πεζοδρόμια δημιουργούνται και από τις δύο πλευρές της οδού. Δημιουργείται δίοδος κατά μήκος του πεζοδρομίου χωρίς εμπόδια πλάτους το ελάχιστο 1,5 μ. ώστε να είναι δυνατή η διέλευση αναπηρικών αμαξιδίων. Δημιουργείται ζώνη διέλευσης τυφλών με τοποθέτηση οδηγού τυφλών. Όπου είναι δυνατό στα πεζοδρόμια προβλέπονται δενδροστοιχίες σε δενδροδόχους.
Η λύση ολοκληρώνεται με τη μελέτη φωτισμού και φύτευσης όπως προβλέπεται στα αντίστοιχα σχέδια. Διαπλατύνονται και φυτεύονται τα πεζοδρόμια. Οι διαπλατύνσεις αυτές έχουν στόχο την απομάκρυνση της στάθμευσης οχημάτων, τη διευκόλυνση των πεζών, την ανάδειξη των κτιρίων, την ανάπτυξη των καταστημάτων και τη διέλευση οχημάτων με προσοχή και μειωμένη ταχύτητα.
Δημιουργούνται ευχάριστες συνθήκες περιπάτου και σκιάς, φυτεύονται με φυλλοβόλα ως επί το πλείστον δέντρα τα οποία εξασφαλίζουν σκιά το καλοκαίρι και φως το χειμώνα. Αειθαλή μικρά και μεγάλα δέντρα διατηρούν παρόν το στοιχείο του πρασίνου καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Η μεγάλη ποικιλία στα δέντρα συνολικά δημιουργεί οπτικό και αισθητικό πλούτο.