Διήμερη απεργία από τους καθηγητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για το ν/σ για τα ΑΕΙ

Ο Ενιαίος Σύλλογος Διδασκόντων του Π.Θ. συμμετέχει στην διήμερη απεργιακή κινητοποίηση  στις 13 και 14 Ιουλίου κατά του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος εξηγεί τους επίμαχους άξονες του νομοσχεδίου για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τους οποίους δεν συμφωνεί. 

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Συλλόγου: “Το νομοσχέδιο στο σύνολό του αποτελεί οπισθοχώρηση στη δημοκρατική λειτουργία και το αυτοδιοίκητο του Πανεπιστημίου, ενώ δεν παραλείπει να υποσκάπτει τα θεμέλια του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του. Ενδεικτικά:

– Ο ορισμός Πρύτανη από Συμβούλιο και όχι με απευθείας εκλογική διαδικασία παραβιάζει τη δημοκρατική λειτουργία αφού μπορεί να οριστεί Πρύτανης κάποιος που μειοψήφησε κατά τις εκλογές ανάδειξης εσωτερικών μελών.

– Εντείνει αντί να αποθαρρύνει φαινόμενα διαπλοκής αφού η αντικατάσταση της εκλογικής διαδικασίας από ορισμούς του Συμβουλίου φτάνει μέχρι το επίπεδο του Κοσμήτορα.

– Είναι απορίας άξιο γιατί έχουν επιλεγεί ελάχιστα τυπικά προσόντα για τα εξωτερικά μέλη του Συμβουλίου (ούτε καν γνώση ξένης γλώσσας). Ιδιαιτέρως δε, όταν αυτά τα μέλη καλούνται να αποφασίσουν για γνωστικά αντικείμενα μελών ΔΕΠ, τα ακαδημαϊκά χαρακτηριστικά των υποψήφιων Πρυτάνεων κλπ.

– Με τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών με δίδακτρα ανοίγει η κερκόπορτα της κατάργησης της δωρεάν φοίτησης στα προγράμματα πρώτου κύκλου.

– Η εισαγωγή πληθώρας διαφορετικών μορφών προγραμμάτων σπουδών θα συμβάλλει σε κυνήγι τίτλων εκ μέρους των φοιτητών έναντι της εμβάθυνσης των σπουδών. Επιπλέον, τα διπλά προγράμματα σπουδών και η μη εξειδίκευση του τρόπου εισαγωγής μέσω Πανελληνίων αφήνουν περιθώρια παραβίασης της ισότιμης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια.

– Αλλάζει για πολλοστή φορά η διαδικασία εκλογής μελών ΔΕΠ, ανοίγοντας εκ νέου περίοδο αγωνίας για τους συναδέλφους, ιδιαίτερα δε για τους χαμηλόβαθμους επί θητεία συναδέλφους.

-Επιστροφή στη λογική της έδρας: Όλον τον νόμο τον διατρέχει η μετακίνηση δικαιωμάτων σε μεγαλύτερες βαθμίδες. Επιστημονικές άδειες μόνο σε μόνιμες βαθμίδες. Δικαίωμα συμμετοχής σε όργανα ελάχιστα σε επίκουρους, μειωμένα στους Αναπληρωτές και αυξημένα σε καθηγητές πλήρους βαθμίδας.

– Αλλάζει τα κριτήρια επιλογής ΔΕΠ ευνοώντας την πρόσληψη υποψηφίων με έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα έναντι της ερευνητικής, διδακτικής κλπ. Επιπλέον θέτει εν αμφιβόλω τα γνωστικά αντικείμενα των ήδη υπαρχόντων μελών ΔΕΠ.

– Το νομοσχέδιο ισχυρίζεται ότι εκσυγχρονίζει το πειθαρχικό πλαίσιο. Με τις ασάφειες που περιέχονται στις διατάξεις του για το τι εστί παράπτωμα, ευνοεί ασύδοτες πρακτικές. Επιπλέον η ίδια η θέσπιση πειθαρχικών παραπτωμάτων από το ΥΠΑΙΘ καταργεί επί της ουσίας το αυτοδιοίκητο.

– Ο νόμος διακατέχεται από πνεύμα απεξάρτησης του Δημοσίου από τις οικονομικές του υποχρεώσεις έναντι των Παν/μίων, τα οποία ωθεί σε αναζήτηση χρηματοδότησης μέσω επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Την επόμενη ημέρα της ψήφισης, το επιθυμητό κύριο μέλημα των μελών ΔΕΠ (σύμφωνα με τον νομοθέτη) διαφαίνεται ότι θα είναι η προσέλκυση κονδυλίων και όχι η εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα.

– Φυσικά δε λείπουν διάφορες διατάξεις που παραπέμπουν ευθέως σε φωτογραφικού τύπου ρυθμίσεις. Για παράδειγμα ως εσωτερικά μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης το δικαίωμα του εκλέγεσθαι έχουν οι Πρωτοβάθμιοι Καθηγητές, σε περίπτωση όμως Ιδρυμάτων με λιγότερους/ίσους από 40 Πρωτοβάθμιους Καθηγητές, το δικαίωμα εκλογής το αποκτούν και οι Αναπληρωτές Καθηγητές. Πώς γίνεται οι Αναπληρωτές Καθηγητές στην πρώτη περίπτωση να μην κρίνονται ικανοί του αξιώματος, ενώ στη δεύτερη να είναι, μόνο το ΥΠΑΙΘ μπορεί να εξηγήσει, κυρίως δε τη στιγμή που τα εσωτερικά μέλη είναι 6″.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος