Με αυστηρούς κανόνες το άνοιγμα της Πρωτοβάθμιας-Κεραμέως: Νωρίτερα η έναρξη της νέας χρονιάς (video+audio)

Με αυστηρούς κανόνες επιστρέφουν οι μαθητές του δημοτικού και του νηπιαγωγείου στις σχολικές αίθουσες από την 1η Ιουνίου με τη χρονιά να ολοκληρώνεται στις 26 Ιουνίου. “Πηγαίνουμε βήμα-βήμα με βάση τη γνώμη των ειδικών και με υποδειγματική τήρηση όλων των μέτρων προστασίας”, τόνισε στο Πρώτο Πρόγραμμα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Ο ανώτατος αριθμός στην τάξη δεν θα ξεπερνά τα 15 παιδιά και θα υπάρχει εκ περιτροπής διδασκαλία εάν ο αριθμός είναι μεγαλύτερος.
Οι αποστάσεις μεταξύ των θρανίων θα είναι 1,5 μέτρο, τα διαλείμματα θα πραγματοποιούνται σε διαφορετικές ώρες, στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά ενώ προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα.
Δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία.

Και οι παιδικοί σταθμοί, ανοίγουν επίσης την 1η Ιουνίου και θα κλείσουν στις 31 Ιουλίου.

Όσον αφορά την άδεια ειδικού σκοπού, την οποία απολαμβάνουν εργαζόμενοι γονείς στον δημόσιο τομέα, οι οποίοι έχουν παιδιά έως 15 ετών, η χορήγηση της θα συνεχιστεί μόνο εφόσον τα παιδιά αυτών των εργαζομένων του δημόσιου τομέα, με βάση το πρόγραμμα λειτουργίας της σχολικής τους τάξης, δεν υποχρεώνονται σε καθημερινή παρακολούθηση μαθημάτων στο σχολείο και αυστηρά μόνο για αυτές τις ημέρες.

“Πηγαίνουμε βήμα-βήμα με βάση τη γνώμη των ειδικών και με υποδειγματική τήρηση όλων των μέτρων προστασίας”, τόνισε στο Πρώτο Πρόγραμμα η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Υπεραμύνθηκε της απόφασης να επαναλειτουργήσουν τα Δημοτικά, τονίζοντας ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, από οπουδήποτε έξω.

Σε σχέση με τα δημοτικά σχολεία, είπε ότι εάν η συμμετοχή είναι μικρότερη από αριθμό 15 παιδιών, μπορεί να λειτουργήσουν καθημερινά και έτσι θα καλυφθεί έδαφος εντός των τεσσάρων εβδομάδων.

Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχουν σταλεί οδηγίες σχετικά με τις προτεραιότητες που θα δοθούν από τους εκπαιδευτικούς σε κάθε τάξη για την κάλυψη των μαθημάτων, αλλά και με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς θα αναλωθεί χρόνος για κάλυψη περσινής ύλης, είπε και τόνισε πως γίνεται προσπάθεια να ξεκινήσει η νέα χρονιά αρχές Σεπτεμβρίου.

Σχετικά με τις Πανελλαδικές η κ. Κεραμέως δήλωσε ότι «οι εξετάσεις θα ξεκινήσουν στις 15 Ιουνίου για τα γενικά Λύκεια, 16 Ιουνίου για τα επαγγελματικά, τα κύρια μαθήματα θα τελειώσουν έως τέλος Ιουνίου και θα ακολουθήσουν τα ειδικά μαθήματα για τα οποία το πρόγραμμα αναμένεται σήμερα ή αύριο. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει πάει πολύ καλά και τα μόνα τμήματα που άνοιξαν είναι τα κλινικά και εργαστηριακά. Τα Πανεπιστήμια μπορούν να ορίσουν τους όρους εξέτασης, και όπως είχαμε πει εξ αρχής δεν θα χαθεί το εξάμηνο».

Αναφορικά με το Νομοσχέδιο που πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή, τόνισε ότι τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και υπήρχε χρόνος για συμμετοχή. “Έχουμε μιλήσει και έχουμε δει όλους τους φορείς, η διαβούλευση συνεχίζεται, ωστόσο πρέπει να ολοκληρωθεί, σημείωσε η κ. Κεραμέως. Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις για τη χρήση καμερών, τόνισε ότι, όπως υπάρχει πρόβλεψη για παραμονή μαθητών στο σπίτι, για λόγους ασφαλείας, έπρεπε να υπάρξει και πρόβλεψη για πρόσβαση στη γνώση.

Αναφερόμενη στις σημαντικότερες αλλαγές που επιφέρει το νομοσχέδιο η κ. Κεραμέως επεσήμανε ότι «αρκετά σημεία του νομοσχεδίου βρίσκουν σύμφωνη και μέρος της αντιπολίτευσης. Διερωτήθηκε ποιος «μπορεί να είναι αντίθετος στα 28 πρότυπα σχολεία που θα δημιουργηθούν, ποιος θα διαφωνήσει με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τους εκπαιδευτικού έργου, την εισαγωγή νέων θεματικών στο σχολείο (εθελοντισμός, ρομποτική, οδική ασφάλεια κλπ)». Σχετικά με την τράπεζα θεμάτων είπε ότι είναι σημαντική γιατί πρώτον βοηθάει στην κάλυψη της ύλης, δεύτερο υπάρχει ενιαίος βαθμός δυσκολίας των θεμάτων και τρίτο υπάρχει ένα εργαλείο συνεκτικής αξιολόγησης.
Είναι ευθύνη της πολιτείας να είναι όσο το δυνατόν ευρύτερη η διαπαιδαγώγηση των παιδιών, στόχος μας είναι το σχολείο είναι να βγάζει πιο σφαιρικά διαμορφωμένους πολίτες, κατέληξε η υπουργός Παιδείας.

Σε συνέντευξη του στο STAR ο πρωθυπουργός εξήγησε ότι έλαβε την απόφαση για την επαναλειτουργία των δημοτικών, με βάση τη γνώμη των ειδικών και όχι τις δημοσκοπήσεις. Τόνισε, μάλιστα, ότι πρόκειται για προσωπική του υποχρέωση να επανέλθουν τα παιδιά σε μία σχολική κανονικότητα με βάση και την εμπειρία από τα Γυμνάσια και Λύκεια, όπου όλα πήγαν καλά.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος, χθες από τη Βουλή, διαβεβαίωσε ότι τις επόμενες ημέρες στο πλαίσιο του Συντάγματος, θα δοθεί μια δίκαιη, ρεαλιστική και οριστική λύση για όλους τους εργαζόμενους καθαριότητας στα σχολεία. Ανέφερε ότι υπάρχει ανοιχτή γραμμή και συνεχής συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Οικονομικών και η λύση η οποία εξετάζεται, είναι, τη νέα σχολική χρονιά, όλοι οι εργαζόμενοι στο τομέα καθαριότητας να υπογράψουν συμβάσεις ορισμένου χρόνου και παράλληλα να εξασφαλίσουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα. Ο υπουργός σημείωσε ότι στη συνάντηση που είχε με τα μέλη του Συντονιστικού 35 σωματείων του κλάδου, οι εργαζόμενοι εμφανίστηκαν θετικοί για την υπογραφή συμβάσεων ορισμένου χρόνου.
Ο κ. Θεοδωρικάκος απάντησε σε σχετικές επίκαιρες ερωτήσεις των βουλευτών του ΚΚΕ και της Ελληνικής Λύσης, Γιάννη Δελή και Κωνσταντίνου Μπούμπα, οι οποίοι έκαναν λόγο για απαράδεκτες εργασιακές συνθήκες και ζήτησαν τη μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων στο τομέα καθαριότητας στα σχολεία. Ο υπουργός Εσωτερικών αναγνώρισε ότι «είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα, στο οποίο κανείς δεν μπορεί να κλείνει τα μάτια».

Σήμερα το απόγευμα εξάλλου, θα πραγματοποιηθεί πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια με την υποστήριξη της ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε, όπως αναφέρουν, η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας.

Πηγή: ΕΡΤ, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος